yksi pytty sekoilee..?

Nokivasaroiden oma palsta
beezlebub
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2010, 19:33
Paikkakunta: Lepra

yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja beezlebub »

elikkä nyt on muutaman kerran tehny semmosta että kun oon kylmänä tai puolilämpimänä käynnistäny koneen niin yks pytty ei halua lähteä leikkiin mukaan. ja jos se ei lähe tulille startin yhteydessä niin se ei sitte lähe vaikka mitä tekis, vaikka antaa happea tai ajelee kymmenen kilometriä niin ei mitään.noh, sitten kun lämpimän koneen sammutat, polttelet siinä vaikka kessun ja starttaat uudestaan niin avot, savupilven säestämänä viimenen pytty herää ja toimii niinkuin mitään vikaa ikinä ois ollutkaan :shock:

joo suuttimissa tai pumpussahan se vika luultavasti on mutta tuo oireilu on minun järjenjuoksulle hiukan mystistä. eli jos starttauksen yhteydessä ei pytty lähe pelaamaan niin se ei siitä herää enää vaikka mitä tekis. jos taas starttauksessa lähtee toimimaan niin toimii vaikka maaliman tappiin asti ilman pätkimistä...mikä tuommosen totaalisen on/off toiminnan aiheuttaa?
ei siinä mittään vikkaa oo, se on vain sen mallinen..
NymiS
Viestit: 185
Liittynyt: 27 Maalis 2009, 10:36

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja NymiS »

beezlebub kirjoitti:elikkä nyt on muutaman kerran tehny semmosta että kun oon kylmänä tai puolilämpimänä käynnistäny koneen niin yks pytty ei halua lähteä leikkiin mukaan. ja jos se ei lähe tulille startin yhteydessä niin se ei sitte lähe vaikka mitä tekis, vaikka antaa happea tai ajelee kymmenen kilometriä niin ei mitään.noh, sitten kun lämpimän koneen sammutat, polttelet siinä vaikka kessun ja starttaat uudestaan niin avot, savupilven säestämänä viimenen pytty herää ja toimii niinkuin mitään vikaa ikinä ois ollutkaan :shock:

joo suuttimissa tai pumpussahan se vika luultavasti on mutta tuo oireilu on minun järjenjuoksulle hiukan mystistä. eli jos starttauksen yhteydessä ei pytty lähe pelaamaan niin se ei siitä herää enää vaikka mitä tekis. jos taas starttauksessa lähtee toimimaan niin toimii vaikka maaliman tappiin asti ilman pätkimistä...mikä tuommosen totaalisen on/off toiminnan aiheuttaa?
Ei oikein tuu muuta mieleen kuin roska siellä suutinputkessa/suuttimessa
Kun sammutat niin paine putkessa laskee ja roska pääsee pois tukkimasta...?
Vialliseen suuttimeen tuo kuitenkin viittaa mun mielestä, pumpussa ei oikein oo mahdollista että se yhden pytyn jättäis pois,
jos pumpussa ei jotain mekaanista vikaa ole aiheutettu sinne jakajaan.
JTP
Viestit: 114
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 09:23

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja JTP »

.
Viimeksi muokannut JTP, 02 Marras 2012, 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NymiS
Viestit: 185
Liittynyt: 27 Maalis 2009, 10:36

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja NymiS »

JTP kirjoitti:Kannattaa aloittaa helpommasta, (halvemmasta), päästä ja tarkistaa hehkutulpat. Voihan siinä olla vikaa sekä hehkuissa, että suuttimessa vaikuttaisi kuitenkin saavan polttoainetta jos lämpimänä lähtee kunnon savujen kera toimimaan. :?:
Eipä oikein tuo hehku voi olla jos ei herää pytty mukaan vaikka ajelis 10km
Lämpönen kone ei tarvii hehkuja ollenkaan, edes käynnistyksessä!
JTP
Viestit: 114
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 09:23

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja JTP »

.
Viimeksi muokannut JTP, 02 Marras 2012, 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beezlebub
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2010, 19:33
Paikkakunta: Lepra

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja beezlebub »

tuota roskaa suuttimessa oon itekki tuuminu, tai sitte joku vesihelmi on pujahtanu jonnekki pyörimään. en oikein jaksa tuohon hehkun toimimattomuuteen uskoa kun mitä nuitten kiisseleitten ja pöö vehkeiden kans on puljautunu niin kylläse jälkeenjääny pyttykin yleensä tulee älyihin kunhan vain soppa virtaa. kovilla pakkasillahan sen huomaa hyvästi miten sylinterit heräilee vähän eritahtiin..

