Toivottaa: Koko Journeymanin poppooo
HÄMEENKOSKI
HÄMEENKOSKI
Hämeenkosken weekend alkaa häämöttää!! Opastukset löytyy Lahti-Tampere tien varrelta ja navigaattoriin voi laittaa haun: Hämeenkoski ja Pääjärventie. Numeroa en tiedä, mutta ainakin karttapalvelulla näytti aikas lähelle, viitotus myös siellä, aikas pikkuinen tie siellä loppu vaiheessa, mutta ei kannata huolestua, kyllä se tie lopulta rantaa vie!!!
Teretuloo vain leppoiseen viimeiseen meetingiin
Terkkuja...
no on kuuma ehkä koko meetinginJartzu kirjoitti:Ja onkos ssauna kuuma jottei tartte heitellä .........? Meinaakkos Baby ite vetästä muutamat biisit? Tiedetään vaan .........
Tulossa ollaa johonkin aikaan kuhan taas tuolta duunilta joutaa. Joten nähtäillään siel.
ai mää laulan vai ... eii....no kolmes romilles ehkä....
No kerronpa tarinan,Bumba on välttynyt melkein 40v karaoke touhuilta.....(puolituntia olen joutunut kuuntelemaan)liekö sattumaa mutta näin on käyny
Mutta niinhän se on ollu ilman "suulia"kin....mutta toi vani harrastus on lyöny läpi meitin perheessä,mutta tuo karaoke
tulee pieni kauhu kuva tuosta babyn mainitsemasta 3 promillen laulu vedoista.....mutta lupaan yrittää kuunnella joskus jos tilaisuus tulee
ja pitäkää hauskaa siellä Hämeenkoskella,meillä on jarru ongelmia!!tuo vani harrastus on hassun hauskaa puhaa....ei lopu harrastaminen heti kesken.....aina on jotain
mutta kuka p***ele
käskee yrittää 86 vm vanista tehdä uutta kysyttiin kotona
vastasin :ei kukaan mutta on se mukava harrastus
REIPASTA SYKSYÄ KAIKILLE........JA MUISTAKAA HUMPATA!!!!!!!
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Kiitos tapahtuman järjestäjille...
Aivan mahtava homma!
Oli kivaa ja tuli laulettua karaokea ehkä pari biisiä liikaa....
Kuvia voi käydä pällistelemässä http://www.aivansama.com , jos uskaltaa...
Aivan mahtava homma!
Oli kivaa ja tuli laulettua karaokea ehkä pari biisiä liikaa....
Kuvia voi käydä pällistelemässä http://www.aivansama.com , jos uskaltaa...
VTCF Ry:n Puheenjohtaja
Jäsennro 1133
Jäsennro 1133
-
klmara
Hauskaa oli todella, kiitos kaikille, järjestäjille ja muille muuten vaan mukana olleille.
Olette te mahtavaa porukkaa.
Täällä http://www.myworld.1g.fi/kuvat/VTCF/ muutama kuva, jos joku ei halua kuvaansa esille, kerro toki, poistan mahdollisimman pian.
Olette te mahtavaa porukkaa.
Täällä http://www.myworld.1g.fi/kuvat/VTCF/ muutama kuva, jos joku ei halua kuvaansa esille, kerro toki, poistan mahdollisimman pian.
Hengessä mukana, Juuso, Netta ja Milka.
-
jambalaya65
Hämeenkoski
Hyvä Maria! Aivan varma en kuulemastasi ole mutta nähdäkseni lapsen/lasten vanhemmat ovat ensisijaisesti vastuussa jälkikasvunsa tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Meillä ainakin Savossa näin on. Kukaan järjestäjistä ei pysty omien lastensa kaitsemisen ohessa ottamaan vastuuta kenenkään muun kullannupuista emmekä tällaista voi heiltä odottaakaan. Aurinkoista syksyn jatkoa toivottaen. Jone/PJ
Jone Haakivuoresta
Kuullostaa melko vakavalta... Näin täältä luettuna... Mutta eihän kaikkia luettua ja varsinkin kuultua pidä uskoa...Maria kirjoitti:Tää ei ole sitten vittuilua tai ilkeilyä mutta kuulemani perusteella joidenkin kannattaisi tutustua hiukan paremmin Suomen Lakiin ja lastensuojelulakiin.
