Mitä moottoriöljyä 6.2 D

Nokivasaroiden oma palsta
Jacka

Mitä moottoriöljyä 6.2 D

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Mitä moottoriöljyä kannattaa laittaa ympävuotiseen käyttikseen, Chevy Van 6.2 D (-90). Olisiko parempi laittaa normaali mineraaliöljy esim 10w-30 vai synteettinen 5w-50? Tällä hetkellä on paineet 10w-30 farmariöljyllä aikalailla huonot (tyhjäkäynnillä melkein punaisella).
granville1

mitä öljyä

Viesti Kirjoittaja granville1 »

tuntuu olevan melko väljä kone,ei kannata laittaa synt.öljyä.onhan sitä jäykempääkin mineraali öljy vois pitää paremmin painetta.kysy tarv.liikeestä 8)
Jacka

Olisiko...

Olisiko ympärivuotiseen käyttööä 15w-40 mineraali sopivaa vai onko talveksi pakko vaihtaa 10w-30?
niemikko

Viesti Kirjoittaja niemikko »

itellä oli viimnetalven 15/45 köhän se oli meni ok kun vaan piti konetta roikassa riittävästi (ehkä liikaakin) toissa talveksi vaihoin juoksevammat mutta vain mineraalit
mutta mielipiteitä on yhtämonta kuin käyttäjiä ja ns oikeata vastausta ei ole..
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

ei oikeen noi synteettiset ole näihin koneisiin.aikaisemmin joku täällä on muistaakseni kirjotellu että käyttää maansiirtokoneisiin tarkotettua oljyä.ite käytän normaali dieselöljyä ja paineet kyllä pysyny ja talvellakin lähteny käymään (roikasta) :D :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
MAKE

Öljyt

Viesti Kirjoittaja MAKE »

Mulla kendall öljyt jokapaikassa,mottorissa Kesällä 15w-40 Talvella10w-30
Jacka

Millaiset...

Millaiset öljynpaineet teillä on moottorissa (6.2D) kylmänä/lämpimänä? Mulla on tyhjäkäynnillä punaisen alapuolella olevassa seuraavassa viivassa (aika alhaalla?) ja 80-90 km/h:n ajossa noin puolivälissä mittarin asteikkoa (näyttö 0-550). Onko normaalia? Parilla kaverilla on myös tyhjäkäynnillä mittari aikalailla alhaalla tyhjäkäynnillä, mutta nousee heilläkin ajossa...

Mitäs tuumaatte...
Leväset
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leväset »

Mulla ei kyllä paljoa heittele se neula, siinä vähän alle puolenvälin se näyttää suunnilleen koko ajan. Gulf Superfleet 15W-40 ympäri vuoden.
Rekke

Öljyt

Viesti Kirjoittaja Rekke »

....
Viimeksi muokannut Rekke, 29 Tammi 2012, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hansu65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hansu65 »

Moi !!!

Muistakaa kun vertailette mittareita niin ne on suuntaa antavia ja toimivat varsin ajoneuvokohtaisesti eli ei ole oikein vertailtavissa.

Pää asia on kuitenkin, että mittari yleensä toimii ja kaikki paineet ei häviä tyhjäkäynnillä kuumana kesäpäivänä, joka viittaa siihen että ajaa liian litkuilla öljyillä.

Terkuin !!!
Hansu
p. 040-842 1355
email jari.lankinen@ows.fi
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

juu ja huomasin just että näihin saa erilaisia öljynpaine antureita :D :D :D mulla oli katkennut se lirpukka johon johto tulee kiinni ja ei kun uutta ostamaan.tarvikemyyjä sitte sanoi että on kahta erilaista anturia. :D :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
PRIEST

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

sori off topicci mutta paljon mahtaa 6.2D koneeseen mennä öljyä? ja mikä nyt talveksi olisi loppujen lopuksi hyvää/suht edullista?
ja vielä enemmän off topiccia eli paljon menee laatikkoon öljyä? kyseessä seiskasatanen...
MAKE

öljyt

Koneeseen 7,5 L suodattimen kanssa,joka pitää ehdottomasti vaihtaa joka kerta!
liippari

Viesti Kirjoittaja liippari »

Nostetaas vanhaa aihetta.

