Kertokaas oikee tapa tarkastaa vaihteistoöljyt.
Ohjeita on tullu 2.
1.Pitää olla kone kylmänä.
2.Auto pitää käydä ja loota N-asennossa.
Eli kumpi olis oikee???
Astron vaihteistoöljyt
Astron vaihteistoöljyt
Minusta kasvaa isona G20....
-
Micke
Re: Astron vaihteistoöljyt
Ei kumpikaa , pitää olla lämmin laatikko ja kone käydässä laatikko P asennossa.WAZ kirjoitti:Kertokaas oikee tapa tarkastaa vaihteistoöljyt.
Ohjeita on tullu 2.
Eli kumpi olis oikee???
Juu ja lämmin tarkottaa ajolämmintä eli ei paikalla käytettyä.
Ite tosin tehny silleen et kun olen tarkastanu ohjeen mukaisesti niin olen sammuttanut koneen ja tupakin jälkeen kattonu uudestaan mihin asettuu sammuksissa ja sit viel aamulla kylmänä missä sillon pinta. Näin saa suuntaa-antavan mitan jos on esim kiirus johonki ja alkaa kalvamaan mieltä että olikohan siel laatikossa fluidia. On ollut kylmänä ennen käynnistystä siin vajaa pari senttiä yli maximin.
Huom en ota vastuuta tuosta kikkailu-mittaustavasta!
Ite tosin tehny silleen et kun olen tarkastanu ohjeen mukaisesti niin olen sammuttanut koneen ja tupakin jälkeen kattonu uudestaan mihin asettuu sammuksissa ja sit viel aamulla kylmänä missä sillon pinta. Näin saa suuntaa-antavan mitan jos on esim kiirus johonki ja alkaa kalvamaan mieltä että olikohan siel laatikossa fluidia. On ollut kylmänä ennen käynnistystä siin vajaa pari senttiä yli maximin.
Huom en ota vastuuta tuosta kikkailu-mittaustavasta!
1108
Oikeastaan moottorin lämpö ei vaikuta kunhan lootan öljyt ois "käyttö-lämpimät"...WAZ kirjoitti:Kertokaas oikee tapa tarkastaa vaihteistoöljyt.
Ohjeita on tullu 2.
Eli kumpi olis oikee???
Mopar:in lootasta katsotaan N- asennossa. Muista P- asennossa.
Eli käytä noin 5-10 minuttia kelaten koko vaihteiston pariin kertaan läpi P> N > D> 2> 1...
Ja sama takaisin... Siis vähintään pari kertaa...
Suurkiitos Micke.Micke kirjoitti:Ei kumpikaa , pitää olla lämmin laatikko ja kone käydässä laatikko P asennossa.
Minusta kasvaa isona G20....