Jarruhäiriö - Apuva kaipaan

Alakerran jutuista jutellaan täällä

Zimmerman

Jarruhäiriö - Apuva kaipaan

Viesti Kirjoittaja Zimmerman »

Kuinkas menee -83 G20-sen takarummuissa se automaattisäätö juttu kun mulla kuskin puoleinen ei halua pelata eli säätää vain löysemmälle? kuuluuko molemmilla puolilla olevien automaattisäädön tappien olla vastakierteiset?
säätöjen "peltilätkät"(liikuttavat säätörullaa) ovat molemmat rummun takalaidalla ja minä kun muistelin että olis pitäny ola molemminpuolin identtiset kokoonpanot. Samoin kasasin kun oli aiemminkin mutta luulen että edellinen purkaja on vaihtanut jotain vääriä osia sinne...
VTCF No:1197
Pikkari se on tuo vinkuwaakkenikin
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
Ex- GM Linttafarmi "Bulletproof"
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Ainostaan oikean puolimmainen säätöruuvi pitäs olla vastakiertäinen,siinä on ilmeisesti vaihdettu se vasenman.Voit tietenkin ottaa automaatti säätö pois ja ruuvaa käsin vaan mahdollisemman lähellä ja sitten rumpu paikalleen
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

Mulla sama ropsi jarrujen kanssa,edellinen nero(omistaja) oli sekoitellu kaikki osat sikin sokin ja jotain jousia puuttu.....soitto us-partsiin tilasin korjaus sarjan takajarruille.....noin 15 eskoo ja palikat on uudet ja nyt odottelen postia sais ens viikolla jarrut kuntoon.....ompahan sitten uudet ja toimivat....nekin!! :wink:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
sikapoika

Viesti Kirjoittaja sikapoika »

Meikäläinen pähkäili aikaisemman vanin kanssa kun melkein kaikki osat oli vaihdettu jarruihin ja silti ei toiminut takajarrut kunnolla. Ongelma löytyi jumittuneista käsijarruvaijereista. Niitä tilaillessa sain kahdesti väärät, mutta kun otin kolmannella vanhat malliksi niin johan löytyi. Ne automaattisäädön rullat kannattaa puhdistaa hyvin jotta toimii. Onneksi kilvissä on ne kolot joista pääsee ruuvaamaan rullia.
blazoffer

Viesti Kirjoittaja blazoffer »

BUMBA kirjoitti:Mulla sama ropsi jarrujen kanssa,edellinen nero(omistaja) oli sekoitellu kaikki osat sikin sokin ja jotain jousia puuttu.....soitto us-partsiin tilasin korjaus sarjan takajarruille.....noin 15 eskoo ja palikat on uudet ja nyt odottelen postia sais ens viikolla jarrut kuntoon.....ompahan sitten uudet ja toimivat....nekin!! :wink:
Sieltä saattaa sitten tulla ns. "universal"-sarja jousia, mitkä käyvät sitten n.1874339056:een eri malliin.
Näin ainakin itsellä kävi Blazerissa. Oli kiva vertailla vanhoihin, varsinkin kun oli kanssa tuota "kyllä tääkin tänne menee"-menttaliteettia käytetty edellisen omistajan toimesta.

Automaattisäätö tangot venytetty pois toiminnasta. Käsisäätöisenäkin pelittää hyvin.
1108
Miksu

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Joo on aika mielenkiintoinen jousilajitelma vanin takajarruissa.
Itse kun vaihdoin kengät oli hämmästys kova ku sain rummun irti :oops: piti käydä hakee kamera et sain kuvat et miten ne kaikki jouset tulee ja siitä oli mulle hyötyy.
Kaikki purin ja putsasin ja kierteisii kuparitahnaa nyt on toiminu iha hyvi :D
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Zimmerman

Joo kyllä nyt taas pysähtyy on uudet kenkät ja toisella puolen työsylinterikin.
purkaissa ei tarvinnu voimaa kun rummut tipahti itsekseen pois paikaltaa
varmuudeksi otin ennen vietereiten poistamista viitenmekapikkelssin kuvia useammasta suunnasta.
ilmatessa olikin sit hyvänä apuna piilteman ilmausletku kunhan ensin siihen vastaventtiilin vaihtoi pikkasen löysemmän
jousen.
-Kiitosta vaan epäilyiden varmistajille- on saanut jo edellinen jarrujen kasaaja kuulla sepityksistään!
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Zimmerman kirjoitti:ilmatessa olikin sit hyvänä apuna piilteman ilmausletku kunhan ensin siihen vastaventtiilin vaihtoi pikkasen löysemmän jousen.
Moi
Mikä/missä on vastaventtilin jousi ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Soon niissä pilteman ilmausletkuissa, painaa kuulaa siellä venttiilissä silloin kun lopettaa jarrun polkemisen ettei mene ilmaa järjestelmään 8) varsin hyvä kapistus, mulla on samanlaiset ja niiden avulla uskaltauduin keväällä ekaa kertaa ilmaamaan molempien kinnerien jarrut
vtcf 1202
Zimmerman

Tosiaan, siinä ilmausletkussa on päässä (luultavasti alumiininen) mutikka jonka "pohja" avautuu kiertämällä. Sisältä löytyy kuula sekä jousi, itse vaihdoin jousen mustekynästä(lyhennettynä) jotta sain värkit toimimaan.
Aluksi ihmettelin suuresti kun letkut ei pysynyt paikoillaan vaan joka polkaisulla ampui letkun ja nesteet pitkin pientareita.
Järkevä investointi, sanoisin. Muistelen maksaneen 4,95€/pari kun forssan reissulla tuli tanpereen piiltemaan kerran poikettua.
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
Vastaa Viestiin