Mulla oli 15W-40 mönjät 6.2d:ssä kun sen ostin tammikuussa.
Vaihdoin just ennen kovia pakkasia 5W-40 halpikset sisuksiin ja tähän asti on pelannut moitteetta.
- Juodaan rahat ja kävellään kotiin -
Anssi Koljonen

Viesti Kirjoittaja Anssi Koljonen »

Kävin juuri äsken vaihtamassa öljyt ja suodattimen.
6.5l meni öljyä kaikkiaan kun oli paineet nostettu.
Öljyn paineet 4kilon vähä kahta puolen kokoajan (mittari 0-400)
Tosin moottori on vasta rengastettu ja laakeroitu.
Öljynä toimii mobil delvac super 1400 10w/30.
Chevy van g20 -90 punainen
Tissit nähty
mrboofygoofy

Viesti Kirjoittaja mrboofygoofy »

Ostin just elämäni ensimmäisen vanikan (6.2 naku, -90 n.470tkm ajettu). Sain vaimon suostuteltua tähän hankintaan piiiiitkän alustuksen jälkeen. :lol: Ainoo huono, että myyjä ei ollut aivan varma auton huoltohistoriasta, joten meinasin vaihtaa perän, laatikon ja moottori litkut suotimineen, ennenkuin talvi alkaa kunnolla.
No, menin tuohon mäntsälän Lysimoxille kyselemään litkuja+suotimia ja kaveri sitten teki tarjouksen että vaihtotyö litkuineen ja suotimineen maksaisi 240e. Onko kallis vai kohtuullinen hinta? Eli kannattaako alkaa ite vaihtelemaan vai onko järkevää maksaa siitä nyt ja sanoa, että laittavat kuparitahnat pultteihin ja tehdä itse sitten kesähuolto? :roll:
Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Chevy Van G20 6.2D -89 puolikorkea.
Anssi Koljonen

mrboofygoofy kirjoitti:Ostin just elämäni ensimmäisen vanikan (6.2 naku, -90 n.470tkm ajettu). Sain vaimon suostuteltua tähän hankintaan piiiiitkän alustuksen jälkeen. :lol: Ainoo huono, että myyjä ei ollut aivan varma auton huoltohistoriasta, joten meinasin vaihtaa perän, laatikon ja moottori litkut suotimineen, ennenkuin talvi alkaa kunnolla.
No, menin tuohon mäntsälän Lysimoxille kyselemään litkuja+suotimia ja kaveri sitten teki tarjouksen että vaihtotyö litkuineen ja suotimineen maksaisi 240e. Onko kallis vai kohtuullinen hinta? Eli kannattaako alkaa ite vaihtelemaan vai onko järkevää maksaa siitä nyt ja sanoa, että laittavat kuparitahnat pultteihin ja tehdä itse sitten kesähuolto? :roll:
No VITUN KALLIS.
Moottorin öljyt+suodattimen vaihto vie aikaa n.15min siitä kun ajat montulle ja takaisin ulos.Tietysti edellyttäen että avaimia ei tarvitse ettiä.
Töiden osalta haiskahtaa kiskonnalta koska litkut ja suotimet pitäisi irrota satasella.
Mutta kukin tyylillään.
Tissit nähty
mrboofygoofy

Viesti Kirjoittaja mrboofygoofy »

No VITUN KALLIS.
Moottorin öljyt+suodattimen vaihto vie aikaa n.15min siitä kun ajat montulle ja takaisin ulos.Tietysti edellyttäen että avaimia ei tarvitse ettiä.
Töiden osalta haiskahtaa kiskonnalta koska litkut ja suotimet pitäisi irrota satasella.
Mutta kukin tyylillään.
No mulla on ongelmana se montun puute toistaiseksi ja kokemuksen puute vaneista. Tarkotus on kyllä tulevaisuudessa tehdä nuo huollot ihan ite. Lisäksi tuo -2 astetta pakkasta ja 4cm lunta vähän jarruttaa "tee-se-itse" intoa...
Jos teet Anssi halvemmalla ton, niin pistä vaikka privaa tulemaan.

