chevrolet blazer 4.3 vm-92 ei käynnisty, apua kaivataan.

Ruiskukoneiden keskustelut
chevy88

chevrolet blazer 4.3 vm-92 ei käynnisty, apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja chevy88 »

olisi otsikon mukainen auto. autoon tuli ongelma ettei käynnisty, sammui kesken ajon eikä lähtenyt käymään. teki yhen kerran niin että moottorin vikavalo syttyi ja auto sammui mutta lähti uudestaan käyntiin, nyt sitten ei lähtenytkään. luulin että vika oli bensapumpussa niin irrotin tankin koska pumppu ei lähtenyt pyörimään kun starttasi, pumppu kuitenkin toimi mutta virta ei tule sinne meneville johdoille. kipinä kuitenkin tulee. silloin kun auto teki tenän niin sisälle tuli voisko sanoa palaneen käryä...kiitokset etukäteen neuvoista.

Hande
Viesti:

Re: chevrolet blazer 4.3 vm-92 ei käynnisty, apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Hande »

Arvaako tässä enää suositella vanhojen juttujen etsimistä kun aiemmin tuli vastauksena vittuilua suositeltuani vanhaa topiccia ! Olisi pitänyt kai kristallipallosta vastata suoraan että mikä vika ja miten korjataan....auttamis halut ainakin väheni.
No kuitenkin...uhmataan kohtaloa ;

http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... 11&t=12480

On "Fullerin" aikoinaan laittama vianhaku ohje. Pätee tänäkin päivänä. Näytti tuolla olevan muitakin aiheeseen liittyviä mutta tällä on hyvä aloittaa.

bastardos

Viesti Kirjoittaja bastardos »

En tiedä tarkoititko minua sillä vittuilulla, mutta itse en ole vastaan sitä, että suositellaan käyttämään hakua tms. mutta silloin voisi tämä suosittelija itse joko lukea kysymyksen tai varmistua, että sieltä hakutuloksista jotain vastauksia löytyy.
Omalle kohdalle noita "käytä hakua" tms. kommentteja on tullut vuosien saatossa sen verran usein, että joskus sen itse ottaa jo vittuiluna, kun itse yleensä kuitenkin pyrin hakemaan valmista tietoa, ennen kun kysyn itse, joskus toki on tilanteita, ettei itse osaa käyttää oikeaa hakusanaa tms, mutta kyseisessä tapauksessa haulla löytyi useita keskusteluita, joissa oli toki vastaavaa aihetta käsitelty, mutta kysymääni korjausapua sieltä ei löytynyt. Muilla ongelma oli joko ratkaisematta, ratkennut uuden osan vaihdolla ja sitten se yksi joka minun lisäkseni kertoi, että sen voi myös korjata, muttei sitä, että miten.
Ymmärrän toki että tympäisee jos samoja asioita kysellään useaan kertaan, eikä vastauksen eteen haluta nähdä yhtään vaivaa, mutta toisaalta osoittaa myös epäkunnioitusta kysyjää kohtaan, jos vastauksesta voi päätellä, ettei kysymystä ole edes luettu kokonaan.

Pahoittelut aloittajalle, etten tähän käynnistysongelmaan osaa sanoa yhtään mitään, sekä pahoittelut myös Handelle ylläolevaan viitaten.

Hande
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hande »

bastardos kirjoitti:En tiedä tarkoititko minua sillä vittuilulla, mutta itse en ole vastaan sitä, että suositellaan käyttämään hakua tms. mutta silloin voisi tämä suosittelija itse joko lukea kysymyksen tai varmistua, että sieltä hakutuloksista jotain vastauksia löytyy.
Omalle kohdalle noita "käytä hakua" tms. kommentteja on tullut vuosien saatossa sen verran usein, että joskus sen itse ottaa jo vittuiluna, kun itse yleensä kuitenkin pyrin hakemaan valmista tietoa, ennen kun kysyn itse, joskus toki on tilanteita, ettei itse osaa käyttää oikeaa hakusanaa tms, mutta kyseisessä tapauksessa haulla löytyi useita keskusteluita, joissa oli toki vastaavaa aihetta käsitelty, mutta kysymääni korjausapua sieltä ei löytynyt. Muilla ongelma oli joko ratkaisematta, ratkennut uuden osan vaihdolla ja sitten se yksi joka minun lisäkseni kertoi, että sen voi myös korjata, muttei sitä, että miten.
Ymmärrän toki että tympäisee jos samoja asioita kysellään useaan kertaan, eikä vastauksen eteen haluta nähdä yhtään vaivaa, mutta toisaalta osoittaa myös epäkunnioitusta kysyjää kohtaan, jos vastauksesta voi päätellä, ettei kysymystä ole edes luettu kokonaan.