En tiedä mistä on tällä kertaa kyse, mutta muutamassa tapahtumassa käyneenä,.. Olen havainnut lasten asioiden olevan melko hyvällä mallilla... Hämeenkoskella en ollut mutta, samaa porukkaa ja samoja lapsia siellä on ollut varmasti kuin muuallakin... Tuskin se meno kovin paljon erillaisempaa on ollut sielläkään...
Ihan mielenkinnosta olisi mukava tietää mitä maria k tarkoitti... Varsinkin kun kirjoitti hän tänne kaikille nettinörteille näkyvälle osiolle... Joku herkkäuskoisempi leimaa vielä kaikki vanin omistajat huonoiksi vanhemmiksi... Lasten hakkaajiksi ja juopoiksi...
Jotenkin tulisi mieleen että epäkohtiin pitäisi puuttua heti tilanteessa... Vaikka soittaa poliisit jos hätä on niin suuri... Ainakin siitä on enemmän apua kuin kaivella sitä täällä jälkikäteen...
Mutta sen olen kyllä havainnut että aktiivisimmat tapahtumissa kävijät kirjoittelevat tänne melko harvoin. Ja näitä innokkaimpia nettivannareita ei taas näe milloinkaan tuolla ulkomaailmassa... Poikkeuksia on tietysti molempiin suuntiin...
Ja jos meni herne nenään... Pidä se siellä ensi kesään ja tule sellaisen melko vaimea-äänisen mutta sitäkin kirjavamman vanin luokse purkamaan tuntojasi... Saatan tarjota vaikka oluen...
Koitetaan kirjoitella näille sivuille sellaisista asioista joita olisi kaikkien mukava lukea... Menee muuten turhaksi kyräilyksi mukava harrastus...
Niin, siis jos ei ole tullut vaihdettua kerhoa ennen ensi kesää... Esimerkiksi Peugeot kerhossa kuulemma ymmärtävät hyvän ruuan päälle, näin olen kuullut... Mutta toisaalta taas Bmw kerho... Saksahan on kuuluisa olutmaa...
Mutta toisaalta taas Vanin voi pysäköidä minne vaan ja pitää ihan oman miittingin ihan omassa seurassa... Ihan milloin siltä tuntuu... Muutamat kansanjuhlat tuli kierrettyä tuolla systeemillä ja kivaa oli... Ei tarvi kärsiä naapureista...
Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat...
Suuret kiitokset taas Journeymanin poppoolle loistavasta miitistä! Nyyh, se on taas odotettava ensi kesään asti seuraavaa. Mutta onhan meillä ainakin pikkujoulut tässä odotuslistalla. Terveiset kaikille, hauskaa oli
t. Pia & Ola
ps. On se hyvä että Olalla on hiukset vielä tallella vaikka läheltä käytti
t. Pia & Ola
ps. On se hyvä että Olalla on hiukset vielä tallella vaikka läheltä käytti
Chevrolet Astro NSZ-74
Hämeenkoski
Kiitos meiltäkin mukavasta meetistä. Valitettavasti mun piti lähteä jo lauantaina kun oli koiranäyttely sunnuntaina, mutta se kannatti. Saatiin mitä mentiin hakemaan
Ja Jonen sekä "muutaman" muun kanssa olen samaa miltä, että VANHEMMAT kasvattavat lapsensa. Ei kerhot, koulut ym. Meidän tytöt on 15 vuotta olleet mukana ja hyvin on mennyt. Ei mitään valittamista. Täytyy kyllä todeta, että kun porukkaa on nykyisin enemmän, mahtuu mukaan kaikenlaista 
"Pätkä mikä pätkä"
Jäsen nro 99
VA-100
Jäsen nro 99
VA-100
-
wolfracing
Tavoista puheen olen...
On kummallista että marssitaan suoraan toisten autoon räpeltämään ilman että kysytään tai pyydetään lupaa vaikka leirissä on henkilöitä paikanpäällä
jos musiikki on muka liian kovalla sitä voi pyytää pienentää tai toivoa mieleistä musaa, MUTTEI TODELLAKAAN MENNÄ KOSKEMAAN TOISTEN AUTOIHIN JOS OMISTAJA EI OLE VÄLITTÖMÄSSÄ LÄHEISYYDESSÄ. sama koskee leiri rauhaa toisten leireihin ei mennä jos ketään ei ole paikalla. Tämä sanottava siksi kun se ei tunnu olevan kaikille selvää. Meeting oli todella hieno kiitos järjestäjille!! 