Niin ja meni muuten tulevan autotallin suunnitelmat uusiksi vani hankinnan takia, nyt pitää tehdä pikkuisen isompi ovi ja huoltotila... :lol: Ja vaimo tykkää... :roll:
Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Chevy Van G20 6.2D -89 puolikorkea.
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Ei edes monttu ole välttämätön...
Jos muuten mahtuu helman alta menemään alle, niin siellä sitten onkin jo tilaa tarpeeksi (jos ei nyt sitten satu olemaan "hiukan rotevampi" kaveri).
Ainakaan itse en tuollaisiin hommiin yleensä viitsi edes tunkilla nostaa(ja pukkeja alle laittaa tietysti).
Late

Viesti Kirjoittaja Late »

mrboofygoofy kirjoitti:Ostin just elämäni ensimmäisen vanikan (6.2 naku, -90 n.470tkm ajettu). Sain vaimon suostuteltua tähän hankintaan piiiiitkän alustuksen jälkeen. :lol: Ainoo huono, että myyjä ei ollut aivan varma auton huoltohistoriasta, joten meinasin vaihtaa perän, laatikon ja moottori litkut suotimineen, ennenkuin talvi alkaa kunnolla.
NO EI TUO MINUN MIELESTÄ PAHA OO! jos tuohon tulee kaikki suodattimet.. jo pelkkä laatikon suodatin maksaa paljon+ sen vaihto... sit vielä polttoaine suodatin, perä oolit+ lisäaine..... taidan tulla mikkelistä vaihattaa tuonne öljyt..
Anssi Koljonen

Re: Mitä moottoriöljyä 6.2 D

v**u.
Kävin konttorilla ja ajokielto tuli että napsahti :evil:
Savut 9.99(käväsi kerran 5.99) mustan tulo loppui(kävin polettaa pikku vaihteella) mutta sinistä tulee edelleen eli polttaa öljyä.
N.2000km niin menee joku litra.Eli mulla on olettavasti nyt väärät/huonot öljyt (mobil delvac super 10/30w.)
Katsuri meinas et johtuu tosta öljyn poltosta nuo korkeet arvot.
Eihän tästä ole kuin n.30tkm kun kone on rengastettu ja alakerta laakeroitu.
Niin mikähän olis nyt se öljy jolla tuo tokenis?
Ainiin olihan oik. ulompi raidepää väljä.
Tissit nähty
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

laitoin yv.tä soittele!!!
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
voittol

Viesti Kirjoittaja voittol »

Itse 4:ssa autossa vuosien varrella ollut montaa eri öljyä ,kaikki on toiminut esim. Biltema synt.5/50.Rally formula5/50,Shellin halpa raskaan kaluston 10/30 ja kalliimpi Rimula 5/40,on ollut valvolinen paljon ajettujen öljyä.Nyt pari vuotta menty Petro canadan raskaan kaluston öljyä 15/40 ja 10/40.ja autot tietenkin 6.2d koneella.
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi
Moni on Delvacia suositellut, mutta kun menin kauppaan niin niitähän onkin montaa sorttia.
Soitin Mobilille, eikä 6.2:lle löytynyt mitään suositusta.
Delvac MX 15W-40 on kuulemma perusöljy josta lähdetään menemään kataloogissa joku ylöspäin tai alaspäin. Toisaalta katalogi näyttäisi olevan vanhentunut koska mobil delvac super 1400 10/30w öljyä ei näy laisinkaan.
Lopputulema 10 min keskusteluista oli, että neuvonnassa ei osannut sanoa oikein mitään käypyydestä (ilmeisesti knowhow on lähinnä molekyylitasolla jolla ei ole mitään tekemistä käytännön sovellusten kanssa, että se siitä asiakaspalvelusta), että ei niin väliä mitä öljyä kunhan on öljyä.
Ajattelin kuitenkin, että 6.2 ei ole kovin hiteck kone, että mieluummin paksumpaa kuin ohuempaa, että motonetista tarttui käteen 20L mobil delvac super 1400 10/30w. Näyttäisi vastaava olevan Mobilin katalogissa alimmaisena, että kai se sitten ihan kökköä on...
Saa kommentoida ! Illalla pistän koneeseen, että vielä kerkeen vaihtamaan...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
FoxNestVan

Viesti Kirjoittaja FoxNestVan »

Mä laitoin kans magenta tota Mobilin delvacia 10/30 motonetistä..... :lol:

Onkos muilla kokemuksia ko. öljystä?? Et onko hyvää 6.2:seen vai kandeeko vaihtaa pois???

