onko vani luotettava ympäri vuoden??
-
jiikoo1987
onko vani luotettava ympäri vuoden??
kannatteeko ostaa vani? diesel mallia oon katellu ja vm siinä 90-97. onko moottoreissa kui paljo ero luotettavuudeltaan?
ei näytä löytyvän ku 350-400tkm ajettuja. onko loppuu ajettuja? oon kuullu että kone porsii 400tkm jälkeen?? ja iskarit ois suht heikoilla noin painavassa autossa? mitä kannattee ottaa huomioon ostaessa vania? kiitoksia!
ei näytä löytyvän ku 350-400tkm ajettuja. onko loppuu ajettuja? oon kuullu että kone porsii 400tkm jälkeen?? ja iskarit ois suht heikoilla noin painavassa autossa? mitä kannattee ottaa huomioon ostaessa vania? kiitoksia!
-
jiikoo1987
Re: onko vani luotettava ympäri vuoden??
tietääkö kukaan tästä autosta mitään?
nettiauton id: 1991238
näyttäis olevan kohtuu kunnossa mutta tuo 390tkm onko jo liikaa?
nettiauton id: 1991238
näyttäis olevan kohtuu kunnossa mutta tuo 390tkm onko jo liikaa?
-
crashline
Asiallisen näköinen Vani, itellä ei oo Vaneista(korillisesti kokemusta talvella) mutta 6.5L TD koneesta Suburbanin nokalta kylläkin, FSD kannattaa olla kunnossa sekä Siirtopumppu ja ja tietysti hehkut ku ne maksaa kultakolikoita jos haluaa hyvät ja Dieselin suodatin kandee vaihtaa ennen ku tulee syksy, tossa näyttäs olevan Webasto....mulla oli kans ja se O HYVÄ juttu lämmittää nimittäin just sopivasti ennen lähtöä,
Ja jos se rohisee ku sementtimylly ni kannattaa unohtaa koko homma...Itse siirryin kokonaan Bensa puolelle, siellä kun ei tarvitse huolehtia kuin että on Bensaa tankissa
Suosittelen OIKEESTI Vania koska öööö No huomaat sitten, ei nimittäin tee enää mieli ajaa millään pikku pakuilla, muijaskaan/kakkoskuski ei yletä huitomaan sua ajon aikana kun on tota leveyttä tarpeeksi

Ja jos se rohisee ku sementtimylly ni kannattaa unohtaa koko homma...Itse siirryin kokonaan Bensa puolelle, siellä kun ei tarvitse huolehtia kuin että on Bensaa tankissa
Suosittelen OIKEESTI Vania koska öööö No huomaat sitten, ei nimittäin tee enää mieli ajaa millään pikku pakuilla, muijaskaan/kakkoskuski ei yletä huitomaan sua ajon aikana kun on tota leveyttä tarpeeksi
Kyllä pärjää talvellakin Vanilla hyvin (jopa erinomaisesti)!
Itse en edes niitä synteettisiä öljyjä koe välttämättöminä (halvinta mitä on käytettävissä olen käyttänyt)...
Hyvät nastarenkaat itse koen tärkeiksi ja tarpeellisiksi... (eikä hiekkaa säkillinen tai vaikka useampikaan ole ollut haitaksi). Siis koska työni, asumiseni ja harrastamiseni edellyttää huonommissakin olosuhteissa ajamista...
Itse en edes niitä synteettisiä öljyjä koe välttämättöminä (halvinta mitä on käytettävissä olen käyttänyt)...
Hyvät nastarenkaat itse koen tärkeiksi ja tarpeellisiksi... (eikä hiekkaa säkillinen tai vaikka useampikaan ole ollut haitaksi). Siis koska työni, asumiseni ja harrastamiseni edellyttää huonommissakin olosuhteissa ajamista...
-
Micke
Kyllä vani on hyvä talviauto,olen ajanut vanilla 8 vuotta ympäri vuoden
mutta mulla on ollut vaan pesa vaneja.
Micke kirjoitti:Kyllä vani on hyvä talviauto,olen ajanut vanilla 8 vuotta ympäri vuoden![]()
Vai riisiviinallako se hiace käy...?