aika omituinen oire keikenkaikkiaan :? pitäs joskus kun vika tulee päälle niin olla senverta aikaa että tutkis mikä niistä kahdeksasta ei oo halukas käymään ja lähteä siitä tutkimaan etiäppäin..tahtoo vain tuo vika iskeä päälle aina silloin kun ei tosiaankaan ois aikaa alkaa purkamaan ja ihmettelemään :)
ei siinä mittään vikkaa oo, se on vain sen mallinen..
JTP
Viestit: 114
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 09:23

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja JTP »

.
Viimeksi muokannut JTP, 02 Marras 2012, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
verkonpaino
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 20:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja verkonpaino »

Ite kyl kans tutkisin ekaks noi hehkut. Kylmänä ei lämmitä tarpeeks sitä yhtä pyttyä jollon pyttyyn ruiskutettu löpö ei jaksa syttyä. sit vaik sillä ajelis pidemmän aikaa ni on saanu jo liian ison annoksen soppaa siihen pyttyyn eikä liiallisen polttoaineen takia jaksa sytyttää sitä seosta. ( polttoaineen pisara koko sylinterissä liian iso+jatkuva uuden löpön virtaus lisäks jäähdyttää männän nostattamaa ilman lämpöä=> optimaalinen syttymislämpö jää saavuttamatta) sit ku pitää hetken taukoo, osa siitä löpöstä virtaa männänrenkaiden ohi öljyn sekaan+viereiset pytyt ja jäähdytinneste lämmittää lisäks sitä pyttyä jollon lämpö ja löpön määrä on riittävä sytyttämään seuraavassa startissa senkin pytyn ja samalla ylimääränen palamaton löpö käryää sinisenä savuna putkesta. etäisenä esimerkkinä vastaavanlainen ilmiö bensakoneissa ku on kastellu tulpan. Roska järjestelmässä aiheuttais jatkuvaa häiriötä. vai meinaatko että se "orava" päättää mennä huilimaan pumpussa tai putkistossa/suuttimessa ku lämpötila on riittävä? :lol: ei jaksa olla enää löpön tukkeena... ja toi sininen savutus jo itessään viittaa siihen että on saanu ainetta koneeseen ku se on yhtenä merkkinä huonosti palaneesta löpöstä. (myös väljä kone savuttaa sinistä mut se onkin jo sit useemmin palanutta m-öljyä)
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
Panze
Viestit: 741
Liittynyt: 25 Touko 2008, 22:34
Paikkakunta: Tuusula

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Panze »

Ystävämme naftan viskositetti muuttuu lämmettyään. Esim ne autot jotka ei lähde kuumana käymään vaikka kylmänä lähtee kuin palmun alta. Näissä syynä yleensä väljistynyt nestepää. Tästä syystä diesel korjaamoiden testipenkit kuumentavat testauslitkun ennen toimintaa.
Hehkuthan ei ole sytytystulppia vaan nafta syttyy puristuksesta. Sininen kitkeränhajuinen savu johtuu yleensä vuotavasta suuttimesta tai puristuspainetta ei ole riittävästi.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
verkonpaino
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 20:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja verkonpaino »

Oishan se pitänyt arvata että joku lukee tota mun "etäistä esimerkkiä" niinku piru raamattua.... :lol: :lol: epäilen kyllä vahvasti että tuon koneen YHDEN pytyn huono käynnistyvyys johtuisi dieselin alhaisesta samepisteestä tai väljästä nestepäästä. jäis tuolloin useampi pytty käynnistymättä.. (tod.näk.kaikki) Toisekseen diesel EI syty PURISTUKSESTA vaan sylinterin lämpötilan on oltava riittävän korkea jotta saavutetaan ruiskutettavan dieselin ITSESYTTYMISPISTE jota kautta palotapahtuma pääsee alkuun. jos esim. suutin on viallinen tai osittain tukossa, saattaa pisarakoko olla liian isoa. tähän kun lisätään huono(t) hehku(t) sekä mahdollisesti väljä kone, voi sylinterin lämpötila jäädä tuon itsesyttymis lämpötilan alle jolloin ollaankin sitten tuossa alkuperäisessä ongelmassa eli kaikki pytyt ei lähde kylmänä käyntiin. Ja TIEDÄN kyllä sytytystulpan ja hehkutulpan eron, tarkoituksena oli antaa SAMANKALTAINEN ongelma huonosta käynnistyvyydestä ja esimerkkinä satuin käyttämään bensakonetta.
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
Panze
Viestit: 741
Liittynyt: 25 Touko 2008, 22:34
Paikkakunta: Tuusula

