Chevrolet Express 6,5 td vm.1999

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
Väiski
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Syys 2023, 18:14

Chevrolet Express 6,5 td vm.1999

Viesti Kirjoittaja Väiski »

Terve! Minulla Chevrolet expressissä sähkö mysteerio ( ainakin minulle). Olen kyseisen auton omistanut vuodesta 2019 , aikaisemmin ollut Express vm.1998 kahdeksan vuotta . Nyt tuli starttihäiriö , sen verran oli tietoa että virrat päällä kokeilin siirtopumppua ja ei värissyt. Kyseisessä autossa pmb
siirretty keulaan ja siinä jäähdytys siili ( aikaisemmassa Chevyssä tuli kerran piirikortti vaihdettua). Mutta yllätys löytyikin konehuoneen sulakerasiasta
johon ei aikaisemmin ole ollut tarvetta vilkaista , siellä oli nimittäin kytkettynä irrallaan irtonainen rele , johon otettu sieltä sun täältä virtoja ja kaikkein ihmeellisin oli että polttoainepumpun releen kuoreen tehty kyljestä liitos . Hankin uuden polttoaine pumpun releen ja otin virityksen irti.
Auto starttasi heti ja siirtopumppu alkoi toimia , mutta lämmityspuhaltimesta lähti pienet alueet isoin jäi jäljelle ja ABS valo alkoi palaa , mutta kun laittoi lämmityspuhaltimen moottorin isoimpaan asentoon niin Abs valo sammui , mutta kun laittaa pienemmälle niin puhallin ei toimi ja Abs valo syttyy,
lisäksi kuskin puolen sähkölasin nostin lakkasi toimimasta ja kun katkaisimeen koskee niin Abs valo välähtää. Tutkin sen verran että ohjaamon sulakerasiassa oli maalarin teippiin kirjoitettu että sähköisen lasin nostimen virta otettu muualta. Mistäköhän pitäisi ja mitenkä häiriötä alkaa selvittämään ( tosi aloitin jo koskenkorva paukulla) . Lisäksi jos joku tietäisi niin kysyisin konehuoneen sulakerasiasta , että kuuluuko siellä olla Abs rele
( nimittäin paikka tyhjänä ja ainakaan US partsissa ei Abs relettä löytynyt). Kiitos jos jollain välähtäisi jotain selventävää.