ROST WANNERS
RUMAT NE AUTOILLA KOREILEE...
On ne katsastettuja molemmat, auto sekä patti...
RUMAT NE AUTOILLA KOREILEE...
On ne katsastettuja molemmat, auto sekä patti...
-
Micke
Haista..........................juha kirjoitti:Micke kirjoitti:Kyllä vani on hyvä talviauto,olen ajanut vanilla 8 vuotta ympäri vuoden![]()
Vai riisiviinallako se hiace käy...?
Mun eka vani oli diiseli ja hyvin lämpes auto pakkasilla, ja käyntiin lähtiessä säikytti koko naapuriston 
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Kyllä monta vuotta ollaan ajettu myös talvella (Bensavani). Mitään ongelmia ei ole ollut. Ihan älyttömilä pakkasilla en ole viittinyt Rouvaa kiusata.
Niin kuin cheyennekin totesi, niin hyvät renkaat on talviautoilun a ja o.
Niin kuin cheyennekin totesi, niin hyvät renkaat on talviautoilun a ja o.
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
-AMCCF-
-Mopar-
Aikoinaan oli G20 6,2D jolla ajelin täällä 12vuotta (1200km Hesasta pohjoiseen)...
Hyvin piti arvonsa kun maksoin nykyrahassa n.11 500 t ja 12 vuoden jälkeen sain vielä 7500 ekua.
Eipä ole juurikaan moittimista...
Hehkut ja releet tuli alussa vaihdettua ja jossain vaiheessa
akut tuli tiensä päähän,putkisto,etupään nivelet,iskarit,taka-akselin stefat ym. normi kulutustavaraa...
Mitä sitten on tyyppivikoja niin ...
-sivuoven alareuna ja takaoven alareunat ruosteherkät
-laatikko saattaa alkaa temppuileen jossain 270-350 tkm paikkeilla jolloin remppa edessä (sitten ajaa taasen 300 tkm)
-perämurikka/lukko ei tykkää kovista pakkasista vaikka on lisäaineet (yli -35 astetta)
-kuluttaa enemmän kuin henkilödieselit (omani matka-ajossa 9-10 ja vaunun kanssa 12-14 l/1oo km...
Ei todellakaan ole huono vaihtoehto....(harmittaa kun menin myymään omani)
PS. Niihin synteettisiin on ihan turha laittaa rahojaan koska suosituskin on 15W/40 mineraali ja kaikissa ei välttämättä nuo synteettiset pysy edes sisällä.....
Motoriöljyt vaihtoon 8-10 tkm välein ja laatikkko 20-25tkm >>>käy ja kukkuu...
Hyvin piti arvonsa kun maksoin nykyrahassa n.11 500 t ja 12 vuoden jälkeen sain vielä 7500 ekua.
Eipä ole juurikaan moittimista...
Hehkut ja releet tuli alussa vaihdettua ja jossain vaiheessa
akut tuli tiensä päähän,putkisto,etupään nivelet,iskarit,taka-akselin stefat ym. normi kulutustavaraa...
Mitä sitten on tyyppivikoja niin ...
-sivuoven alareuna ja takaoven alareunat ruosteherkät
-laatikko saattaa alkaa temppuileen jossain 270-350 tkm paikkeilla jolloin remppa edessä (sitten ajaa taasen 300 tkm)
-perämurikka/lukko ei tykkää kovista pakkasista vaikka on lisäaineet (yli -35 astetta)
-kuluttaa enemmän kuin henkilödieselit (omani matka-ajossa 9-10 ja vaunun kanssa 12-14 l/1oo km...
Ei todellakaan ole huono vaihtoehto....(harmittaa kun menin myymään omani)
PS. Niihin synteettisiin on ihan turha laittaa rahojaan koska suosituskin on 15W/40 mineraali ja kaikissa ei välttämättä nuo synteettiset pysy edes sisällä.....
Motoriöljyt vaihtoon 8-10 tkm välein ja laatikkko 20-25tkm >>>käy ja kukkuu...
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"