Ja SWT:stä hain suodattimen....
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

Teboil Super HPD 15W-40 sitä meillä on myynnissä ja ole ite käyttänyt
ACEA E7 sekä API CI-4 luokituksen johdosta sopii erinomaisesti amerikkalaisiin vähäpäästöisiin dieselmoottoreihin sanottiin mainoksessa
ja antaa myös ohjeelliset käytöt Cummins:in koneille ja CAT:ien koneisiin
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Anssi Koljonen

Anssi Koljonen kirjoitti:v**u.
Kävin konttorilla ja ajokielto tuli että napsahti :evil:
Savut 9.99(käväsi kerran 5.99) mustan tulo loppui(kävin polettaa pikku vaihteella) mutta sinistä tulee edelleen eli polttaa öljyä.
N.2000km niin menee joku litra.Eli mulla on olettavasti nyt väärät/huonot öljyt (mobil delvac super 10/30w.)
Katsuri meinas et johtuu tosta öljyn poltosta nuo korkeet arvot.
Eihän tästä ole kuin n.30tkm kun kone on rengastettu ja alakerta laakeroitu.
Niin mikähän olis nyt se öljy jolla tuo tokenis?
Ainiin olihan oik. ulompi raidepää väljä.
Nyt on vanin savut 1.44 käytin oikeessa paikassa mitattavana hyvinkäällä.
Sama kaveri oli juuri viime viikolla haukkunu hkään katsurit juurikin siitä miten diesel jenkit mitataan.
Oli ollut samanlainen tapaus kun mulla.
Diesel jenkkiin riittää 3150rpm savun mittaamiseksi.
Mulla oli 3101rpm ja k-arvo 1.44.
Ei puhunu mitään savuista katsoi vaan lapun.
Minä kyllä sauhusin(lue: voi sitä vittuilun määrää katsuria kohtaan)(kyllä tuli esille kaikki konttorikohtaset erot ja miten ake antanut kaikille samat ohjeet mutta kuitenkin toimitaan eri tavalla ja kaikki mitä mieleen tuli)(puhuin/vittuilin suuni tyhjäks) kun vaihattaa alatukivarren puslat ja umpioitakin yritti vaihattaa(pikkusen kosteutta sisällä niin kuvio virheellinen)
Meni päivällä yli tuo savulapun näyttö kun en saanut mitaukseen aikasemmin niin uusintakatsastus kokonaan.
Metkaa että puslat menee rikki parkkiruudussa paikallaan seisoen.
Tissit nähty
magenta

Anssi Koljonen kirjoitti:Minä kyllä sauhusin(lue: voi sitä vittuilun määrää katsuria kohtaan)(kyllä tuli esille kaikki konttorikohtaset erot ja miten ake antanut kaikille samat ohjeet mutta kuitenkin toimitaan eri tavalla ja kaikki mitä mieleen tuli)(puhuin/vittuilin suuni tyhjäks)
Moi
1.
Akella on varmaan jokin reklamaatio osoite mihin voi valitukset laittaa.
Umpioista on vaikeampi alkaa kinastelemaan,
mutta jos on olemassa säätö ja nyt todistus noista kierroksista,
niin olisi varmaankin vahingonkorvaus turhasta työstä aiheellinen...

2.
Nämä konttorithan toimii markkinavoimien riepoteltavana,
eli kannattaa laittaa sana kiertämään erilaisille foorumeille,
että tämmöisiä kokemuksia tästä katsastuskonttorista.

