millaisia roiskeläppiä teillä on?
millaisia roiskeläppiä teillä on?
Millaisia roiskeläppiä teillä on vaneissa? mihin ne on kiinnitetty?
omaan vaniin pitää alkaa tekeen läpät...sellaiset ISOT.. ajatuksena on tehä ne alumiinista ja kumista
omaan vaniin pitää alkaa tekeen läpät...sellaiset ISOT.. ajatuksena on tehä ne alumiinista ja kumista
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
No tossa vanhemmassa (mikä on avatarkuvassa) on perinteiset alkuperäiset? GM-kumiläpät...
Tossa "käytössä" olevassa on rosteriset lokasuojan kaareen pultatut...
Tuoreimmassa "aihiossa" on myös noi kumiset GM-läpät.
Tossa "käytössä" olevassa on rosteriset lokasuojan kaareen pultatut...
Tuoreimmassa "aihiossa" on myös noi kumiset GM-läpät.
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
miten laitoit sisäreunan kiinni? tuleeko runkopalkille asti?cheyenne kirjoitti:No tossa vanhemmassa (mikä on avatarkuvassa) on perinteiset alkuperäiset? GM-kumiläpät...
Tossa "käytössä" olevassa on rosteriset lokasuojan kaareen pultatut...
Tuoreimmassa "aihiossa" on myös noi kumiset GM-läpät.
mun ajatus oli pultata alumiinipelti kiinni lokarinkaareen ja palkiin/sisälokariin kiinni toinen reuna. peltiin tulee jatkoksi kumimattoa jne..
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Ei tuu lähellekkään runkoa. On kiinni vaan siinä kaaressa. Tietysti tukevampi ois semmottis kuin itse olen tota meinannut parantaa (noi oli jo kun ostin ton Vanin): Kulmaan taivutettu lattarauta rungosta tukemaan tota kohtaa mikä jää korin alapuolelle.
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Alumiinista on mun vanissa kuraläpät ja kaarissa kiinni
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Tommoset tuli hätäseen väsättyä, kun ne vanhat orggis läpät oli repeilly ja roikku miten sattu.
Reilu vartti meni tekemiseen.Nyt ku hommas läskit alle niiin jäi vähän kaposeks
http://i74.photobucket.com/albums/i267/ ... 010262.jpg
Reilu vartti meni tekemiseen.Nyt ku hommas läskit alle niiin jäi vähän kaposeks
http://i74.photobucket.com/albums/i267/ ... 010262.jpg
Chevy van G30 6,5D
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Mistä sää noin komian levuset 8-pulttiset vanteet oot löytäny??
Gmc vandura 6.2 -88
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Peräahon kone tuo noita maahan. Kooltaan noi on 16x10 et -24ikilika kirjoitti:Mistä sää noin komian levuset 8-pulttiset vanteet oot löytäny??
Chevy van G30 6,5D
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Mullo pikappeihi tarkotetu offroad läpät takana.. edessä ei mitään ku ei mahdu, kääntäessä pyörä ottaa aina kaaren kulmaan
-
- Viestit: 202
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 21:33
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Kohta Astroon laittelen CHEVROLET -läpät tuosta varaosa-vehkeestä.
Re: millaisia roiskeläppiä teillä on?
Tämä nyt ei oo vaniin tehty roiskeläppä juttu eikä viestiketjukaan ihan tuoreimpia mutta aihe kai säilyy ....
rakentelin monta vuotta sitten (n.6-7vuotta) Berettaan isot korin väriset (punaiset) roiskeläpät. Täällä ainakin Etola myi silloin sellaista n.10 mm paksua tavaraa, joka oli tarkoitettu esim. Bobcatin kauhaan tai tuollaisen pienkoneen jonnekin vastaavaan kulutuskestävyyttä vaativaan paikkaan.
Materiaalia oli silloin mielestäni useampana eri värinä saatavana.
Ja uskomattoman vahvaa kamaa vaikka olikin hyvin joustavaa. Poraamalla ei meinannut tulla reikää ja kun sai sen aikaiseksi niin joutui isontelemaan sitä, että siitä olisi tullut edes sen aiotun ja muka poratun reiän kokoinen. Tavara ei halunnut laskea sitä terää läpi millään. Jos tuohon materiaaliin vaikkapa niittaa chevyn tms. merkin kiinni niin läppä on paikoillaan ehjänä vielä kun merkit ja niitit ja korikin osittain on jo hävinnyt
Nyt kun katsoo vuosien jälkeen noita Berettan roiskeläppiä niin ei edes värimuutoksia ole tapahtunut eikä mitään muutakaan vauriota.
Mieleeni jäi hinnasta, että aihiot maksoivat niin paljon että oikein joutui harkitsemaan ostamista. Olisiko vertauksena rosteriputkiston osto autoon pakoputkeksi vastaavaa......Etolastahan voisi kysäistä jos haluaa autoonsa sellaiset läpät jotka kestävät isältä pojalle
Luulisin tuota tavaraa vieläkin saavan sieltä.
Bertan takalistosta muutama kuva ko. läpillä löytyy sivuiltani.
............................muokkausta .................