Chevy Van G20 -90
Toyota Avensis -04
VTCF ry
Toyota Avensis -04
VTCF ry
-
JulleRopaaja
Kiitokset hienosta miitistä järjestäjille. Suuret kiitokset taas kavereille...... ja Jartzun kanssa oltava samaa mieltä, että joillekin sängyt oli liian korkealla
Olen ilmeisesti jäänyt jostain paitsi, kun en yhtään tiedä mitä "pahaa" on sattunut, josta nyt väännetään kättä. Meno vaikutti ihan samanlaiselta kuin muissakin miiteissä
Toivottavasti ei ole herneet niin syvällä nenässä että ahdistaa hengitystä.
Pikkujouluissa sitten nähdään.....
Olen ilmeisesti jäänyt jostain paitsi, kun en yhtään tiedä mitä "pahaa" on sattunut, josta nyt väännetään kättä. Meno vaikutti ihan samanlaiselta kuin muissakin miiteissä
Pikkujouluissa sitten nähdään.....
GMC Savana 1500 Imperial 5,7 Vortec H-A 1998 "eesti maffiakärry.."
vtcf 1313
KuuVans
"Ohjusaliupseeri ja automekaanikko/autoalan yrittäjä"
vtcf 1313
KuuVans
"Ohjusaliupseeri ja automekaanikko/autoalan yrittäjä"
Kiitokset järjestäjille meidänkin puolesta ja kyllä kerros-sänky on puolet korkeampi tavallista sänkyä ja Ralelle on lattia taso paras. Käsi murtui
ja taas on sairaslomaa muutamia viikkoja joten nyt taas ehtii turisemaan
. Poiketkaa ihmeessä kylässä ettei Siru revi viimeisiä hiuksiaan Yksikätistä passatessa
.
A man´s got to do what A man´s got to do.
VTCF 462
Sorry Boys Van Club
VTCF 462
Sorry Boys Van Club
-
Maria
Joo, vanhempien vastuulla se kasvatus tosiaan on..juha kirjoitti:Kuullostaa melko vakavalta... Näin täältä luettuna... Mutta eihän kaikkia luettua ja varsinkin kuultua pidä uskoa...
no niinhän se asia on kyllä..
Joku herkkäuskoisempi leimaa vielä kaikki vanin omistajat huonoiksi vanhemmiksi... Lasten hakkaajiksi ja juopoiksi...
Tuskin. Aika kapea katsantoala täytyy olla jos jonkun leimaa juoppohulluksi ihmistä näkemättä..
Mutta sen olen kyllä havainnut että aktiivisimmat tapahtumissa kävijät kirjoittelevat tänne melko harvoin. Ja näitä innokkaimpia nettivannareita ei taas näe milloinkaan tuolla ulkomaailmassa...
kröhöm, mie olen nähnyt vannareita ihan livenä ja jopa puhunutkin heidän kanssaan...
Mun tämän kesän miittejä meni mummin kuoleman myötä ja kun tosiaan löytyy noita aktiviteetteja muustakin saralta niin on välillä viikonloput hiukkasen täynnä..Ja aika paljon ollaan oltu mantereella ja skandinaviassa reissussa kesällä.
Ja jos meni herne nenään...
en mie harrasta herneitä..Tuntuu, että joissain palstoilla on aika antagonistinen meininkin silloin tällöin..
Esimerkiksi Peugeot kerhossa kuulemma ymmärtävät hyvän ruuan päälle, näin olen kuullut... Mutta toisaalta taas Bmw kerho... Saksahan on kuuluisa olutmaa..
Tuosta kolmekirjaimisesta saksalaisesta saasteesta kun en edes suostu puhumaan, niin en todellakaan sellaista huoli pihalleni..eli e.v.v.k.
Kuitenkin olen siis saanut privaviestejä jonkun verran eli ne tietävät mitä tarkoitan jos on jotain "kummallista" tapahtunut ko. miitissä ja ei siitä sen enempää..