3.
Konttorin päällikölle / tj:lle kannattanee myös mainita ongelmasta.

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
magenta

Moi
Vastaus Akelta:

Hei,
Ohessa linkki asiaa koskevaan AKEn ohjeeseen ja valmistajien ilmoittamiin poikkeaviin arvoihin:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD138B ... 082007.pdf
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... ittäin.htm

Eli automaatilla varustettu 2/3 rajottimen maksimi kierroksista.
Mikähän tuo maksimi kierrosluku on ?
Mika
Viimeksi muokannut magenta, 03 Huhti 2008, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Van 4x4
Independent Vaners
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

10 000 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vtcf 1202
Anssi Koljonen

magenta kirjoitti:Moi
Vastaus Akelta:

Hei,
Ohessa linkki asiaa koskevaan AKEn ohjeeseen ja valmistajien ilmoittamiin poikkeaviin arvoihin:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/55CD138B ... 082007.pdf
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... ittäin.htm

Eli automaatilla varustettu 2/3 rajottimen maksimi kierroksista.
Mikähän tuo maksimi kierrosluku on ?
Mika
Meidän auto kiertää 3880rpm näin ollen n.2600rpm riittää mittaukseen.
Rajoitin 3150rpm kun alkaa hakkaamaan.
Tissit nähty
magenta

Anssi Koljonen kirjoitti:Meidän auto kiertää 3880rpm näin ollen n.2600rpm riittää mittaukseen.
Rajoitin 3150rpm kun alkaa hakkaamaan.
Moi
Mitenkäs olet tuon kierrosluvun todennut ?
Eli miten kierroslukumittari ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Anssi Koljonen

Dieselhuollossa savumittarin kierrosnäyttämä magneettianturilla öljypohjasta. :mrgreen:
Tissit nähty
5.7targa

Viesti Kirjoittaja 5.7targa »

yritin tossa etsiä aken sivuilta tota ohjetta, (pakokaasumittaus)mutta en löytänyt ja toi linkki ei ainakaan mulla toimi http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... vomerkeitt
Aina perse edellä puuhun
magenta

5.7targa kirjoitti:yritin tossa etsiä aken sivuilta tota ohjetta, (pakokaasumittaus)mutta en löytänyt ja toi linkki ei ainakaan mulla toimi http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... vomerkeitt
Moi
Lisää siihen perään
äin.htm
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
5.7targa

magenta kirjoitti:
5.7targa kirjoitti:yritin tossa etsiä aken sivuilta tota ohjetta, (pakokaasumittaus)mutta en löytänyt ja toi linkki ei ainakaan mulla toimi http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... vomerkeitt
Moi
Lisää siihen perään
äin.htm
Mika
Joo tuo lappu on jo kesä-autossa, mutta onko dieseliin olemassa jotain max.kierroslukua jota ei saa ylittää (syöttöpumppu,autom.laatikko ilman kuormaa) ei ole itellä korj.opasta/onkohan siellä mainittu mitään max.kierroslukuja em.vehkeille
Aina perse edellä puuhun
5.7targa

No, vastatkaa jotka tietää :evil: :evil:
Aina perse edellä puuhun
BUMBA

Olisko paikallaan että soitat diesel huolto savolaiselle poriin,kysy peteä puhelimeen.Mä meen sinne huomenna ottaan savut omasta koneesta...se tietäs noi kierrosluvut ym.......kertoo varmaan mielelään!!Saattepa faktaa ei mutu tietoa!!
Autosähkö- ja dieselhuolto Savolainen P Oy Pori Mäkipuistont. 5 (02) 632 7222
5.7targa

BUMBA kirjoitti:Olisko paikallaan että soitat diesel huolto savolaiselle poriin,kysy peteä puhelimeen.Mä meen sinne huomenna ottaan savut omasta koneesta...se tietäs noi kierrosluvut ym.......kertoo varmaan mielelään!!Saattepa faktaa ei mutu tietoa!!
Kiitos, soittelen heti aamusta :D
Aina perse edellä puuhun
v8_saku

Viesti Kirjoittaja v8_saku »

Kendall 10-30 super-d....vaihtovälillä(5 tonnia)ei oo tarvinnu lisätä.Hyvä öljy,suosittelen. :idea:
Starcraft 6.2 Diesel

Viesti Kirjoittaja Starcraft 6.2 Diesel »

tänään vaihdettu, sinne meni jotan 6,8 litraa ja öljynä 5 W40 Total Quartz

Kai se tuollakin kelpaa
BUMBA

Kendall on paras :wink:
Lötköttelijä

Viesti Kirjoittaja Lötköttelijä »

