chevrolet astro ilmastointi, kaasunmäärä?!

autoharrastukseen liittyvää
makzy

chevrolet astro ilmastointi, kaasunmäärä?!

Viesti Kirjoittaja makzy »

paljonko tuota kaasua pitää lykätä tonne? olin kattovinaan joltain sivulta että pitäis olla 950g, mutta kun minulla on tuo takaosan jäähdytyskin niin lisäsin 1000g. ilmastoiti on ollut noin ½ vuotta ollut käyttämättömänä.

(järjestelmässä oli 0.1bar painetta matalapaine puolella ennen lisäystä.)

noh, kylmäähän alko tuleen kivasti. tyhjäkäynnillä normaali mutta sitten ku ajaa menemään niin kuuluu ihme surina (kompurasta)
ja ilmastoinnin kuivain menee melekosen jäähän.

elikkäs onkohan järjestelmässä hieman liikaa kaasua? :roll:

vai onko kompura vaan tulossa tiensäpäähän? :lol:
vanpuk

Re: chevrolet astro ilmastointi, kaasunmäärä?!

Viesti Kirjoittaja vanpuk »

vai liian vähän.. silloin pätkii jatkuvasti kompuraa päälle/pois ja kuivain kerää jäätä.. itel vanis just tuo vika ja tiedän et aineet vähis..
van g20 vm91
jäsen nro 1635
Kylmä-Mika

Viesti Kirjoittaja Kylmä-Mika »

Voi voi... Kaikenlaisia taas :lol: :lol:

Mitä ainetta lisäsit, mitkä oli paineet lisäyksen jälkeen?
Midvanners
makzy

Viesti Kirjoittaja makzy »

joo elikkäs selvennyksen vuoksi ite en lisännyt sinne mitään,vaan ilmastointi alan ammattilainen.(tietää varmasti mitä teki)

asiaa selvitettyä se onkin remmin kiristin mikä siellä rallattaa. kompuran magneettikytkin kun vetää kiinni niin rasittaa kiristintä sen verran että rupeaa ääntämään.

kun kylmästöinti laite on päällä, pyörii jonkin aikaa sa magneettiventtiili päästää irti. silti tulee kylmää jatkuvasti.

vaihdan tuon kiristimen ja katotaan mitä tuo tuumailee... =)
PeteK

Viesti Kirjoittaja PeteK »

Asiasta hieman poiketen, tietääkö kukaan onko vantaalla/tuusulassa asiantuntevaa ilmastointihuolto paikkaa missä hoituis Astron kylmäaineen täyttö? Soitellu oon mutta kellään ei sopivia liittimiä hommaan... :roll:
Jartsa

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

PeteK kirjoitti:Asiasta hieman poiketen, tietääkö kukaan onko vantaalla/tuusulassa asiantuntevaa ilmastointihuolto paikkaa missä hoituis Astron kylmäaineen täyttö? Soitellu oon mutta kellään ei sopivia liittimiä hommaan... :roll:
Täällä Kokkolassa joka kylmäpuljussa ja korjaamossa laitteet ja vaihtoivat samaan hintaan uudenmalliset liittimet autoon
EX-Chevrolet Chevy Van 6.5 d Starcraft1994 NYM-94
EX-Chevrolet Chevy Van 6.2 d C-TECH1990 NYE-58
EX-Chevrolet Chevy van 6.2 d NHF-64
EX-GMC Vandura 6.2 d NYE-16
PeteK

Jartsa kirjoitti:
PeteK kirjoitti:Asiasta hieman poiketen, tietääkö kukaan onko vantaalla/tuusulassa asiantuntevaa ilmastointihuolto paikkaa missä hoituis Astron kylmäaineen täyttö? Soitellu oon mutta kellään ei sopivia liittimiä hommaan... :roll:
Täällä Kokkolassa joka kylmäpuljussa ja korjaamossa laitteet ja vaihtoivat samaan hintaan uudenmalliset liittimet autoon
Kiva, pitäsköhä muuttaa Kokkolaan 8) Täällä tuntuu olevan niin vaikeeta, tuntuu kiinnostus loppuu siinä vaiheessa kun ilmoittaa auton merkin... noh, metsästys jatkuu. :)
Kylmä-Mika

Joo, eli vanhempaan ei R134a järjestelmään sopii ihan normaali painemittarin letkut, ei tarvitse liittimiä...
Midvanners
Jartsa

Täällä päin sanoivat että heillä niin uudet koneet että ei ole mitään välikappaleita noihin ja siksi vaihtoivat päät tähän mun edelliseen...ottaa noista korjaamojen insinööreistä selvää...valehtelee minkä kerkiää.Viikko sitten kävin ilmoittamassa liikkeelle mistä auton(ford) ostin että ilmastointi ei toimi...no tehtiin huolto(itse en ollut paikalla) ja kun hain auton niin huomasin että eipä toimi vieläkään...asentaja sanoi että kyllä se silloin toimi varmasti,aivan käsi oli jäätyä :lol: nyt tässä kotona kun olen tuota tutkinut niin koko kompura on mykkä eli se siitä asentajan vakuuttelusta :evil: .Menipä offtopic kiitos ja anteeksi
Kylmä-Mika

Jartsa kirjoitti:Täällä päin sanoivat että heillä niin uudet koneet että ei ole mitään välikappaleita noihin ja siksi vaihtoivat päät tähän mun edelliseen...ottaa noista korjaamojen insinööreistä selvää...valehtelee minkä kerkiää.Viikko sitten kävin ilmoittamassa liikkeelle mistä auton(ford) ostin että ilmastointi ei toimi...no tehtiin huolto(itse en ollut paikalla) ja kun hain auton niin huomasin että eipä toimi vieläkään...asentaja sanoi että kyllä se silloin toimi varmasti,aivan käsi oli jäätyä :lol: nyt tässä kotona kun olen tuota tutkinut niin koko kompura on mykkä eli se siitä asentajan vakuuttelusta :evil: .Menipä offtopic kiitos ja anteeksi

:lol: :lol: :lol:

Tuo tänne se pas... vekotin niin laitetaan sopat kohdilleen... Varmaan jäänyt kylmäaineet pois huollosta. :lol:
Midvanners
Jartsa

Joo ei huonompi idea...mutta ottavat sen uudelleen katsottavaksi maanantaina
vanpuk

Viesti Kirjoittaja vanpuk »

http://arimellin.websites.fi/ tuolta saa ainakin täytön.. on sopivaa ainetta yleensä autossa mukana.. paljon chevyjä täytelly..
van g20 vm91
jäsen nro 1635
PeteK

Jeps, nyt on täytetty ja kylmää pukkaa. Ei vissiin normaalia että kuivan,paksu letku ja kenno siinä vieressä vetää jään pintaan?
Kennon kotelossa oli tehtaan tarra missä täyttömäärät, laitto pienemmän mukaan jotain 1,300g. Isompi luku oli jotain 1.900g mutta se on vissiin jos on takana ilmastointi?
Vastaa Viestiin