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Panze »

Ilman riittävää puristusta ei ole riittävää lämpötilaa. Kun puristusta on riittävästi ilma kuumenee ja nafta syttyy. Eli ollaan kai kummatkin oikeassa joten siitä on turha vedellä herneitä nenuliin :)
Ja hehkulla tosiaankin helpotetaan kylmäkäynnistystä.
Hehku ei esim 15 min ajon jälkeen ole enää punahehkuinen ellei siellä oo joku sormi nappihehkulla :lol: Tosin ne hehkut olis jo sulaneet tuossa ajassa tai se nappi :)
En muuten sanonut tästä tapauksesta että vika olisi märkäpäässä vaan käytin esimerkkinä.

Mut äkkiä ne hehkut testaa ja samalla mittailee puristuspaineet ja testaa suuttimien kunnon.
Siinähän ne käy samalla kaikki työvaiheet.
Tosin jos on suutintesteri ja puristuspainemittari niin se mukavasti edesauttaa hommaa.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
NymiS
Viestit: 185
Liittynyt: 27 Maalis 2009, 10:36

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Panze kirjoitti:Ilman riittävää puristusta ei ole riittävää lämpötilaa. Kun puristusta on riittävästi ilma kuumenee ja nafta syttyy. Eli ollaan kai kummatkin oikeassa joten siitä on turha vedellä herneitä nenuliin :)
Ja hehkulla tosiaankin helpotetaan kylmäkäynnistystä.
Hehku ei esim 15 min ajon jälkeen ole enää punahehkuinen ellei siellä oo joku sormi nappihehkulla :lol: Tosin ne hehkut olis jo sulaneet tuossa ajassa tai se nappi :)
En muuten sanonut tästä tapauksesta että vika olisi märkäpäässä vaan käytin esimerkkinä.

Mut äkkiä ne hehkut testaa ja samalla mittailee puristuspaineet ja testaa suuttimien kunnon.
Siinähän ne käy samalla kaikki työvaiheet.
Tosin jos on suutintesteri ja puristuspainemittari niin se mukavasti edesauttaa hommaa.
Niin kyllähän se niin on että diesel tarvii käydäkseen:

Ilmaa
-riittävästi
Puristuksen
-jotta syntyy lämpöä
Dieseliä
-oikea määrä ja ennen kaikkea oikeaan aikaan
(vuotava suutin tiputtaa lähes jatkuvasti pyttyyn ja saa aikaan kolkottavan äänen)

Mutta jos nuo kolme pää elementtiä löytyy niin silloin se diesel syttyy.
ÄRRRÄ
Viestit: 81
Liittynyt: 28 Maalis 2005, 18:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja ÄRRRÄ »

NymiS kirjoitti:
Panze kirjoitti:Ilman riittävää puristusta ei ole riittävää lämpötilaa. Kun puristusta on riittävästi ilma kuumenee ja nafta syttyy. Eli ollaan kai kummatkin oikeassa joten siitä on turha vedellä herneitä nenuliin :)
Ja hehkulla tosiaankin helpotetaan kylmäkäynnistystä.
Hehku ei esim 15 min ajon jälkeen ole enää punahehkuinen ellei siellä oo joku sormi nappihehkulla :lol: Tosin ne hehkut olis jo sulaneet tuossa ajassa tai se nappi :)
En muuten sanonut tästä tapauksesta että vika olisi märkäpäässä vaan käytin esimerkkinä.

