Lauhdutinletkujen vaihto
Lauhdutinletkujen vaihto
Moi
Onko kokemuksia lauduttimen letkujen vaihdosta ?
Joku sanoi, että parempi oikeastaan tulpata kokonaan ?
Mika
Onko kokemuksia lauduttimen letkujen vaihdosta ?
Joku sanoi, että parempi oikeastaan tulpata kokonaan ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Re: Lauhdutinletkujen vaihto
Mää en tulpannu vaan hain hydrauli letkun 90 asteen mutkapäillä makso jotain 20e semmonen joku reilu puolimetriä ja laitoin lenkin niitten lähtöjen välille. täytyy vaan asetella se letkunpätkä siten ettei ota kiinni mihinkään (esim. pakosarjaan tai vaihdevipuihin) sen letkun asento nimittäin muuttuu kun putkeen tulee paine.
oon töissä tehny uudet letkut kerholaisille kaikkineen letkuineen ja nippoineen maksaa n 50€normi letkuista ja n150€ rosteripintasesta teflon letkusta
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Ööh, paljastan taas kerran tyhmyyteni ja kysyn onko noi samat letkut jotka tulee lootalta (tai ainakin siltä suunnalta) kumimallisena ja jatkaa konehuoneen puolella vähän kovempana tavarana (luetaan metalliputki), mulla ainakin ne letkut lirittää ainakin toisen pään liitoksista eli tars varmaan tehrä jotain... Juge?
vtcf 1202
Tarvii tehrä jotain,ja se jotain on vaihtoon....ennen kun käy huonostiHarri kirjoitti:Ööh, paljastan taas kerran tyhmyyteni ja kysyn onko noi samat letkut jotka tulee lootalta (tai ainakin siltä suunnalta) kumimallisena ja jatkaa konehuoneen puolella vähän kovempana tavarana (luetaan metalliputki), mulla ainakin ne letkut lirittää ainakin toisen pään liitoksista eli tars varmaan tehrä jotain... Juge?
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Moi
Joo olen nyt kuullut ainakin pari täystuho tapausta kun on mennyt moottorin lauhdutinletkut poikki.
Ainakin näin talviaikaan luulis että ei ole niin tarkkaa, että hätäapuna voisi tukkia kierron jos alkaa mahanpohjassa pelko nipistelemään. Vissiin ihan rautakaupasta saa sopivilla kierteillä olevia tulppie koneen päähän. Koosta ei ole nyt ihan tarkkaa tietoa vielä. 19 mm lenkki kävi mutteriin.
Mutta pois kun otin niin niinhän siinä kävi, että unohtui kattoa, että miten päin ne siellä oli ?
Oliko niin, että moottorin ylempi tulee jäähdyttäjän alempaan ?
Mika
Joo olen nyt kuullut ainakin pari täystuho tapausta kun on mennyt moottorin lauhdutinletkut poikki.
Ainakin näin talviaikaan luulis että ei ole niin tarkkaa, että hätäapuna voisi tukkia kierron jos alkaa mahanpohjassa pelko nipistelemään. Vissiin ihan rautakaupasta saa sopivilla kierteillä olevia tulppie koneen päähän. Koosta ei ole nyt ihan tarkkaa tietoa vielä. 19 mm lenkki kävi mutteriin.
Mutta pois kun otin niin niinhän siinä kävi, että unohtui kattoa, että miten päin ne siellä oli ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Harri kirjoitti:Ööh, paljastan taas kerran tyhmyyteni ja kysyn onko noi samat letkut jotka tulee lootalta (tai ainakin siltä suunnalta) kumimallisena ja jatkaa konehuoneen puolella vähän kovempana tavarana (luetaan metalliputki), mulla ainakin ne letkut lirittää ainakin toisen pään liitoksista eli tars varmaan tehrä jotain... Juge?
apukuskin puolella on laatikon letkut jotka menee jäähdyttäjän kylkeen ja kuskin puolella lohkos moottorin letkut
jotka menee kans jäähdyttäjään ja jos nuo laatikon puolen letkut vuotaa nii laatikostahan katoaa öljyt ja loput arvaat
moottoriöljyn letkuista mulla on muisti mitä ne on mut tuo laatikon pää tais 1/4" en oo iha varma
Chevy Van 350TBI -91 HA
eikös ylempi menny ylempäänmagenta kirjoitti:Moi
Mika
Chevy Van 350TBI -91 HA
-
karaVANNARI
Mulla vuoti nuo letkut motor öljylle joten letkut sai uuten osotteen (kauas taka vasempaan)
Tulpat reikiin (toki se lommi suodattimen alta eka veks)
Eikait tuosta öljyn kierron poistosta (syylärille) voi olla mitään haittaa verrattuna siihen kuin suuri riski on vetää kone kuivaksi/romuksi!
Kaks tapausta itekki kuullu ku v....tuksen määrä on ollu aistittavissa!
Tulpat reikiin (toki se lommi suodattimen alta eka veks)
Eikait tuosta öljyn kierron poistosta (syylärille) voi olla mitään haittaa verrattuna siihen kuin suuri riski on vetää kone kuivaksi/romuksi!
Kaks tapausta itekki kuullu ku v....tuksen määrä on ollu aistittavissa!
Teikköite?
MoikaraVANNARI kirjoitti:Tulpat reikiin (toki se lommi suodattimen alta eka veks)
Miten se lommi otetaan pois ?
Kattelin sinne suodattimen alle niin näytti olevan 2 koloa.
Toisessa on joku ritilä suodattimen näköinen ja toinen on enempi ummessa.
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
karaVANNARI
Se jossa on LOMMI aukastaan eli lommi kaivetaan pois tyyli vapaa
Ite otin se lyömällä terävän meisselin lommista läpi ja väänti sen pois
Ite otin se lyömällä terävän meisselin lommista läpi ja väänti sen pois
Teikköite?
MoikaraVANNARI kirjoitti:Ite otin se lyömällä terävän meisselin lommista läpi ja väänti sen pois
Niin että siinä ei ole öljypumppu ihan just yläpuolella jota voisi vahingoittaa...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
karaVANNARI
Ei oo öljypummpua pelkkä öljy kanava sama joka menee niille syyläriin lähteville öljyputkille
Öljy pumppuhan on koneen keskellä takapäässä öljy pohjassa

