kevyen ka verotus?

autoharrastukseen liittyvää
verkonpaino

kevyen ka verotus?

Viesti Kirjoittaja verkonpaino »

Elikkäs oon funtsinu täs tollasen c30 duallyn (kevyt kuorma-auto) tuonti esim. saksasta... Mites jos tollasen tuo ni pitääks siinä maksaa autoveroa? Ja mites noi vuosittaisset käyttömaksut? Oon kuullu et kuorma-autosta ei tarvii maksaa veroa jos sen tuo suomeen, eli kun oot maksanu auton ulkomailla tuot vaan sen suomeen ja käyt konttorilla kilvittämässä... Pitääkö paikkansa? Oliks nois joku erillinen polttoaine tms. vero? Ei oikein oo havaintoa noitten kuorma-autojen käyttömaksuista et jos jollain ois tietoo/kokemusta noista vuosittaisista maksuista ja tuontiverosta/maksuista ni oisin oikein kiitollinen..
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

En tiedä maahan tuonnista, mutta kun on täällä kilvissä niin verotus on bensakoneella ei mitään , ja diisselinä diisselivero painon mukaan. Ei siis "käyttömaksua".
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

euroopasta tuodusta ei mene autoveroa mutta alv:n veron lisäosuus voi mennä riippuu mistä ostaa ja paljonko on alv:n osuus ja sitte tietenki rahti päälle suomessa rekisteröintikatsastus ja siinä vaiheessa rekisteröidään KA:ksi jos on joku muu HA tai vst. ja vuosittain ei ole käyttömaksua ,dieselvero menee painon mukaan javakuutusmaksut on samaa luokkaa kun vanissa
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
pete

Viesti Kirjoittaja pete »

vakuutusmaksut ka:ssa korkeammat kuin pakussa.
täyskasko huomattavasti kalliimpi.(kokemuksesta tiedän,mulla kolmin kertaistui verrattuna ex-pakuun)
kannattaa kysyä tarjouksia yhtiöistä
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

pete kirjoitti:vakuutusmaksut ka:ssa korkeammat kuin pakussa.
täyskasko huomattavasti kalliimpi.(kokemuksesta tiedän,mulla kolmin kertaistui verrattuna ex-pakuun)
kannattaa kysyä tarjouksia yhtiöistä
Joo pitää paikkansa,tuli hommattua kuorma-auto tossa viikonloppuna(G-30)niin IF.n pelkkä liikenne olis n.900e 15%boonuksilla ja turvassa se olis 525e samoilla bonuksilla.....no täyskaskoon sai kummastakin sen 70%bonusta mutta silti IF.n oli 200e ja turvan 150e.....että kandee kysellä..OIKEESTI!!!Ja vakuutus tulee PAINON MUKAAN....JA LIIKENNE RISKIT LASKETAAN ETTÄ KUN KERRAN ON K-A NIIN TULEE ISOMPI KOLARI KUIN G-20 P-A.LA.....OLI VASTAUS KUN KYSYIN SYYTÄ KORKEISIIN MAKSUIHIN :twisted: :twisted:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
pete

Viesti Kirjoittaja pete »

sulla osu parempi arpa...toinen mainitsemistasi yhtiöistä tarjos täyskaskoa mulle hintaan 550e
autohan on g30 vm.96/97 jos sillä kauheesti merkitystä on
ja yhtenä erikoisuutena huomasin että kaikkien yhtiöitten kasko ei sisällä hinauspalvelua k-a:n kohdalla vaan täytyy erikseen tahtoa/maksaa..v**u kyllä tässä maassa ois kirveellä töitä...sama paska eri paketissa oli se sitte k-a tai p-a........vaan ku ei
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
tumppi

maksujamaksuja...

Viesti Kirjoittaja tumppi »

Tuonti veroo ei tartte kuorma-autoista maksaa...
Kiisseli vero tulee olee jotain 150€ luokas.
Mulla toi liikenne ja Super-kasko tossa 1000€/vuosi Jollain prosentein Pohjolasta.

Kallista on kaikki! :twisted:
Että semmosta...
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

vani-91 kirjoitti:Tua hinauspalvelu on kaskosta poistunut jo muutama vuosi sitten. Aluksi siihen tuli joku vuosimalliraja jota uudemmat se vaan kattoi mutta sitten poistui kokonaan olikohan jo 2005 tai 2006. Silloin ajattelin että kaskon hinta periaattessa pitäis laskee mutta paskat, maksu vaan nousi ja lopetin koko kaskon.
mulla ainakin hinauspalvelu toimi ton hirvimällin jälkeen K-A:ssa ensi jalasjärvelle ja siirto sieltä vielä seinäjoelle haluttuun paikkaan,täyskasko on ja pohjantähdessä sitä vuosimaksua en ny muista muttei paljoa kalliimpi ku vanissa
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
verkonpaino

Re: kevyen ka verotus?

Viesti Kirjoittaja verkonpaino »

Ookkei... elikkäs yhteenvetona jotenkin näin... Jos ostaa esim. saksasta c30 duallyn hintaan 7000€ summaan tulee lisäksi alv suomeen tuotaessa+rahti+leimaus. Vuosittaiset kulut: käyttövoimavero n.150€ ja vakuutus yhtiöstä riippuen n.500€=> :?: korjatkaa jos meni metsään... Ja kiitos että kumarrus kaikille. :) :)
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
Vastaa Viestiin