6,2 Syöttöpumpun ennakon säätö ??

Nokivasaroiden oma palsta
Miksu

6,2 Syöttöpumpun ennakon säätö ??

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Eli miten ja mistä saisi säädettyä nuita ennakoita ja onko se vanissa kovinkin vaikeaa. Mahtaisiko kenelläkään olla kuvia pumpusta.

overin sivuilla ovat tehneet säätöjä ja kuulostaa simppeliltä mut onko meillä kokemusta ko,aiheesta?
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Miksu

Eli konekoppa ja ilmaputsari pois jotta pääsemme tonkimaan diiselin sielun elämää. Ja kas siellä on 3(kolme) 15(viisitoista)mm pulttia pitämässä pumppua kohillaan. Pultit löytyy mersun arjesta eli klo:8, 12. 16(korjaamolle, ruokatauko, kotia) :D Paikat on ahtaat ja kunnon työkaluista on hyötyä. Mulla vierähti 4(neljä) tuntia taukoineen sitä tehdessä (otin pari bissee janoon) ja aski röökii. Näillä eväillä sen voisi tehdä vaikka joka tuhannes vuosi :D :D :D :D no kone tuntuu vastaavan paremmi käskyyn... :twisted:
VTCF 1251
Miksu

Ja oliko siitä sitten hyötyä. Pers tuntumalta tässä tapaksessa havainnut muutaman positiivisen seikan.

-Lähtee paremmin käyntii.
-Savuttaa vähemmin käynnistettäessä.
-Käynti hieman tasaisempi.
-Vastaa kaasuun tarkemmin.
-Kevyempi ajaa.

Nämä oli iloisia yllätyksiä, toivottavasti ei tule surullisia yllätyksiä toimenpiteen johdosta.
VTCF 1251
akizone

Viesti Kirjoittaja akizone »

Pitäisiköhän tehdä itsekkin pieni säätöoperaatio. olen kyllä hiukan varauksellinen koska toi on semmonen juttu ettei auttais sössiä.
olen vain ihmetellyt kun vanin kulutus meikäläisen ajossa on n.14 litraa/100km enkä kauheasti pääse alle 13,6 ja sen semmosta. olen lukenut juttuja että jotkut menee 11litraa/100km.
Mutta tosiaan autoni tuntuu myös hiukan nuhaiselta ja sauhuttaa kylmänä käynnistettäessä ja auta armias kun menee katastukseen ja ukko polkee laatta lattiassa niin mihinkään ei näy kun savua niin keleesti ja röpöttää niin perkeleesti.....testi on kyllä mennyt aina läpi laakista.
Jotain tekisi mieleni kokeilla......paljonko sitä pumpun ajoitusta uskaltaa säätää ja mihinkä suuntaan? osaisiko joku neuvoa ettei tee sutta ja sekundaa?
Heartbeat Of America
akizone

Viesti Kirjoittaja akizone »

Pitäisiköhän tehdä itsekkin pieni säätöoperaatio. olen kyllä hiukan varauksellinen koska toi on semmonen juttu ettei auttais sössiä.
olen vain ihmetellyt kun vanin kulutus meikäläisen ajossa on n.14 litraa/100km enkä kauheasti pääse alle 13,6 ja sen semmosta. olen lukenut juttuja että jotkut menee 11litraa/100km.
Mutta tosiaan autoni tuntuu myös hiukan nuhaiselta ja sauhuttaa kylmänä käynnistettäessä ja auta armias kun menee katastukseen ja ukko polkee laatta lattiassa niin mihinkään ei näy kun savua niin keleesti ja röpöttää niin perkeleesti.....testi on kyllä mennyt aina läpi laakista.
Jotain tekisi mieleni kokeilla......paljonko sitä pumpun ajoitusta uskaltaa säätää ja mihinkä suuntaan? osaisiko joku neuvoa ettei tee sutta ja sekundaa?
Heartbeat Of America
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Kallista pumppua 1-2 milliä kuskin suuntaan. Jos sulla on jakoketju venynyt(todennäköistä) niin pumppu on merkeissään jo myöhässä joten toi muutama milli pistää sen kohdalleen. Vaihda samalla nyt jos teet niin ilmanputsari ja löpösuodatin.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
Miksu

Ja siin sai ianaskii mulla käyttää voimaa et sain kääntyy.
Kulutus tippu jonkin verra, enne vei matkaajossa jotai 14-15l ja nyt 11-12l.
Viel toimii kone et en kai sit rikkonu sitä :lol:
VTCF 1251
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Ei se hajookkaan heti vaan noin 1500 km kuluttua. VITSI VITSI :D :)
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
matti163

Viesti Kirjoittaja matti163 »