Mut äkkiä ne hehkut testaa ja samalla mittailee puristuspaineet ja testaa suuttimien kunnon.
Siinähän ne käy samalla kaikki työvaiheet.
Tosin jos on suutintesteri ja puristuspainemittari niin se mukavasti edesauttaa hommaa.
Niin kyllähän se niin on että diesel tarvii käydäkseen:

Ilmaa
-riittävästi
Puristuksen
-jotta syntyy lämpöä
Dieseliä
-oikea määrä ja ennen kaikkea oikeaan aikaan
(vuotava suutin tiputtaa lähes jatkuvasti pyttyyn ja saa aikaan kolkottavan äänen)

Mutta jos nuo kolme pää elementtiä löytyy niin silloin se diesel syttyy.
Elokuvissa diesel syttyy ilmanki. Dieseliauton tankki räjähtää välillä niin helvetisti. :lol:
Sampo
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 08:24
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

NymiS kirjoitti:
Dieseliä
-oikea määrä ja ennen kaikkea oikeaan aikaan
(vuotava suutin tiputtaa lähes jatkuvasti pyttyyn ja saa aikaan kolkottavan äänen)
Onkos tuon tyyppiset suuttimet sellaisia että ne voisivat juuttua joko auki tai kiinniasentoon?
Eli jospa se vaan ei avaudu aina,ja kaipais huoltoa/putsia..

Mulla kun on kynäsuutinkone(5,7) niin ne kuulemma ainakin voi jäädä vikatilanteessa(pikeä tms)auki.Ja itelläni luultavasti suodatinhuollon jälkeen jäikin,koska kone alkoi savuttaa,ja ehkä on tuo "ontto,kolkottava ääni",ja putken päässä tyksyttää samaan tahtiin.En vaan keksi miten suuttimen paikallistaa ilman kaikkien irroitusta,kun autossa on vain yksi pakoputki.Ja suuttimetkin tosi ahtaassa paikassa,nehän normaalisti irroitetaan liukuvasaralla kun kone on irti..
Dodge RAM Van 350Diesel
Panze
Viestit: 741
Liittynyt: 25 Touko 2008, 22:34
Paikkakunta: Tuusula

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Panze »

Yksi konsti on löysätä suutinputkia yksi kerrallaan ja kun kolkotus loppuu niin löytyi vuotava suutinkin.
Yleensä nuo jää jumiin auki asentoon ja sen kyllä huomaa :) Mikä ettei se vois olla niin jumissa ettei oikein tahdo aueta ennenkuin lämpötila auttaa koneen lämmettyä.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
verkonpaino
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 20:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja verkonpaino »

Jos vaan onnistuu ni pakosarjojen lämpöjä seurailemalla (kädellä tai mittarilla). mut jos sarjat on "yhtä puuta" eli ei pysty pytty kohtasesti seuraamaan pakolämpöjä ni sit kokeilee vaikka suuttimen kohdilta alkaako pytty lämpiämään.
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
Sampo
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 08:24
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

verkonpaino kirjoitti:Jos vaan onnistuu ni pakosarjojen lämpöjä seurailemalla (kädellä tai mittarilla). mut jos sarjat on "yhtä puuta" eli ei pysty pytty kohtasesti seuraamaan pakolämpöjä ni sit kokeilee vaikka suuttimen kohdilta alkaako pytty lämpiämään.
Jep,ja unohtamatta tietenkään Forte-käsittelyä ensin:-) Kai silläkin lievempi tapaus voi irrota..jos sen aineen jättää yöksi pumppuun&putkistoon.
Lämpömittarin kanssa saa varmasti pitää kiirettä,että ehtii mittailla ennenkuin lämmöt tasaantuu kannen kautta.Toisaalta siinä lämpöjen nousuvaiheessa voi olla vaikea erottaa mikä pytty käy viileämpänä kun ne kaikki muuttuu koko ajan.Voi olla ehkä parempi tehdä kansi kerrallaan ja antaa koneen jähtyä kokonaan välillä..Sitä kun ei viittis niitten suutinputkien kanssakaan lotrailla,ja eikö siinä ole sitä haittaa että joutus ilmaa väliin aina kun sen löysää?

Vaikka niinhän ne mestarit varmaan ennenvanhaankin teki,korvakuulolla ja putkia irrottamalla,kun ei ollu näitä pistoolilämpömittareita joka jannulla.Kyllä se on ollu hyvä peli ainakin 2 pyttysen ilmajäähdytteisen prätkän säätämisessä,mutta tää kasidiiseli on vähän hankalampi,ja valusarjoillahan nuo on suurimmalla osalla,voi sen silti ehkä saada mitattua aivan siitä juuresta.Peltisatsi kun ois niin homma ois sillä selvä.
Dodge RAM Van 350Diesel
aapo 982
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 23:31
Paikkakunta: kuhmo
Viesti:

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja aapo 982 »

Jep,ja unohtamatta tietenkään Forte-käsittelyä ensin:-) Kai silläkin lievempi tapaus voi irrota..jos sen aineen jättää yöksi pumppuun&putkistoon.

