mitä kaikkee siin nyt pitää olla jos henkilöautosta matkailuautoksi ton vanin haluis muuttaa. ku muistelen et seisomakorkeut täytyis olla pieneltä osalta 190cm, mut ei tuossa oo kun max 181-183cm koska itse olen 184cm ja ottaa pää kiinni kattoon.
eikä tää nyt silleen oo ajankohtasta edes, mut ens vuoden alusta ajattelin jos alkais väsäämään ja rahaa säästämään tuolle muutokselle.
jos esim taakse u-ryhmä ja keskelle pöytä (esim jostain asuntoautosta) ja siitä sit saa laskettua sängyksi (haluan kunnon sängyn tosiaan siit et siin voi muutenkin nukkua kuin katsastuskonttori papereissa)
sit sen viereen jommallekummalle puolelle kapea kaappi, ja sitten esim siihen pieneen etusivuoveen joka itsellä on jo valmiiksi jumissa, niin siihen pieni keittolevy jos se kert sen vaatii.
ja lisäksi sen sivuoven vastakkaiselle puolelle vierekkäin kaksi kapteenin penkkiä.
lattiaan laminaattia/parkettia tms.
mut toi seisomakorkeus nyt hämää kun on vakaasti muistissa 190cm ja siihen toi ei riitä
vani matkailuautoksi
vani matkailuautoksi
käyttis/harraste: Chrysler New Yorker Brougham 4DHT 7,2l (440Cid) V8 -78
Jäsen: 1365
Ei se tarvii sitä seisomakorkeutta kun se ei ole verovapaa matkailuauto..tai jotain sellaista. Itse nysväsin sinne taakse vanhasta laverista sohvan/sängyn, ei mikään helvatan hyvä istua pitkää matkaa mutta kun sängystä on kyse niin hyvin nukuttaa. Mulla on se hässäkkä kuskin puolen sivulla ja toisella puolella on lipastomallinen kaappi joka on samalla pöytä ja sen vierellä vaatekaappi joka on lattiasta kattoon. Vaatekaapin sivusta alkaa hylly joka kiertää myös takaovien yläpuolelle. Varmasti löytyy hienompiakin ratkaisuja mutta toi toimii meillä, kun tarttee vielä rekkuakin roudata näyttelyihin eli parkettia ja nahkasohvaa on turha laittaa kun ne olisi naarmuilla ja kuolassa kaiken aikaa...niin ja siinä sivuovien kohdalla on vielä pari pehmeää penkkiä matkustajille, auto on 1+7 paikkainen
vtcf 1202
mistä se määräytyy monenko hengen auto siitä tulee? nytten kun tuo on 1+8 paikkainen
ja jos päätän u-ryhmän laittaa taakse, niin täytyykö siellä takaoven kohdalla olla turvavöitä koska jos siel istuu niin on naama menosuuntaanpäin
ja jos päätän u-ryhmän laittaa taakse, niin täytyykö siellä takaoven kohdalla olla turvavöitä koska jos siel istuu niin on naama menosuuntaanpäin
no entäs onnistuuko tuosta pakettiautoksi rekisteröinti?
jos ei 1+8:ksi niin entäs 2+4:ksi (neljä kapteenin penkkiä esim taakse? vai täytyyks siin olla väliseinä ja jotain muita juttuja viel?
tosin nyt oon kyl alkanu miettii täs kans sitäki vaihto ehtoo et vaihtaisin tuon normi matalaan pakuvaniin, kun nyt tän työn sain ni ei paljon kerki kavereiden kans reissailemaan niin turhaan sitä maksaa 700e dieselveroja siitä hyvästä et yksin ajaa, mut semmosen kipinän kyl tuosta sain et vaneissa taidan pysyä jatkossakin.
mut jos jollain on kiinnostusta vaihtaa normi pakuvani 6.2D koneel oleva, tuohon niin yv:tä vaan
jos ei 1+8:ksi niin entäs 2+4:ksi (neljä kapteenin penkkiä esim taakse? vai täytyyks siin olla väliseinä ja jotain muita juttuja viel?
tosin nyt oon kyl alkanu miettii täs kans sitäki vaihto ehtoo et vaihtaisin tuon normi matalaan pakuvaniin, kun nyt tän työn sain ni ei paljon kerki kavereiden kans reissailemaan niin turhaan sitä maksaa 700e dieselveroja siitä hyvästä et yksin ajaa, mut semmosen kipinän kyl tuosta sain et vaneissa taidan pysyä jatkossakin.
mut jos jollain on kiinnostusta vaihtaa normi pakuvani 6.2D koneel oleva, tuohon niin yv:tä vaan
Jos saat siitä rekisteröityä matkailuauton niin silloinhan verotkin putoaa siihen samaan kuin pakussa, kannattaa se mun mielestä ainakin yrittää, silloin saattaisi saada paremman hinnankin kun /jos haluaa vielä päästä eroon siitä. Tosin voi kyllä käydä niinkin että kun riittävästi nysvää sen auton kanssa niin ei siitä raaski enää luopua, enintään hankkii toisen samanlaisen siihen pihalle...
vtcf 1202