DTC 71?
DTC 71?
Auto on Chevy Van 1996 6.5L vapaastihengittävä jossa SES-valo palanut pidemmän aikaa ja antaa ALDL-liittimen pinneistä koodia 71.Vaikuttaa ajoon tiputtamalla turbiinilukon pois toiminnasta.Chiltonin kirjanen kertoilee vian olevan Set/Coast Switch Fault ja cruisen järjestelmä tutkittu eikä visuaalista eikä sähköistä vikaa heti havaittavissa. Laatikon (4L80e) liittimet sekä anturit putsailtu ja ohmiarvot mitattu kaikista jotka ok mittarin mukaan.Öljyt ja suodattimet vaihdettu juuri koneeseen sekä lootaan.Mistäkö kannattaisi lähtee metsästään vikaa? Voiko TPS-anturi heittää näinki mystisen herjan vikakoodiksi? Ja miten pitäis virallisesti saada kuitattua vikakoodi pois kun poljinkikkailu eikä akun irtipitämine poista koodia?
Re: DTC 71?
Onko ajoneuvo varustettu vakionopeussäätimellä, jos on, sen toiminnassa, suhteessa laatikon ohjaukseen on jotain pielessä tai sitten nopeustunnistin lähettää väärää arvoa.
Turbiinilukon poiskytketyminen viittaa siihen, että joku tai jokin lähettää laatikolle tiedon, että nyt rullataan ja silloin turbiinilukko kytketyy päältä pois ja vapaakytkin päälle.
Jos ajetaan "manuaaliohjauksella", mitä kautta vaihteisto saa tiedon rullauksesta ?
Mitenkä näissä on kaasupolkimen järjestelyt hoidettu eli annetaanko syöttöä mekaanisella välityksellä vai sähköisellä ?
Ei tämä nyt varsinaisesti vielä johdata vianhaussa kauhiasti eteenpäin, mutta ehkä luo vähän pohjaa.
Turbiinilukon poiskytketyminen viittaa siihen, että joku tai jokin lähettää laatikolle tiedon, että nyt rullataan ja silloin turbiinilukko kytketyy päältä pois ja vapaakytkin päälle.
Jos ajetaan "manuaaliohjauksella", mitä kautta vaihteisto saa tiedon rullauksesta ?
Mitenkä näissä on kaasupolkimen järjestelyt hoidettu eli annetaanko syöttöä mekaanisella välityksellä vai sähköisellä ?
Ei tämä nyt varsinaisesti vielä johdata vianhaussa kauhiasti eteenpäin, mutta ehkä luo vähän pohjaa.
Re: DTC 71?
Vakkari toimi kunnes vaijeri päätti parsiutua jumiin asti,nyt vakkarinvaijeri irrallaan.Vakkarin järjestelmä suurimmaksi osaksi tutkittu ja todettu ehjäksi..Kaasupolkimen asentoa haistelee anturi syöttöpumpun kupeessa.Mitkähän muuten pitäisi olla OIKEAT virta-arvot sille härpäkkeelle toiminnan mittauksessa yleismittarilla?? Ja samantien joku viisas voisi heittää neuvon kuinka jarrupolkimen kytkin mittaillaan joka vaikuttaa myös turbiinilukon toimintaan.Rullauksesta tieto tulee kenties moottorin pyörimisnopeusanturilta? Lootassahan on myös kaksi nopeusanturia jotka ohmimäärämittauksella on ehjiä ja puhtaita metallipaskasta.
Re: DTC 71?
TURBIINILUKON (TCC, Torque converter clutch) SÄHKÖINEN OHJAUS
Turbiinilukon ohjausjärjestelmään kuuluu useita vaihteiston sisä- ja ulkopuolisia komponentteja. TCC-järjestelmän ulkoisia komponentteja ovat:
*Vakionopeussäätimen päältä pois kytkevä katkaisin (CCRS, Cruise Control Release Switch) - Jotta vältettäisiin moottorin sakkaaminen, turbiinilukko kytketään päältä pois aina jarrua painettaessa.
*Voimalinjan ohjauksen keskusyksikkö (PCM, Powertrain Control Module) - PCM ottaa vastaan signaaleja ja maadoittaa TCC-solenoidin silloin, kun määrätyt käyttöolosuhteet on saavutettu.
*Kaasuläpän asentotunnistin (TP, Throttle Position Sensor) - TP-tunnistin lähettää PCM:lle tietoa kaasuläpän asennosta (dieselmoottorissa syötön määrästä)
*Ajoneuvon nopeustunnistin (VSS, Vehicle Speed Sensor) - VSS lähettää PCM:lle tietoa ajoneuvon nopeudesta
*Imusarjan absoluuttipaineen tunnistin (MAP, Manifold Absolute Pressure Sensor) - MAP-tunnistin lähettää PCM:lle tietoa moottorin kuormitustilasta
*Moottorin jäähdytinnesteen lämpötilatunnistin (ECT, Engine Coolant Temperature Sensor) lähettää PCM:lle tietoa jäähdytinnesteen lämpötilasta.