Tuon käsittelyn korvaa desi 2-tahtiöljyä tankilliseen
kaikki on opittava kantapään kautta
Sampo
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 08:24
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

aapo 982 kirjoitti:Jep,ja unohtamatta tietenkään Forte-käsittelyä ensin:-) Kai silläkin lievempi tapaus voi irrota..jos sen aineen jättää yöksi pumppuun&putkistoon.

Tuon käsittelyn korvaa desi 2-tahtiöljyä tankilliseen
Ihan hyvä muistutus :)
Eikä sitäkään kaikki tiedä vielä-ettei se pelkkä diiseli taida voidella tarpeeksi.

Mulla se ainakin on taas unohtunu kun autolla ajetaan niin harvoin,siirtoja lähinnä.Pitää lisätä öljyä enskerralla kun haen sen kotiin talvisäilöön.Ei sieltä eilen mitään onttoa kolkotusta kuulunut,mutta savuttaa enemmän vaan uudella jakopäällä,vaikka on pumppukin siirretty viivoihin.Kaipais vissiin tien päälle jo :wink:
Dodge RAM Van 350Diesel
beezlebub
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2010, 19:33
Paikkakunta: Lepra

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja beezlebub »

nonniii, eilen temppuili taas vaihteeksi. aamusella ei tienny mitään vaan lähti niinku palmun alta kalkattamaan, no ajelin firmalle ja viiden minuutin pysähdyksen jälkeen ei taas yks pytty halunnu lähteä toimimaan. ei muuta ku romu sammuksiin, nortti huuleen. kessuttelun jälkeen uusi starttaus, kaikki toimii ja matka jatkuu, höh...omituista :roll: perhana ku taas oli niin kiire ettei kerinny tutkimaan mikä sylinteri on lakossa, noh, jospasen joskus kerkeis selvitellä..

asiasta apinatarhaan, mitäs kakstahtiööliä ootte tankkiin lurutellu sekaan? joskus lueskelin että pitäs olla nokeamatonta kamaa mutta eipä oo sattunu semmosta purkkia silmään missä tuommosta speksiä ois ollu?
ei siinä mittään vikkaa oo, se on vain sen mallinen..
aapo 982
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 23:31
Paikkakunta: kuhmo
Viesti:

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja aapo 982 »

Moottorisahan kaks-tahti öljyä olen joskus pistänyt eli mikä ekana löytyy käsiin.
Muutaman kerran vuoteen pitäisi riittää.
kaikki on opittava kantapään kautta
JTP
Viestit: 114
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 09:23

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja JTP »

.
Viimeksi muokannut JTP, 02 Marras 2012, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beezlebub
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2010, 19:33
Paikkakunta: Lepra

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja beezlebub »

JTP kirjoitti:Eli tuo vika ei ilmene pelkästään kylmällä tai puolilämpimällä, vaan myös lämpimällä koneella? Ainakaan minun vani ei viidessä minuutissa jäähdy. :?:


no pari kertaa tehny kylmänä käynnistäessä, pari kertaa puolilämpimänä. tämä viimesin meni kirjaimellisesti niin että ajoin firmalle rapiat 5km, ei ongelmaa -> viis minuuttia seisokkia ja ajoin varaston taakse, ei ongelmaa-> taas pari minuuttia seisokkia kun lastailin työvermeitä kyytiin ja siitä startatessa joku pytty hyyty -> sammutus, kessuttelu ja taas käy kaikilla..

eihän tuo vika sinänsä hidasta menemistä kun tietää miten se menee ohi mutta jokupäivä luultavasti tekee niin ettei se enää korjaudu paussin pidolla..
ei siinä mittään vikkaa oo, se on vain sen mallinen..
ikilika
Viestit: 167
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 21:46
Paikkakunta: Eurajoki

Re: yksi pytty sekoilee..?

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Herää epäilys tuohon samaan kun minun motissa, kannentiiviste mennyt ja päästää vettä pyttyyn. Mulla tekee painetta järjestelmään ja kun sammuttaa se purkaa painetta johonkin pyttyyn kuskin puolella. Tietää siitä että kun käynnistää ei yksi pytty suostu heti lähtemään mukaan ja lentää vesi kuskin puolen pakoputkesta.
Gmc vandura 6.2 -88
Vastaa Viestiin