Pahoittelut aloittajalle, etten tähän käynnistysongelmaan osaa sanoa yhtään mitään, sekä pahoittelut myös Handelle ylläolevaan viitaten.
Jos kirjoitan jotain näille sivuille niin en kyllä tarkoita vittuilla ! Eihän siinä olisi mitään mieltä? Oikeasti olin sitä mieltä, että asiaan löytyy jo annettu vastaus jostain threadistä koska kyseiset laitteet ei ole ihan uunituoreita ja lähes kaikki viat ja vikatilanteet on tulleet jollain joskus vastaan.
Ja myönnetään etten itse kaikkia mahdollisia threadeja itse käynyt läpi....pääsin helpoimmalla tuolla "käytä hakua" jutulla ja tyrkytin sitä koska kaikki ei sitä käytä.

Ja....voi olla että olen lukenut/ymmärtänyt väärin :) .......ja varmaan onkin niin.

Anteeksi vaan !

Hande
Viimeksi muokannut Hande, 16 Touko 2015, 06:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bastardos

Myönnetään, että olisi pitänyt sen piruilun sijaan vastata vaikkapa, että haulla ei löytynyt vastausta, mutta olin hieman turhautuneessa mielentilassa, kun ei oikein mihinkään kysymykseen ollut tullut mieleistä vastausta, vaikka olin olettanut, että kyllähän näistä autoista jo harrastajat tietää kaiken. Pahoittelut edelleen ja tämän keskustelun myötä aion käydä muokkaamassa vastaustani ja kerron vielä muillekin, kuinka sain vian korjattua :) Hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti Blazerkin lähtee käyntiin.

chevy88

katoin että polttoainetankille meneville johdoille ei tuu virta siis tälle pumpun piuhalle. mistä johtuu? kipinä tulee mutta ei saa bensaa.

bastardos

Tuossa tapauksessa lähtisin varmistamaan, että ensinnäkin bensapumpun sulake on ehjä ja sitten bensapumpun rele.
Ei ole mitään tietoa onko näissä jotain vastaavia turvasysteemeitä, kun mitä joissain autoissa on, että joku kytkin laukeaa kolaritilanteessa ja katkaisee virrat bensapumpulta. Joskus nämä vaan saattoi laueta ajettaessa isompaan monttuun tiessä tms.

chevy88

joo olen kuullut että näissä olisi jokin turva juttu mutta en ole löytänyt mitään, että olisko jollain tietoa mistä etsiä? pumpun rele on ostettu uusi, sulakkeet ehjät.

chevy88

kellään tietoa mitä tarkoittaa A/C ?

bastardos

A/C on ilmastointi ja googlettelun perusteella bensapumpun ja ilmastoinnin releet pitäisi olla vierekkäin tulipellissä.
Itsellä ei siis ole minkäänlaista tietoa nimenomaan kyseisestä automallista, mutta tuossa googletellessa tuli vastaan, että monilla oli vastaavaa ongelmaa, mutta ratkaisuja oli kerrottu vain parissa tapauksessa, eli toisella oli virtalukko viallinen ja toisella oli johtosarja sulanut jostain yksiköltä, joka antaa virtaa pumpulle.
Itse ehkä kokeilisin ensimmäisenä lähteekö auto käyntiin, kun laittaa bensapumpulle suoraan virtaa ja sen, että tuleeko releelle kaikki virta, ohjaus ja maa kunnolla.

chevy88

releen uusiin ja vaihdoin myös öljynpaineanturin mutta ei vaikutusta. ihmettelen vain kun auto siis sammu ajossa. nyt sinne ei syty ollenkaa enää moottorivaloa kun laittaa virrat päälle. sillon kun auto sammui niin sisälle tuli jännä palaneen käry? auto siis teki tämän saman ennemminki mutta lähti uudestaan het käyntiin.

Vastaa Viestiin