Terveisiä myös Saksasta, on muuten pirun hyvä olutmaa
nim. päiviä kaksi ja puoli ja kilsoja kolmisen tuhatta takana.. ja juuri suomeen saapuneena.
Moi !!!
Ja kiitos Meetingin järjestäjille, me viihdyttiin hyvin (minä ja kolme lasta).
Enkä luule, että mitään ongelmia oli meidän lapsiparkissa, jossa kolmessa autossa oli neljä aikuista ja seitsemän lasta. Itse olen kierrellyt meetingejä vuodesta 1991 ja seurannut aktiivisesti toimintaa jo 80-luvun alusta niin koskaan ei ole ollut tiettävästi ongelmia lasten kasvatuksen, turvallisuuden, ym. kanssa. Positiivisia havaintoja on aina ollut esim. Jone yksi vuosi oli lapsien kanssa uimassa Pöylinniemessä (iso karvainen mies ja varmaan tusina lapsia)... Somerolla päivystettiin vuorotellen rannalla, että kaikki halukkaat lapset sai uida oman mielen mukaan... Meidän vanissa oli sadesäällä lapsia 23kpl katsomassa lasten videoita... Saunassa oli kerran Nokialla vaimon ja minun kanssa 15 lasta (en tuntenut kaikkia), mutta saunottua tuli ja kaikki sai nauttia kesäisestä olemisesta...
Minun ja perheeni mielstä kaikista parasta Van harrastuksessa on juuri tämä perhekeskeisyys, että koko perhe saa viettää leirielämää koko viikonlopun ja toivon, että se sellaisena pysyy jatkossakin
Ja ensi kesänä taas nähdään

Ja kiitos Meetingin järjestäjille, me viihdyttiin hyvin (minä ja kolme lasta).
Enkä luule, että mitään ongelmia oli meidän lapsiparkissa, jossa kolmessa autossa oli neljä aikuista ja seitsemän lasta. Itse olen kierrellyt meetingejä vuodesta 1991 ja seurannut aktiivisesti toimintaa jo 80-luvun alusta niin koskaan ei ole ollut tiettävästi ongelmia lasten kasvatuksen, turvallisuuden, ym. kanssa. Positiivisia havaintoja on aina ollut esim. Jone yksi vuosi oli lapsien kanssa uimassa Pöylinniemessä (iso karvainen mies ja varmaan tusina lapsia)... Somerolla päivystettiin vuorotellen rannalla, että kaikki halukkaat lapset sai uida oman mielen mukaan... Meidän vanissa oli sadesäällä lapsia 23kpl katsomassa lasten videoita... Saunassa oli kerran Nokialla vaimon ja minun kanssa 15 lasta (en tuntenut kaikkia), mutta saunottua tuli ja kaikki sai nauttia kesäisestä olemisesta...
Minun ja perheeni mielstä kaikista parasta Van harrastuksessa on juuri tämä perhekeskeisyys, että koko perhe saa viettää leirielämää koko viikonlopun ja toivon, että se sellaisena pysyy jatkossakin
Ja ensi kesänä taas nähdään
-
Vieras
hämeenkoski
Nyt kirjotan eka kertaa julkisesti.
Päivää kaikille.
Ensimmäinen meetti ku jäi paha mieli. Eri asisioita on punnittu ja mietitty.
Ensin on lapset ykkösenä, sen jälkeen järjestelyt. MOni meni pieleen aikuisten kans, ja se pitää ottaa oppia seuraavaan meettiin. Ei saa olla niin ylpeä tai herkkänahkanen ettei siede arvostelua.
Se ei edelleenkään tee ihmisestä fiksua ja oikeudeunmukaista , et se omistaa vanin joka on yltä päältä rautaa, metallita ja mitä lie hörherölöä sisältä. Se on vannari joka on sitä sitä sisäisesti
Päivää kaikille.
Ensimmäinen meetti ku jäi paha mieli. Eri asisioita on punnittu ja mietitty.
Ensin on lapset ykkösenä, sen jälkeen järjestelyt. MOni meni pieleen aikuisten kans, ja se pitää ottaa oppia seuraavaan meettiin. Ei saa olla niin ylpeä tai herkkänahkanen ettei siede arvostelua.
