Muutama kysymys 90- 6.2 vanista!

Nokivasaroiden oma palsta
Hiekkamestari
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 23:59
Paikkakunta: Äänekoski

Muutama kysymys 90- 6.2 vanista!

Viesti Kirjoittaja Hiekkamestari »

Moikka!

Ajattelin kysyä nyt näin kerralla muutaman askarruttavan asian! Ja jos kuvista kokeneemmat huomaavat jotain muutakin niin saapi laittaa.


Kuvasta 1 ja muuta:
1. Mitkähän on nuo kaksi irrallista liitintä tuossa moottorin pyör.nop. tunnistimen vieressä? Ja mikä on tuo mutikka hehkureleen alla?
2. Joku aika sitten hajosi laturi ja se tunki vähän liian kovaa virtaa, joka sitten hajotti vähän kaikenlaista. Nyt ei hehkuta automaattisesti kun laittaa virrat päälle mutta nappi hehku toimii joten kuten, pitää välillä painella useammasti että alkaa hehkuttaan. Voiko se olla virtalukonpohjassa vika kun kuitenkin startti pyörii ihan hyvin?
3. Nopeusmittari ei toimi. Joku aika sitten vaihdoin kaikki sulakkeet niin toimi vähän aikaa mut sitten loppu taas mutta sulakkeita ei ole palanut. Mikähän siinä?

Kuva 2:
Mikähän on tuo irrallinen liitin?

Kuva 3.
Mikäs tämä on?

Kuva 4.
Onko nuo kaksi jotain "sulake johtoja" ja voiko niitä tarkistaa mitenkään helposti?

Kuva 5.
Mikä on tuo ECMB kun se meinaa palaa kokoajan? Entäs mikä on tuo irrallinen johto ja kuuluuko tuossa taulussa olla noin paljon tyhjiä?

Kuva 6.
Ratissa on kovasti väljää ja se näyttäisi menevän ihan simpukalle asti. Simpukka on tosin vähän aikaa sitten vaihdettu JTM:ssä Jyväskylässä. Jostain täältä luin että sitä olisi mahdollisuus kiristää jotenkin pultilla kylestä?
Liitteet
Kuva 1.
Kuva 1.
20110810_001.jpg (210.52 KiB) Katsottu 1039 kertaa
Kuva 2.
Kuva 2.
20110810_013.jpg (165.95 KiB) Katsottu 1039 kertaa
Kuva 3.
Kuva 3.
20110810_020.jpg (136.74 KiB) Katsottu 1039 kertaa
Hiekkamestari
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 23:59
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Muutama kysymys 90- 6.2 vanista!

Viesti Kirjoittaja Hiekkamestari »

Lisää kuvia!
Liitteet
Kuva 4.
Kuva 4.
20110810_010.jpg (143.22 KiB) Katsottu 1037 kertaa
Kuva 5.
Kuva 5.
20110810_016.jpg (182.03 KiB) Katsottu 1037 kertaa
Kuva 6.
Kuva 6.
20110810_014.jpg (208.13 KiB) Katsottu 1037 kertaa
cheyenne
Viestit: 1644
Liittynyt: 10 Elo 2007, 20:49
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Muutama kysymys 90- 6.2 vanista!

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Noihin muihin en vastaa ilman parempaa varmuutta, mutta noi kuvan 4 mötikät on niitä fusible link:ejä eli sulakkeita.
Jos ne ei toimi, niin silloin ei virta kulje.
Ainakin mulla kun oli toinen tai molemmat pimeänä hukkui kaikki virrat kun starttasi. Pian virrat palasivat kun ensin käänsi avaimesta virrat pois, mutta hukkui taas startatessa...

Korjasin menetelmällä jota ei muka saisi tehdä, eli otin mötikät vaan pois johdon välistä... :wink:
Vastaa Viestiin