Väliseinätön paku
Väliseinätön paku
Moi kaikille. Mulla on 85 vuosimallin 6.2 paku joka on rekisteröity 3+5 ja pakuverolla ja ei ole väliseinää.
En ole koskaan nähny toista vastaavaa. Tietenkin nykyään on noita bussista muutettuja matkailuautoja, mutta omani on alkuperäinen veronkierto vani kovilla takapenkeillä. Ihan mielenkiinnosta kyselen että onko muilla vastaavaa kampetta.
Ostin auton 96 ja ajelin 2002 vuoteen asti jolloin myin auton pois, mutta vaimoni oli käyny nyt ostaan sen takasin ja auto on ehostuksen alla parasta-aikaa.
En ole koskaan nähny toista vastaavaa. Tietenkin nykyään on noita bussista muutettuja matkailuautoja, mutta omani on alkuperäinen veronkierto vani kovilla takapenkeillä. Ihan mielenkiinnosta kyselen että onko muilla vastaavaa kampetta.
Ostin auton 96 ja ajelin 2002 vuoteen asti jolloin myin auton pois, mutta vaimoni oli käyny nyt ostaan sen takasin ja auto on ehostuksen alla parasta-aikaa.
Re: Väliseinätön paku
Ihana vaimo,kun on nuin kiltti
ai niin autosta en ole kuullu että muilla olis,yleensä ovat 3henkilön nuo missä ei väliseinää 
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Meidän vani -89, rekisteröity 2+7 ja alunperin ostovaiheessa väliseinän virkaa toimitti 10 cm korkea laudan pätkä. Ja oli laillinen. Laudan pätkä on kuitenkin tullut poltettua saunan uunissa ja tehty toisenlainen väliseinä autoon.
Turha hättäely ja voohoilu on mielkuvituksen viärinkäyttöö
moi
mulla on 2+5 paku ilman väliseinää
mulla on 2+5 paku ilman väliseinää
Kyllä mä sitä pari päivää sairastin kun se kosla tuli takasin, on meinaan kova savotta, mutta nyt on jo toinen helma vaihdettu, uudet takaovet ostettu, ja pohjien tekeminen alkanut.
Samalla laitetaan uudet verhoilut ja muutenkin pyritään entraamaan kaikkee.
Takapenkit mun vanissa on seinän suuntaisesti kummalakin puolella ja keskikäytävä on vapaata tilaa.
Samalla laitetaan uudet verhoilut ja muutenkin pyritään entraamaan kaikkee.
Takapenkit mun vanissa on seinän suuntaisesti kummalakin puolella ja keskikäytävä on vapaata tilaa.
Siis periaatteessahan väliseinä ei oo pakollinen, jos ei lue rekisteri otteessa.. esim. minä voisin purkaa omastani seinän pois(selkänojasta ylöspäin), niin olis 2+4 paikkanen väliseinätön paku, mutta saa ny nähdä mitä tolle tekee, kun penkkien paikkaa ei kuulemma saa muuttaa, kun on niin hirveen tarkaan säädetty noi ana tpp mikä-se-numero-ny-oli pykälä... Kysyin asiaa konttorilla kun ajattelin että puran seinän pois ja muutan kovat penkit pituus suuntasesti kuskin penkin taakse, mutta ei.. 
Jos joku muuten tietää tosta pykälästä enempi, niin saa ilmottaa mitä se suomeks tarkottaa...
Jos joku muuten tietää tosta pykälästä enempi, niin saa ilmottaa mitä se suomeks tarkottaa...
VTCF 1325
Mullakin on 2+7 ja paku ilman väliseinää v-85. Tässä autossa oli penkit takana seinien suuntaisesti mutta olen muuttanut ne L-mallisiksi ja tein ylös pation tytölle ja alas kahdelle koiralle "kopit" joilla on kulku takaovista. Kun aloin rakentaan niin kysyin konttorilta että mitä saa tehdä ja mitä ei eli penkit pitää olla laveri malliset "kipattavat ylös" ja vapaata tavaran kuljetustilaa pitää jäädä 3 ilma kuutiota. Ei ole merkitystä onko se sivu vai takaovien kohdalla. Minä luulen että nämä rekentelu hommat ovat vähän konttori kohtaisia. 
-
Anssi Koljonen
Rakentelu jutuissa kannattaa noudattaa aken ohjeita. Aken ohjeet ohittaa konttorisedän sanomiset 
Chevy van g20 -90 punainen
Tissit nähty
Tissit nähty
Itse olen kaikista väliseinän poistanut jos sellainen on ollut...
Eikä ikinä siitä poistosta ole hylkäystä/huomautusta tullut...
No ne kovat penkitkin olen kyllä poistanut...
Tuossa kuorma-autoksi rekisteröidyssä saavat ollakin paikallaan, kun on "oikeat" penkit (pehmeät). Otteessa lukee 2+6 eikä väliseinää ole.
Eikä ikinä siitä poistosta ole hylkäystä/huomautusta tullut...
No ne kovat penkitkin olen kyllä poistanut...
Tuossa kuorma-autoksi rekisteröidyssä saavat ollakin paikallaan, kun on "oikeat" penkit (pehmeät). Otteessa lukee 2+6 eikä väliseinää ole.
Juhuu. Homma jatkui tänään takapuskurin irroituksella ja samalla irroitin kulahtaneen koristelistan, ja tadaa, koko takanurkka on yhtä wetabixiä.... pitänee tilata maanantaina south westistä uus takakulma.
Onko kellään ylimääräsenä halpaa ja hyvää parioven pikkupuolta, sekin on mulla nimittäin ihan pelkkää ripulia.
