Valot hävis!

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
Baron cruiser

Valot hävis!

Viesti Kirjoittaja Baron cruiser »

Mittarinvalot ei toimi, parkit ei toimi, ajovalot ei toimi, pitkät ei toimi ja sisätilanvalot ei toimi. Ai niin ja asuntotilanvalot ei toimi. Olen katsonut kaikki sulakkeet kojetaulun alla ja kaikki sulakkeet mitkä löysin konehuoneesta.

Mistä alan seuraavaksi etsiä vikaa?

Kiitokset jo etukäteen.
baby

Viesti Kirjoittaja baby »

tuleeko virtaa ollenkaa.lähteekö käyntiin

kaveril oli virtapiuha irti akun yläpuolella olevasta läpiviennistä.eli sulakerasian toinen puoli
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Valokatkaisija?
vtcf 1202
Baron cruiser

Auto lähtee käyntiin ja muuten kaikki tuntuu toimivan normaalisti.

Täytyypä seuraavaksi tutkia tuo valokatkaisija.
MikaP

Re: Valot hävis!

Viesti Kirjoittaja MikaP »

Baron cruiser kirjoitti:Mittarinvalot ei toimi, parkit ei toimi, ajovalot ei toimi, pitkät ei toimi ja sisätilanvalot ei toimi. Ai niin ja asuntotilanvalot ei toimi. Olen katsonut kaikki sulakkeet kojetaulun alla ja kaikki sulakkeet mitkä löysin konehuoneesta.

Kiitokset jo etukäteen.
Mulla teki lähes saman paitsi että sisävlot jotka erillisellä katkasijalla katossa toimivat sekä pakki ja jarruvalo toimi.

Tarkistin sulakkeet kanssa kaikki ja ok. Sitten purin valokatkaisijan ja mittasin virran, sillehän pitäis tulla jatkuva virta, kas eipä tullut..

No tänään sit hommaa jatkaessa laitoin nyt vielä kerran valokatkaisijan kiinni ja kokeilin, kaikki pelas normaalisti kunnes huomasin että multa hävis pakkivalot :evil:..

Seuraavaks pakkasin työkalut takas pakkiin ja..

No oletan kyllä että mulla vetää virtajohto jostain oikosta kun nimittäin ennen kun valot hävis niin kabiiniin tuli sellainen palaneen sähkön haju (tai miten se nyt sanotaan), enkä ole viellä edes kerenny asentaa mitään itse.. 8)

Eikös se oranssi virtapiuha?? valokytkimeltä mene sulakerasialle ja sieltä taas jonnekin konehuoneen puolle, mutta minne et sen nyt sais jotenniin tarkastettua?

Mutta mites noi pakkivalojen katoaminen selittyy??
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

mulla kans temppuili kaikki mikä toimii sähköllä.poistin ison muovikassillisen piuhaa mitä oli entiset omistajat vedelly ja kas kaikki pelaa :D :D :D tai ainaski melkeen kaikki :D :D sähkövikoja näissä tuntuu olevan niin paljon ettei mitään rajaa :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
MikaP

Re: Valot hävis!

Viesti Kirjoittaja MikaP »

Baron cruiser kirjoitti:Mittarinvalot ei toimi, parkit ei toimi, ajovalot ei toimi, pitkät ei toimi ja sisätilanvalot ei toimi. Ai niin ja asuntotilanvalot ei toimi. Olen katsonut kaikki sulakkeet kojetaulun alla ja kaikki sulakkeet mitkä löysin konehuoneesta.

Kiitokset jo etukäteen.
Joko BC vika löyty? Omaani laitoin uuden virtapiuhan valokytkimelle ja nyt ainakin kaikki sen takana olevat toiminnot pelaa ok. Pakkivalot kyllä on edelleen kateissa..
Baron cruiser

sähköistä

En oo vielä löytäny vikaa. Siis oon aika saamaton. Vedin vaan uuden virtapiuhan valokatkaisijalle. Eli nyt toimii kaikki ulkopuoliset valot, mutta sisätilanvalot puuttuu edelleen (ovivalot sekä asuntotilan valot). Kyllä täytyy kohta alkaa etsimään valot sisällekin, kun alkaa olee aamulla niin pimeää. Niin ja nyt alkoi sitten vaihdelaatikon lukko äkkäillä BRAKE-valon tahtiin. Varmaan liittyy jotenkin tähän sähkövikaan. Täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja ettiä koko tän härdellin aiheuttaja.
blazoffer

Viesti Kirjoittaja blazoffer »

Olihan akun/laturin kaapelit KUNNOLLA kiinni?

Mulla rupes Blazerissa kans kaikennäköinen disco kun oli pluskenkä akusta löysällä.
1108
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

mulla palaa pitkien sulake aina kun laitan sisävalot palamaan :roll: olisko kellään mitään hajua mistä moinen??
keikka

huh.huh. täytyypi viedä jollekkin joka ymmärtää sähköpuolesta. kiitos vastauksesta.
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

Mulla on sitten tarjota noita vanin sähkökaavioita,joitakin versioita!!oli todella vaikeita saada niitä haltuun,mutta diiselin kanssa tossa puheltiin että se jeesais mua näissä netti jutuissa niin koitan saada kaikkien käyttöön kyseiset kaaviot jos vaikka jollain olis niistä apua!!Jos jollain kova kiire niin laitan mielelään vaikka meilinä tulemaan,sitten siinä on jotain kruisen ym kaavioita!!mutta tulevat jakoon pian.....kunhan keretään :wink:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
keikka

tuohan helpottais paljon olis tarkotus ens viikonloppuna ottaa ja laittaa uudet piuhat.jos kerkiät laita privana ja kiitos etukäteen
Vastaa Viestiin