Joo sääjin ite kans pumppua tänään. Kulkuun ei vaikuttanu mutta Ei pukannu ehkä niin paljo sinistä ku aikasemmin. Mitä tästä vois päätellä? oisko suuttimet menny ku on pikkasen laiskan olonen?
Miksu

nii voihan se olla ja onhan se nokan ajotuskin edelleen myöhäsellä... :D
tere tulemast ketjun vaihdon suunnittelioiden klubii :D
VTCF 1251
Lötköttelijä

Viesti Kirjoittaja Lötköttelijä »

Kuinkas suurta tuhoa tuollainen väärin säädetty ajoitus saa aikaan?
Olen harkinnut kanssa tuota muutaman millin siirtää.
EX:Chevrolet van 6,2d -87
jari

Viesti Kirjoittaja jari »

ei kait siinä mitään vahinkoo tuu omaan vaniin vaidettiin jakopään hilut makso 80euroo(6,2diiselli) ja käännettiin pumppua1,5millii kulkeminen kyllä parani mut tohon poltto-aineen kulutukseen en ole huomannu eroa liekö raskas kaasujalka syynä :wink: kaikki se on aina vieny mitä oon tankannu muistan kyllä semmosenkin reissun koskenkorvalta vaasaan tais 100km mennä 22litraa tosin kyllä lämä laattiassa :!:
west vanners
vtcf1004

KIITOS JA ANTEEKS!!!!!!!!!
putkitukka
5.7targa

Viesti Kirjoittaja 5.7targa »

No niin ajattelin mennä kans ruuvaamaan tota pumppua onko merkit missäpäin että näkis onko merkeissään alkuunkaan??
Aina perse edellä puuhun
5.7targa

Koitin tuonne kuikuilla ja mistäpäin ootte noita pumpun pultteja aukoneet, sisältä vai konepellin alta, jokatapauksessa ahtaalta näyttää :evil: :evil:
Aina perse edellä puuhun
Miksu

Sillo aikanaa kääntelin pultit sisäpuolelta ja ahashan se on eikä kunnon työasentoo oikein meinaa löytyä.

Härveli toimii ja kukkuu sekä savuarvot pysyny loistavina. :D
VTCF 1251
5.7targa

Re: 6,2 Syöttöpumpun ennakon säätö ??

Jiihaa!!, Sviddu mä sitte kerkeen nyt jo sain käännettyä ton pumpun ajotuksen 2milliä kuskin suuntaan(marraskuussa jo suunnittelin)=>sinisen pölläyttely ainakin omasta mielestä väheni huomattavasti, muista eduista/haitoista kirjoittelen myöhemmin :? :shock:
Aina perse edellä puuhun
kimle

Viesti Kirjoittaja kimle »

Kertokaas pojat paljo niil jakoketjuil on ajettu, ku meinasin et itellänikin ehkä vähän ajoitus pielessä.. ja 295tkm ajettu 6.5TD :oops: ja kuinka kauan yhdellä jakoketjulla ajaa :roll: (noin) Nyt joutuu sahaamaan noin 2 sek ennenkuin lähtee käyntii vai onko suutin vika? :shock: ei tietoa koska vaihdettu vai onkko ollenkaa... :lol: vähän säksättää kone, eikä mitää dieselin nakutusta vaan joko venttiili tai suutin... :shock: mut kumpi kertokaa viisaammat :lol:
Tähtikaappi -98 tarvii lisää voimaa...
Late

Viesti Kirjoittaja Late »

jaa.. jaa.. itse en menisi kääntelemään, ellei tosiaan ketju ole venynyt. kyllähän se paremmin käyntiin lähtee ja kulkee, mutta rasittaa konetta! juurikin tästä pumpun kääntelystä löytyy minun mielestä järkeenkäypäsin selitys miks nois halkee lohkot, kannet ja männät.
5.7targa

Re:

5.7targa kirjoitti:No niin ajattelin mennä kans ruuvaamaan tota pumppua onko merkit missäpäin että näkis onko merkeissään alkuunkaan??
No siinähän ne on "keskellä" pumpun päällä 8) 8)
Aina perse edellä puuhun
5.7targa

Late kirjoitti:jaa.. jaa.. itse en menisi kääntelemään, ellei tosiaan ketju ole venynyt. kyllähän se paremmin käyntiin lähtee ja kulkee, mutta rasittaa konetta! juurikin tästä pumpun kääntelystä löytyy minun mielestä järkeenkäypäsin selitys miks nois halkee lohkot, kannet ja männät.
Pakko olla samaa mieltä, vaihdoin syöttöpumpun ja laitoin just merkkeihin ja ei tupruttele/käy nätisti ja juttelin diesel "gurun" kanssa ja sanoi ettei kyllä ole mitään apua moisesta säätämisestä, omasta vanhasta pumpusta ennakonsäädin pxxxxxa...Anyway taas pelaa ja päästölappu tuli :D :D :D :D :D :D
Aina perse edellä puuhun
Vastaa Viestiin