Se ei edelleenkään tee ihmisestä fiksua ja oikeudeunmukaista , et se omistaa vanin joka on yltä päältä rautaa, metallita ja mitä lie hörherölöä sisältä. Se on vannari joka on sitä sitä sisäisesti
-
Vieras
hämeenkoski
arvostan paljon että pienille lapsille järkätään killpailuja ja ollaan porukas.
Ja naisille me pohjanjanmaalla ja kaikkee hullunhauskaa , mutta
ehkä eri arvot ja moraali ihmisillillä.
Hirveesti hienoja tyyppejä vannareis, mut joka yhteisös on sanomista, ei niin täydellistä oo
Hyvää iltaa
Laivalla taas siiderit
Ja naisille me pohjanjanmaalla ja kaikkee hullunhauskaa , mutta
ehkä eri arvot ja moraali ihmisillillä.
Hirveesti hienoja tyyppejä vannareis, mut joka yhteisös on sanomista, ei niin täydellistä oo
Hyvää iltaa
Laivalla taas siiderit
Hörölöröä......
Pakko panna lusikka tähänkin soppaan,ja tietenkin tietämättä mitä on "oikeesti"sattunut "Mutta asiaan miksi laitan lusikan soppaan.....on KERHO VTCF.....niin kuin kaikki tietää ja jos ei tiedä,ni nyt tietää..."SUULI"tuli vaihdossa perheeseen,sitten vahinkojen(auto hajos!!) kautta törmäsin PUUHA-PETEEN KOKEMÄELTÄ!!Ja näin kävi että Bumballa pesuineen pikaseen ensimmäinen matka meetingiin......ja näin kahden lapsen isänä en parempaa paikkaa tiennyt olevan missä Amerikan rauta/mukavat AIKUISET/ja ennen kaikkea LAPSET viihtyivät keskenään,ja yksi pikkainen tyttö oli naantalissa lähdössä rannan suuntaan yksinään,huomasin kyllä itekin asian mutta en kerenny puuttumaan matkantekoon kun eräs aikuinen mies "puuttui"fiksusti asiaa ja kehoitti tyttöä menemään vanhemilta kysymään lupaa moiseen,tyttö hymyili....ja käänty ympäri!!Sillä hetkellä olin myyty....sillä kyllähän perus kasvatus tulee tietenkin kotoa,mutta meillä aikuisilla on vastuu myös muiden muksuista ja siitä mitä ympärillä tapahtuu!!Ja näin ollen jos vaan luoja suo ja "SUULI"kestää niin me ainakin lähdetään luottavaisin mielin tulevan kesän meininkeihin mukaan ja LAPSET kanssa!!!Sillä Naantalin tapahtumista jäi hyvä mieli....kaikin osin!!Ja oli mukava huomata että jos oma "silmä ei riitä"apuja on tarjolla.....MUILTA AIKUISILTA!!Perhe meininkiä parhaimillaan.....kaikin puolin!!!Kaikesta huolimatta HYVÄÄ SYKSYÄ KAIKILLE KERHOLAISILLE TASAPUOLISESTI!!!!
-
Maria
Re: Hörölöröä......
BUMBA kirjoitti:Ja oli mukava huomata että jos oma "silmä ei riitä"apuja on tarjolla.....MUILTA AIKUISILTA!!
Pakko ihan yleisesti todeta, että juuri jokunen aika sitten puhuttiin kavereiden kanssa tästä "meidän lapset, muiden lapset" -aiheesta.
Ennen vanhaanhan oli ihan normaalia ojentaa naapurin mukuloita jos näki heidän tekevän jotain pahaa mutta tänä päivänä sillai kun tekee, niin hyvä ettei ojennetun lapsen vanhemmat haasta oikeuteen ahdistelusta tai muusta vastaavasta.
Itse aamulla yhtä pikkujätkää ojentaneena...
8-vuotias pikkupoika heitti kivillä ja isohkoilla oksilla pellolla syöviä sorsia joita oli lähemmäs 50 yksilöä siinä..
Eikä ollut ensimmäinen kerta kun näin tälläistä tapahtuvan.
Nykyajan kakaroille ei ilmeisesti opeteta eläinten kunnioitusta lainkaan..
