Taas "uusi" Vani

Huhut, autouutiset, vauvauutiset jne.
cheyenne

Taas "uusi" Vani

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Vaikka tuolla otsikossa >Pick-up harrasteena< vähän kirjoittelinkin ettei minulla Vani oikeen oisi sopiva harrastuskohde, niin tuli taas reilu viikko sitten hommattua Chevy Van...
Ja jotenkin tuli tunne että tätä voisi yrittääkin enemmän "harrastaa"...
Eli kun on paremmin aikaa ja Esteri-projekti (ruumis-Auto)valmis.

Eli sitten hiekkapuhallukset ja maalaukset yms. muu ulkoinen, sisusta siistimmäksi ja nykyinen suora kutonen 350 koneeksi...

Eli tämähän on Chevrolet SportVan 30-cgt36/318 vuosimallia -78
luigi

Viesti Kirjoittaja luigi »

Niinpä,itse ostin "käyttäriksi" vanin ja kuinkas ollakkaan,just tuli talviauto pihaan.Vani lähtee teloille ja mercury-projekti siirtyy,tämmöistä tää on :D
Tääl ollaan huus Mooses pensaasta.
iikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iikka »

Juu.. Mulla tää vani juttu lähti juuri siitä, että ostin vanin.. huono taipumus meitsillä, että mä rakastun hyviin autoihin, niinkun oma vani... sain niin halvalla ja on todella hyvä... Niinkun yks laulu sanoo.. "I'm in love with my car!" :wink: :lol:
VTCF 1325
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi
Juu taas on pihassa yli 2 tonnia ruosteista romurautaa =)
Olen niin kauan lueskellut näitä dieselien ongelmia, että oli pakko hommata oma .... ongelma...
Chevy Van G20 -89 6.2D
Kaksi laatikkoa, kaksi perää, neljä pyörää ja kaikki siis vetäviä =)
Ajatuksena on siis alkaa näillä sivuilla ihmettelemään kuvien kera, että mistä ne dieselit on oikein tehty. Apuja siis tarvitaan !
Jakolaatikko on rikki, että siitä on tarkoitus nyt aloitella remppoja.

Silleen on outo, että kun purin noita RPO koodeja niin lukee,
että 5,3 bensa, vaikka on kyllä ihan dieseli...
että kohdemaa Liberia...

Kuva
Kuva
Kuva

Tää hässäkkä on varmaan niitä ensimmäisiä ihmeteltäviä =)
Kuva

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Vanoman

Viesti Kirjoittaja Vanoman »

Näitä "Liberialaisia" vaneja taitaa olla enemmänkin suomessa, minun -88 on myös Service Parts-koodin mukaan (E7B) ollut menossa sinne. GM:llä kompassi sekaisin, vai Metro-Auto ajoittain ostanut halvalla jotain ylijäämävarastoa ja tuonut maahan? No Detroitin suunnasta katsottuna Liberia tai Suomi on varmaan ihan sama asia. :) Tunteekohan joku taustoja tarkemmin?
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Voisiko Liberia (en edes tiedä missä sellainen on) olla joku maa josta päätynyt ihanaan maahamme jonkun rauhanturvaajan verovapaana tuontina?
Vanoman

Voisihan tuo yksi teoria olla. Minun autoni on kuitenkin papereiden mukaan tuonut maahan juuri Metro-Auto, ja ensirekisteröity suomeen VTT:lle, jossa se on palvellut mittausautona, mikä nyt sitten lieneekin. Verovapaa 9h erikoisauto aluksi, tämän jälkeen muutoskatsastettu henkilöautoksi siihen aikaan kun sen vielä sai tehdä. Tämän perusteella kuitenkin päättelisin ettei se koskaan Liberiassa ole käynyt (joka muistaakseni on länsi-Afrikassa).
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

VANOMAN: sulla on sitten nätti korimalli vanissa :) :D
Vanoman

Eikä värikään tuosta enää parane. :)
yks vekkulipoju
Viesti:

Re: Taas "uusi" Vani

Viesti Kirjoittaja yks vekkulipoju »

he hee tähä keskusteluu sopii varmaa tää miunki tarina.elikkäs tosta hyvin lauletusta ja palvellesta ruumis auto voorttin jenkkiki kurii rista meni alakerta koneesta.6 tien vartee noin 50 kilsaa enne imatraa kilahti. oltii tulos kesä lahelt eli eukon koti konnuilt etelää päi.no meni aika monta tuntii ja puheluu mut yhteis työllä lappeen rannan harrastaja kavereiden ja niiden tuttujen avustuksella.saapui lappeen rannasta pelastava tuntematon henkilö vanilla ja traileril ja matka kohti väli aikaista puol vuot kesänyttä säilytys paikkaa voi alkaa.no olihan mul jo puäl vut riehunnu vani kuume ja matkal tokasinki kuskille et laitetaa sit lisää suolaa mun haavoihin vaneista.ooli sellaane tunne et vani ois komee ja äijä käyttö auto.eskortti ei jaksanu enää inspaa pätkääkää.ja rupesin sit kattelee vanei.sain muka hyvän teko syyn.et jos kuriirii joutuu hakee uude konee ym tavaraakuljettelle.no mamma tokaski sit et no hommaa se vani ku oot sä sitä nii kauan suunitellukki.no sit ruvettiii käymää ekois miitnkeis.ja kyl tää jotenki nialasee miehen. mut ei se ruumis autokaa mihkää lähe meilt ainakaa viel.mitäs vaa nysvää kuntooo mut rahat ja reissu vietti ym vähä haittaa.ja nyt o tullu tota vanin sisustaa muokkailtuu.
yks vekkulipoju
Viesti:

Re: Taas "uusi" Vani

Viesti Kirjoittaja yks vekkulipoju »

lopuks pakko tdeta pariin edelliseen kirjottajaan punapen tasa katto o hyvä väri paisi et haalistuu liian helpol,tua kuriiri oli ai on viäl punanen ja valkosil ckallopeil.mut seuraa vaks kaavaillaa massa mussaa pinkeil liekeil.ja vani o punanen tummen man punasil liekeil.liekin malli o must vähä hölmö mut saa kelvata kun en oo ihte tehny ei pitäs valittaa.
Vastaa Viestiin