Kävin aktiivisuuden puuskassa Etolasta kysymässä tuosta materiaalista tietoja. Myyjä sanoi, että ralliautoihin ainakin sitä menee ja esim. helsingin kaupunki käyttää sitä jossain aurojen terälevyjen alla(?)
Materiaali on polyuretaania. Löytyy punaista ja sinistä. Paksuus 4mm.
Ja se hinta; 197€/m²
!! Ihan niinkuin muistelinkin, että kallista on. Mutta...ei tartte koskaan uusia....voi vaihtaa autosta toiseen
....................ja muokkausta edelleen heinäkuussa 2013......
Fleetsideen rakensin entisestä murskaamon kivimurskan kuljettimen hihnasta roiskeläpät. Materiaali on noin 10 mm paksua usealla kangas kerroksella. Ei mee ihan pienikaliberinen luotikaan läpi. Painavaa tavaraa. Harvahampaisella kuviosahan terällä onnistui leikkaus muotoon ja rälläkän hiomakivellä loppumuotoilu.
Omasta mielestäni niistä tuli hyvät. Ja kestävät taas pitempään kuin ympärillä olevat materiaalit. Samaa materiaalia käytettiin pojan Caminoon rungon ja korin väliin.
.....................ja taas muokataan 31.12.2014 kun raketit paukkuu ulkona.....
Tuli piruuttaan kesällä kokeiltua, että meneekö tuosta murskan kuljettimen hihnasta lyijy läpi......no ainakaan 0.22 (pienoiskivääri) ei tehnyt kuin tummennuksen pintaan. Läpi menosta ei puhettakaan. Matkaa joku 40 metriä.....jos ensi kesänä kokeilisi vaikka 5,6 millistä......
rakentelin monta vuotta sitten (n.6-7vuotta) Berettaan isot korin väriset (punaiset) roiskeläpät. Täällä ainakin Etola myi silloin sellaista n.10 mm paksua tavaraa, joka oli tarkoitettu esim. Bobcatin kauhaan tai tuollaisen pienkoneen jonnekin vastaavaan kulutuskestävyyttä vaativaan paikkaan.
Materiaalia oli silloin mielestäni useampana eri värinä saatavana.
Ja uskomattoman vahvaa kamaa vaikka olikin hyvin joustavaa. Poraamalla ei meinannut tulla reikää ja kun sai sen aikaiseksi niin joutui isontelemaan sitä, että siitä olisi tullut edes sen aiotun ja muka poratun reiän kokoinen. Tavara ei halunnut laskea sitä terää läpi millään. Jos tuohon materiaaliin vaikkapa niittaa chevyn tms. merkin kiinni niin läppä on paikoillaan ehjänä vielä kun merkit ja niitit ja korikin osittain on jo hävinnyt
Nyt kun katsoo vuosien jälkeen noita Berettan roiskeläppiä niin ei edes värimuutoksia ole tapahtunut eikä mitään muutakaan vauriota.
Mieleeni jäi hinnasta, että aihiot maksoivat niin paljon että oikein joutui harkitsemaan ostamista. Olisiko vertauksena rosteriputkiston osto autoon pakoputkeksi vastaavaa......Etolastahan voisi kysäistä jos haluaa autoonsa sellaiset läpät jotka kestävät isältä pojalle
Luulisin tuota tavaraa vieläkin saavan sieltä.
Bertan takalistosta muutama kuva ko. läpillä löytyy sivuiltani.
............................muokkausta .................
Kävin aktiivisuuden puuskassa Etolasta kysymässä tuosta materiaalista tietoja. Myyjä sanoi, että ralliautoihin ainakin sitä menee ja esim. helsingin kaupunki käyttää sitä jossain aurojen terälevyjen alla(?)
Materiaali on polyuretaania. Löytyy punaista ja sinistä. Paksuus 4mm.
Ja se hinta; 197€/m²
!! Ihan niinkuin muistelinkin, että kallista on. Mutta...ei tartte koskaan uusia....voi vaihtaa autosta toiseen
....................ja muokkausta edelleen heinäkuussa 2013......
Fleetsideen rakensin entisestä murskaamon kivimurskan kuljettimen hihnasta roiskeläpät. Materiaali on noin 10 mm paksua usealla kangas kerroksella. Ei mee ihan pienikaliberinen luotikaan läpi. Painavaa tavaraa. Harvahampaisella kuviosahan terällä onnistui leikkaus muotoon ja rälläkän hiomakivellä loppumuotoilu.
Omasta mielestäni niistä tuli hyvät. Ja kestävät taas pitempään kuin ympärillä olevat materiaalit. Samaa materiaalia käytettiin pojan Caminoon rungon ja korin väliin.
.....................ja taas muokataan 31.12.2014 kun raketit paukkuu ulkona.....
Tuli piruuttaan kesällä kokeiltua, että meneekö tuosta murskan kuljettimen hihnasta lyijy läpi......no ainakaan 0.22 (pienoiskivääri) ei tehnyt kuin tummennuksen pintaan. Läpi menosta ei puhettakaan. Matkaa joku 40 metriä.....jos ensi kesänä kokeilisi vaikka 5,6 millistä......