5.7targa kirjoitti:
BUMBA kirjoitti:Olisko paikallaan että soitat diesel huolto savolaiselle poriin,kysy peteä puhelimeen.Mä meen sinne huomenna ottaan savut omasta koneesta...se tietäs noi kierrosluvut ym.......kertoo varmaan mielelään!!Saattepa faktaa ei mutu tietoa!!
Vanha ketjuhan tämä,mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää noi rpm:ät ym,,,
Soititko 5.7targa?Mitä sanoivat??
EX:Chevrolet van 6,2d -87
Lötköttelijä

Viesti Kirjoittaja Lötköttelijä »

Tiedän että mittarit ovat suuntaa näyttäviä,mutta kyselisin viisaammilta kun laitoin tuon bilteman mittarin.
Se näyttää kylmänä noin +4kg/cm²,lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä näyttäisi noin 1,5kg/cm²
Ajaessa paineet ovat +3kg/cm².Olisko tämän mittarinäytön mukaan paineet OK? Vai pitäisikö olla kovemmat tyhjäkäynnillä?
Näyttöalue 0-7kg/cm² 1kg/cm² siitä alaspäin alkaa punainen alue.
Öljynä on kendalin 15w40 jota käytän ympärivuoden.

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/32_172iso.jpg
EX:Chevrolet van 6,2d -87
BUMBA

Näyttäs olevan ok :wink: mulla pikkasen korkeemmat lukemat,mutta kone ajettukin vasta 70.000km.... :mrgreen:
5.7targa

Lötköttelijä kirjoitti:
5.7targa kirjoitti:
Vanha ketjuhan tämä,mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää noi rpm:ät ym,,,
Soititko 5.7targa?Mitä sanoivat??
En soitellut vaan kävin täällä diesel-huolto pihlaja:lla vai mikäseoli, polkas kerran autoa ja totes ennakonsäätimen olevan rikki...sanoi että vanheemmuuttaan saattaa nuo pumput mennä ylikierroksille, mutta ehjällä pumpulla (syöttö) voi surutta polkasta tallan pohjaan :oops: ..No uusin pumpun ja kokeilin itte=>lämä pohjaan ja eipä juuri savuja tullut/mittaus tuloskin oli OK...Elikkä jos vehkeet kunnossa no hätä....pumppuun on merkitty max.kierrosluku ehjä pumppu ei mene max kierrosten yli vaan katkaisee syötön... :wink:

Edit:Ja maksimisyöttö saavutetaan ilman kuormaa jo tolla 2/3 kaasulla, elikkä jos laitteet toimii niin NO HÄTÄ
Aina perse edellä puuhun
Jani80

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

morotus! nuista öljynpaineista.... mulla lämpimänä matka-ajossa oikeestaan ihan täysillä ja tyhjänkäynnillä reilusti yli puolenvälin... en tiiä mitkä öljyt... ja koneella ajettu n.560tkm ilman remppaa :D
Chevy van 6.2 diesel
Seabear

Viesti Kirjoittaja Seabear »

Moro taas pitkästä aikaa..
Nyt olis pikku kyssäri onko jollain kokemusta sellasesta öljystä kun RANDALL.
Ei en tarkoita Kendall vaan randall.
Kertokaa mulle onko mitään tietoo... :roll:
Piippolan vaarilla oli vani hiiala hiiala hoi...
Chevy Van 6.5 TD
iitakori

Viesti Kirjoittaja iitakori »

Moikka! Nykyiset öljyt ovat kutakuinkin samanarvoisia kun luokitukset ovat samat. Koneen suositukset on hyvä pitää mielessä öljyä valitessa. Rengastukset ovat hieman kimuranttisia. Jos putken mitat ovat sallitun rajoissa, kevyt hoonaus ja olakkeiden poistot ovat ok. Mutta suoraan uudet renkaat vanhoihin putkiin ovat aika kyseenalainen tapaus, saattaapi olla päinvastainen vaikutus kuin oli toivomus. Vähän myöhässä tämä tähän viestiin, mutta tuleekin Espanjasta saakka. Onnea vuodelle 2009!
MAKE

Carmatic on vaihtanut öljyt jo vuosia&ite lorautan X1R:ää joukkoon! 8)
Vastaa Viestiin