*Käyntinopeustunnistin (ESS; Engine speed sensor)
*Vaihteistoöljyn lämpötilatunnistin (Automatic Transmission Fluid temperatue Sensor)
Sisäisiä sähköisiä komponentteja ovat:
*Turbiinilukon sähkökytkin (TCC, Torque Converter Clutch Solenoid Valve) - TCC-solenoidi kontrolloi TCC:n päälle- ja poiskytkeytymistä öljvirtausta muuttamalla. Solenoidi on normaalisti avoinna ja päästää öljyn virtaamaan kanavaa myöden. Kun PCM kytkee sen päälle, eli maadoittaa, öljynpaine solenoidin ohjaamassa kanavassa nousee ja lukko kytkeytyy päälle.
*Turbiinilukon solenoidia avustava TCC PWM (Torque Converter Clutch Pulse Width Modulation Solenoid) en tiedä tuolle suomenkielistä vastinetta - TCC PWM tarkkailee öljynvirtausta TCC:ssä ja edelleen käskyttää kytkemään TCC:n päälle tai pois. Funktiona on pehmentää TCC:n päälle- ja poiskytkeytymistä.
Jarrupolkimen TCC-/jarruvalokytkimen resistanssiille ei ole olemassa mitään arvoa, riittää kun kytkin avoinna napojen välillä on jatkuvuus.
Lisäjarruvalon oikosulku tai muu häiriö saattaa aiheuttaa tämän kytkimen toimintahäiriön, ilmenee vakionopeussäätimen oma-aikaisella poiskytketymisellä tai sitten cruise ei kytkeydy ollenkaan. Sitä kautta taasen voi heijastua turbiinilukon ohjaukseen.
Turbiinilukon ohjausjärjestelmään kuuluu useita vaihteiston sisä- ja ulkopuolisia komponentteja. TCC-järjestelmän ulkoisia komponentteja ovat:
*Vakionopeussäätimen päältä pois kytkevä katkaisin (CCRS, Cruise Control Release Switch) - Jotta vältettäisiin moottorin sakkaaminen, turbiinilukko kytketään päältä pois aina jarrua painettaessa.
*Voimalinjan ohjauksen keskusyksikkö (PCM, Powertrain Control Module) - PCM ottaa vastaan signaaleja ja maadoittaa TCC-solenoidin silloin, kun määrätyt käyttöolosuhteet on saavutettu.
*Kaasuläpän asentotunnistin (TP, Throttle Position Sensor) - TP-tunnistin lähettää PCM:lle tietoa kaasuläpän asennosta (dieselmoottorissa syötön määrästä)
*Ajoneuvon nopeustunnistin (VSS, Vehicle Speed Sensor) - VSS lähettää PCM:lle tietoa ajoneuvon nopeudesta
*Imusarjan absoluuttipaineen tunnistin (MAP, Manifold Absolute Pressure Sensor) - MAP-tunnistin lähettää PCM:lle tietoa moottorin kuormitustilasta
*Moottorin jäähdytinnesteen lämpötilatunnistin (ECT, Engine Coolant Temperature Sensor) lähettää PCM:lle tietoa jäähdytinnesteen lämpötilasta.
*Käyntinopeustunnistin (ESS; Engine speed sensor)
*Vaihteistoöljyn lämpötilatunnistin (Automatic Transmission Fluid temperatue Sensor)
Sisäisiä sähköisiä komponentteja ovat:
*Turbiinilukon sähkökytkin (TCC, Torque Converter Clutch Solenoid Valve) - TCC-solenoidi kontrolloi TCC:n päälle- ja poiskytkeytymistä öljvirtausta muuttamalla. Solenoidi on normaalisti avoinna ja päästää öljyn virtaamaan kanavaa myöden. Kun PCM kytkee sen päälle, eli maadoittaa, öljynpaine solenoidin ohjaamassa kanavassa nousee ja lukko kytkeytyy päälle.
*Turbiinilukon solenoidia avustava TCC PWM (Torque Converter Clutch Pulse Width Modulation Solenoid) en tiedä tuolle suomenkielistä vastinetta - TCC PWM tarkkailee öljynvirtausta TCC:ssä ja edelleen käskyttää kytkemään TCC:n päälle tai pois. Funktiona on pehmentää TCC:n päälle- ja poiskytkeytymistä.
Jarrupolkimen TCC-/jarruvalokytkimen resistanssiille ei ole olemassa mitään arvoa, riittää kun kytkin avoinna napojen välillä on jatkuvuus.
Lisäjarruvalon oikosulku tai muu häiriö saattaa aiheuttaa tämän kytkimen toimintahäiriön, ilmenee vakionopeussäätimen oma-aikaisella poiskytketymisellä tai sitten cruise ei kytkeydy ollenkaan. Sitä kautta taasen voi heijastua turbiinilukon ohjaukseen.
- Liitteet
-
- TCC ei kytkeydy, mahdolliset vikakohteet.docx
- (11.63 KiB) Tiedosto ladattu 121 kertaa
sildenafil citrate and tadalafil tablets
She sent me for another ultra sound and there wasn t a heartbeat <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... cialis>buy cialis online overnight shipping</a> Whether continuous KRT significantly increases the total clearance also depends on the pharmacokinetics of the drugs of interest