Tässä kohtaa saattais kyseisen lapsen vanhemmat kohdata pikkasen paremmalla auktoriteetillä varustetun mies henkilön....keskustelu voisi olla kiivastakin!!!Ja kaikki riippuu aiheesta.....kyllä hyvällä itsetunnolla varustetut vanhemmat varmaan ymmärtää,ja kun tilanne yleensäkin selvitetään heti eikä myöhemmin niin niillä on taipumus selvitä.Meillä on ollu ja muutama tilanne,mutta toistaseksi ollaan selvitty puhumalla....!!Aihe on arka monellekin vanhemmalle(johtuu varmaan luulosta että ovat huonoja isiä tai äitejä),siksi kait tälläistä tapahtuu,tai toinen on että ei välitetä paskaakaan!!!Mutta en voi kun omalta kohdalta sanoa sen että en tähän päivään mennessä ole vetäny hernettä nokkaan kun olen saanut kuulla että junnuja on ojennettu,joskus olen ottanu junnut mukaan ja menty kysymään mikä meininki,ja kyllä se muksua koulii hyvin kun joutuu naapuri sedän kertomuksen kuuntelemaan ja toteamaan että näin kävi....ja jos anteex pyyntö riittää,se suoritetaan ja piste!!yleensä on jäänny siihen,mutta kun on 6v ja 9v pojat niin vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei puutu!!Mutta silti luotan sen verran ihmisten maalaisjärkeen varsinkin kun puhuin miitingeistä että kyllä siellä valvovia silmiä riittää...ja ne oli ainakin naantalissa todella hyvin esillä,siksi meitin porukka vaihtoi toisen harrastuksen parista pois koska siellä sitä ei ollut....ei toisin paljon näkyny muksujakaan....mutta se on toinen juttu se....!!!Ei toi puuttuminen ole vittuilua,se on välittämistä toisesta ihmisestä!!!Ja tämäkin riippuu siitä miten asioihin puututaan,ei huutamalla saa kun pahan mielen,mutta puhumalla saattaa saada jotakin aikaseksi!!! 
Nykyajan kakaroille ei ilmeisesti opeteta eläinten kunnioitusta lainkaan..[/quote]
Se on varmaan totta sillä Helsingistä tänne "maalle"muuttaneena tiedän että ei siellä eroteta lehmää lampaasta
ja voin vannoa että jos vaan perheellä leipää riittää ajan "stadista"ohi silmät kiinni.....!!! 8)Maalla on mukavaa..... 
Se on varmaan totta sillä Helsingistä tänne "maalle"muuttaneena tiedän että ei siellä eroteta lehmää lampaasta
-
Maria
BUMBA kirjoitti:Se on varmaan totta sillä Helsingistä tänne "maalle"muuttaneena tiedän että ei siellä eroteta lehmää lampaasta!
Toi on totta.
Jonkun tutkimuksen mukaan aika iso osa yläkoululaisista ei ole koskaan nähnyt lehmää tai possua elävänä luonnossa..
Todella outoa..
Mie oon elämästäni paljon maalla viettänyt sukulaisten luona kun niillä on/oli hevosia
Ja hevoset oli ainoa syy miksi halusin sinne aina.
Sitä kautta munkin lapset ovat maatalouselukoita saaneet tavata ihan henkilökohtaisesti ja muitakin elukoita kuten poroja.
Erotusaidallakin on tullut vietettyä aikaa.
Lappiin kun muutin, niin menin kouluun ja kyseessä oli Lapin suurin maatila eli oli lehmiä, lampaita ja poroja..
Korjattiin maatalouskoneita, tehtiin metsätöitä, oltiin tilan hommissa (esim. navetta, lampola, puutarha jne....
Ja oli siis luomutila..
Sai kaupunkilaiskakarakin oppia kunnon töistä.
Meni hiukan OT:ksi..
-
Maria
Taija kirjoitti:Nyt menee herne nenäänAikamoinen yleistys tämä, ettei kaupunkilais lapset tunne eläimiä. Huh, huh. Onko sillä jotain tekemistä meeting käyttäytymisen kanssa...
Ei ole.
Johan mie tuohon laitoinkin, että meni OT:ksi.
Mainitsemani tutkimus on tosiaan tehty josta aikaisemmassa viestissä mainitsin.
-
Maria
Re: hämeenkoski
only__ kirjoitti:Osa vie juomia toisten leiristä..
Ja sen kerran kun väärästä leiristä erehtyy juomia viemään, niin...