Öljy pumppuhan on koneen keskellä takapäässä öljy pohjassa
Teikköite?
Juu no mulla on näköjänsä sitten nui lootan letkut vaihtoa vaille...kattompa kummiskin sen toisenkin puolen kun seuraavan kerran könyän alle 
Siis auton
Siis auton
vtcf 1202
MoikaraVANNARI kirjoitti:Tulpat reikiin (toki se lommi suodattimen alta eka veks)
Mites muuten jos sen lommin ottaa pois vaikka on ne letkut ?
Sekooko koko öljynkierto ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
karaVANNARI
Kaippa se öljy menee sillo helpoista/keveitä reittiä eli pelkän suodattimen kautta kait

Teikköite?
mulla vuoti kanssa koneen lauhduttimen putki. Hain USA-partsilta uuden 35,50 vaihto on suht helppo ku kattoo mistä ottaa vanhan pois
ei riemulla rajaa kun vanilla ajaa
Rupesko pysyy öljyt koneessa? Eikö ollu hyvää ainetta,millä vuoto paikallistuimjkat kirjoitti:mulla vuoti kanssa koneen lauhduttimen putki. Hain USA-partsilta uuden 35,50 vaihto on suht helppo ku kattoo mistä ottaa vanhan pois
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
oli hyvää ainetta ja rupes öljyt pysyy siellä missä pitääki eli koneessa eikä parkkipaikalla
-
karaVANNARI
Moi
Onkohan ne letkut jotenkin klemmarilla kiinni siinä etuakselilla tai koneen kyljessä ?
Vai roikkuuko hotitonna...
Mika
Onkohan ne letkut jotenkin klemmarilla kiinni siinä etuakselilla tai koneen kyljessä ?
Vai roikkuuko hotitonna...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
siellä on etupuolella yks kiinnike 13mm koneen kyljessä ja siellä täällä nippusiteitä. Letkun päät oli muistaakseni lauhduttimessa 17mm ja koneen päässä 19mm
Jugelle kiitos. Letkujen tilauksesta (Seinäjoelta-Hyvinkäälle) ja sieltä nouto Hyrylään,auto liikenteessä alle 20:ssä tunnissa.Juge kirjoitti:oon töissä tehny uudet letkut kerholaisille kaikkineen letkuineen ja nippoineen maksaa n 50€normi letkuista ja n150€ rosteripintasesta teflon letkusta
Moi
No olipahan urakkaa taas.
Nelikko vanissa kun etuakselin poikkipuu on erilainen ja ylempänä kuin takavetoisessa.
Eli eihän ne putket sinne mahtuneet muuten kuin nostamalla konetta 5 senttiä.
Vaan sitten kun sai putket paikoilleen niin nehän jäikin koneen kumiin kiinni.
Eli kun oli molempia noin 5 kertaa edestakaisin sovitellut niin alkoi sopia.
Täytyy vielä tuota kiinnitystä kummastella. Ilmeisesti öljypohjan ruuvin alle lenkki joka sitoo putket yhteen.
Ja ne putket menee ylempi jäähdyttäjän ylempään reikään.

Mika
No olipahan urakkaa taas.
Nelikko vanissa kun etuakselin poikkipuu on erilainen ja ylempänä kuin takavetoisessa.
Eli eihän ne putket sinne mahtuneet muuten kuin nostamalla konetta 5 senttiä.
Vaan sitten kun sai putket paikoilleen niin nehän jäikin koneen kumiin kiinni.
Eli kun oli molempia noin 5 kertaa edestakaisin sovitellut niin alkoi sopia.
Täytyy vielä tuota kiinnitystä kummastella. Ilmeisesti öljypohjan ruuvin alle lenkki joka sitoo putket yhteen.
Ja ne putket menee ylempi jäähdyttäjän ylempään reikään.

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners