Taas ilmaantui vika ..

Ruiskukoneiden keskustelut
Pasa1991
Viestit: 90
Liittynyt: 19 Maalis 2014, 14:32

Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Pasa1991 »

eli öljynpaineet nousee maximiin vaihdepäällä paikallaan ollessa (esim risteykset yms) mutta vapaalla ja P vaihteella sekä ajaessa ovat normaalit?? alamäessä ilman kaasua myös paineet normaalissa. aavistuksenkin kun painaa kaasua esim risteyksessä nii paineet laskee normaaliin. tänään vaihdettu enen tuota vikaa moottoriöljyt ja suodatin sekä käytetty koneen huuhteluainetta. koneessa tällä hetkellä 15w40 halvat teboilin öljyt koska tarkoitus olisi ne vielä valuttaa ulos ja sitten vähän ohuemmat öljyt laittaa sisään ettei voisi johtua juurikin tuosto teboilin öljystä tuo vika koska täällä luin juuri että samaa öljyä käyttää ja sama vika myös siinnä tosin minulla ei seilaa tuo öljynpaine pelkästään viertojen ollessa päällä. öljynpaine anturikin on suht uusi vajaa kaks vuotta sitten vaihettu. syttyi myös ses valo joten käyn tuosso myöhemmin ottamassa koodin mikäli se sen antaa koska kun auton sammuttaa ja käynnistää vika valo ei syty se syttyy noin puolen tunnin ajonjälkeen ja palaa kunnes taas sammutta auton . kuullostaa ehkä vähän anturivialta mutta saappa nähä mitä löytyy. vikakoodi 32 jos joku voisi siitä nyt sitten selittää sen ihan suomeksi että mitä lähteä korjaamaan onko siis egr viallinen vai joku muu :vikakoodi 32= EGR open command did not change the fuel mixture when the command was given during off idle operation. EGR opening should cause the mixture to be slightly richer because of the low oxygen content of exhaust gas.

Fuller
Viestit: 390
Liittynyt: 07 Syys 2011, 10:13
Paikkakunta: Renko

Re: Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Fuller »

Koodi 32 yksinkertaisesti = EGR ei avaudu kuten pitäisi. Mahdollisia syitä:
- EGR:n solenoidi ei avaudu, syystä että: se ei saa käskyä (katkos tai oikosulku johtimissa)
itse solenoidi viallinen
- EGR ei avaudu syystä että em. syistä sille ei tule alipaineimua tai alipaineletkuissa vuoto tai ne on kytketty väärin.
- EGR ei avaudu syystä että: alipainekellon kalvossa on vuoto tai venttiili on jumittunut.

Näitä kaikkia asioita pääset testaamaan ainoastaan ajon aikana, koska EGR:n ei kuulu avautua tyhjäkäynnillä. Ainoa asia, minkä voit tarkistaa paikalla ollessa, on alipaineletkujen kunto, oikea kytkentä ja tuleeko solkulle alipaineimu.

Pasa1991
Viestit: 90
Liittynyt: 19 Maalis 2014, 14:32

Re: Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Pasa1991 »

ok no nyt onki sitten testailtava sain kuitenki autolle vuoden leiman joten voi rauhassa ajella ja testailla. vaihddan kylä tuon egr-n heti kun saan sen vanhan irti jollain konstilla. letkut oli kunnossa

Pasa1991
Viestit: 90
Liittynyt: 19 Maalis 2014, 14:32

Re: Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Pasa1991 »

Nyt olis tarkotus alotella vaihtamaan tuota hihnaa ja autonihan on ilmastoinilla ja huomasin juuri että hihna on alkanut jotenkin kulumaan rajusti toisesta reunastaan aivankuin hankaisi johonkin? akunvierestä kuuluu sellaista hankaavaa ääntä aivankuin hankaisi metalleja yhteen välillä ääni katoaa mutta vähänkin pitemmän ajonjälkeen hankaus ääni kuuluu ohjaamoon sekä myöskin ihmiset kadulla tuntuvat äänen kuulevan sen verran ihmiset kääntyy katsomaan. välillä parkissaollessa hankaus ääni vaihtelee joskus sitä saa vaimennettua kun vähän polkee kaasua toisinaan ääni vain voimistuu polkemisesta . Ikinä en ole nuihin osiin perehtynyt saati sitten irrottanut mutta auto onkin hommattu juurikin opettelua varten ja tässä olisi taas uusi aihe opittavana joten siis mahdollisimman hyvät ohjeet mitä kannattaa olla kun tuota remonttia alkaa tekemään muutakin kun aikaa siis . jotain erikois avaimia? hommaa helpottavia vinkkejä? puran tuon todennäköisesti siihen kuntoon että saan vaihettua/ tarkistettua kaikki nuo laitteet ja rullat. auto pitäs kuitenkin saaha elokuun alkuun siihen kuntoon että sillä uskaltaa ajaa pitemmän reissun. välillä auto puhaltaa sisälle hyvin joskus kestää kauan enenkuin alkaa puhaltamaan liekkö sitten puhallin moottori ihan viimesillään. ohajaustehostin tuntuu myös toimivan välillä paremin ja välillä huonommin välillä ohjaus on hyvin kevyt ja välillä raskaampi ei kuitenkaan missäänvaiheessa aivan älyttömän raskas. kuitenkin eniten nyt huolettaa tuo hihnan nopea tois puoleinen kuluminen semmosta pientä silppua jopa havaittavissa toisessa reunassa. hihna kuitenkin on hyvännäköisesti paikallaan .

Fuller
Viestit: 390
Liittynyt: 07 Syys 2011, 10:13
Paikkakunta: Renko

Re: Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Fuller »

Ohjaustehostajan pumpun käyttötunnit todennäköisesti tapissa. Saattaa aiheuttaa myös hihnan epänormaalia kulumista. Kun hihna on pois, tarkista myös kiristimen sivuttaisliike, koska se saattaa kammeta hihnaa väärään asentoon.
Paras tapa vieraden äänien paikallistamiseen on ottaa sopiva pätkä puutarhaletkua ja käyttää sitä kuulosteluun.
Puhaltimen ajoittainen toimimattomuus saattaa johtua lopussa olevasta moottorista, säätöyksikön toimintahäiriöstä, huonosta sähköpiiristä tms.

Eeska91
Viestit: 233
Liittynyt: 31 Loka 2013, 22:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Taas ilmaantui vika ..

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Täällä ilmaantu talvella vika kun yks kaks alko ohjainrulla vinkumaan ja vähä siitä eteenpäin sylkäsi romut kartanolle ja remmi kampuran väliin. Tai no ei se vinkumista ollu ku terävää vikinää
Chevrolet Astro 1990 4.3 V6 ruutta + TH700.

Facebookissa: Eetu Kaakinen <- lisätkää kaveriksi!

VTCF nro: 1756

Vastaa Viestiin