5,7 kone ja ERG

Ruiskukoneiden keskustelut
rasse
Viesti:

Re: 5,7 kone ja ERG

Viesti Kirjoittaja rasse »

vemu kirjoitti:
TIIKERI kirjoitti:Mull o palanu SES valo koko kesän...................................... Pitäiskö sun korjata se :?: :?: :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja kyllähän se mitataan välistä,jotenkin vaan oli muistikuvana tuo teoria......
Mitä vikakoodeja vilkuttelee kun oikosuljet A ja B terminaalit ALDL-liittimestä?

Ongelman syykin selvisi väärän tyyppiseen ERG-venttiiliin. Huomenna pitäisi saada oikea Standard Motorsin käikäle tilalle.
Eli jos Parts tai jälleenmyyjät myyvät teille K-koneeseen Standard Motor EGV332:sta niin se ei sitten ole oikea EGR-valve.
Tuo väärä EGR kävi kyllä mielessä mutta yleensä tulee varmaan ostettua oikean/samanlainen..
Ilmeisesti on ollut sellainen että toiminut miltei päinvastaisesti eli sopaa kyläajossa kuluu ja tyjäkäynti ontuu (bensa haisee rikkaan seoksen takia) mutta menee liian laihalla (vähällä polttoaineella) matka-ajossa...
Saman tekee vanhempi Astro jos EGR on juminut päälle... puputaa tyhjäkäynnillä kun ei polta kunnolla ja kulkee tienpäällä todella vähällä (liika laihat seokset ei tee koneelle hyvää)...
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
crashline

Viesti Kirjoittaja crashline »

Edelleen palaa SES valo ja kumi kanssa :lol:
eemu

Viesti Kirjoittaja eemu »

olen tässä miettinyt , että on se amerikan "autoinsiööri"ollut pikkuisen vittumainen , kun on keksinyt egr venttiilin , eipä silti hyvin nämä kotoiset harrastajat sen poistavat mokoman härpättimen
rasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rasse »

eemu kirjoitti:olen tässä miettinyt , että on se amerikan "autoinsiööri"ollut pikkuisen vittumainen , kun on keksinyt egr venttiilin , eipä silti hyvin nämä kotoiset harrastajat sen poistavat mokoman härpättimen
Kyllä se on jo aiemmin keksitty... (jonkinlainen mielikuva)
James Atkinson (britti)1882 keksi ns. "Atkinsons Cycle" jossa palamattomia kaasuja käytettiin hyväksi.... Tuo Atkinsonin idea johti sitten ns. "wankel" moottorin kehittelyyn...
Noin olen sen ainakin itse ymmärtänyt...
(Olihan jo v.1987 Saabin H-moottorissakin EGR)
Siitähän voi olla montaa mieltä onko se tarpeeton.....(enkä ole ns. viherpiipertäjä)
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Vastaa Viestiin