Onko kellään ylimääräsenä halpaa ja hyvää parioven pikkupuolta, sekin on mulla nimittäin ihan pelkkää ripulia.
Tässä vielä vaimon väsäämä kuvakollaasi helman vaihdosta. Jatkoa seuraa.. http://picasaweb.google.fi/osse78/ChevyProjekti
-
Eagle_no1
Tässähän olis se vanha ja uus määräys kokoelma kuinka ja minne penkit sijoitetaan.iikka kirjoitti:Siis periaatteessahan väliseinä ei oo pakollinen, jos ei lue rekisteri otteessa.. esim. minä voisin purkaa omastani seinän pois(selkänojasta ylöspäin), niin olis 2+4 paikkanen väliseinätön paku, mutta saa ny nähdä mitä tolle tekee, kun penkkien paikkaa ei kuulemma saa muuttaa, kun on niin hirveen tarkaan säädetty noi ana tpp mikä-se-numero-ny-oli pykälä... Kysyin asiaa konttorilla kun ajattelin että puran seinän pois ja muutan kovat penkit pituus suuntasesti kuskin penkin taakse, mutta ei..
56 §. Istuimien ja ohjaamon mitat.
1. Auton istumapaikkojen määrää laskettaessa on
kutakin henkilöä varten varattava vähintään 0,40 m x 0,40 m istuinpinta ja 0,50 m korkeudella
istuinpinnasta vähintään 0,50 m hartiatila. Istuimen leveys mitataan 0,10 m etäisyydellä ja
hartiatilan leveys 0,05 m etäisyydellä selkänojan vastaavasta kohdasta. Takaistuimen katsotaan
kuitenkin riittävän kolmelle henkilölle, jos sen istuinpinnan leveys täten mitattuna on vähintään
1,10 m hartiatilan ollessa vähintään 1,20 m. Vapaan korkeuden kuormitetunistuimen pinnasta,
mitattuna selkänojan suunnassa 0,10 m etäisyydellä tästä, tulee olla vähintään 0,85 m. Istuimen
selkänojan korkeuden tulee olla vähintään 0,50 m. Auton alkuperäisille istuimille ei näidenkään
mittojen rajoissa saa hyväksyä enempää istumapaikkoja, kuin mitä sen valmistaja on tarkoittanut.
2. Auton ohjaamossa katsotaan olevan kuljettajan lisäksi tilaa kahdelle henkilölle, jos
ohjaamo ja istuin ovat siihen muutoin sopivat ja jos etäisyys ohjauspyörän keskiön kohdalta
oikeaan etuoveen tai seinään istuimen keskiviivaa pitkin mitattuna on vähintään110 cm.
Kuorma- ja erikoisauton ohjaamon saa kuitenkin hyväksyä kuljettajan lisäksi kahdelle henkilölle,
jos ohjaamoon on asennettu katsastustoimipaikan hyväksymä tukeva seinä tai kaide, joka
takaa kuljettajalle riittävän toimintatilan ja estää vieressä istuvia häiritsemästä häntä, kuitenkin
edellyttäen, että ohjaamo muutoin riittävän tilava.
57 §. Istuimet kuorma- ja pakettiauton tavaratilassa.
1. Kuorma- ja pakettiauton umpinaiseen tavaratilaan tai tavaratilan umpinaiseen osastoon saa
asentaa istuimet seuraavin ehdoin:
a) istuimia saa asentaa kantavuuden rajoissa, jollon kutakin henkilöä kohti on
laskettava 70kg, ja autossa saa kuljettajan lisäksi olla tilaa enintänn kahdeksalle henkilölle;
b) istuinten tulee täyttää 56 §:n mukaiset määrämitat ja istuinten samoin kuin selkänojien
paksuus saa olla enintään 50mm;
c) istuimet on kiinnitettävä istuinosan takareunasta saranoilla pysyvästi tavaratilan ulko- tai
väliseinään siten, että ne voidaan kääntää ja lukita pystyasentoon ja etteivät ne tässä asennossa
oleellisesti vähennä tavaran kuljetukseen tarkoitettua tilaa;
d) istumapaikat on järjestettävä siten, että pääsy niille on helppoa; kussakin korin osastossa
jossa on istumia, on oltava kaksi erillistä sisäpuolelta avattavaa ovea tai yksi tällainen ovi ja
hätäuloskäytäväksi soveltuva kattoluukku taikka helposti irrotettava tai rikottava ikkuna.
e) autoon, jota käytetään elintarvikkeiden kuljetukseen, ei istuimia saa asentaa ilman
terveyslautakunnan suostumusta; ja
f) auto on istuimin esitettävä katsastukseen.
2. Kuorma-autoon saa asentaa kuormalavaan tai koriin tukevasti kiinnitetyt penkit seuraavin
ehdoin:
a) istumapaikkoja saa olla auton kantavuuden rajoissa, jolloin kutakin henkilöä kohti on
laskettava 70 kg;
b) kutakin henkilöä kohti on varattava 56 §:n määrämittojen mukainen tila ja vähintään
0,40 m x 0,70 m lavatila: ja
c) jos kuormatila on avonainen, se on varustettava riittävän korkeilla ja tukevilla kaiteilla ja
jos kuormatila on umpinainen, siinä on oltava tarkoituksenmukaiset hätäuloskäytävät.
3. Kuorma- ja pakettiautoon ei saa asentaa muita eikä muunlaisia pysyviä eikä tilapäisiä
istuimia tai niiden asentamiseen tarkoitettuja laitteita, kuin tässä pykälässä on mainittu, Jos
henkilökuljetukseen soveltuvan pakettiauton umpinaiseen tavaratilaan asennetaan muunlaiset
kuin 1 momentissa tarkoitetut istuimet, se on varustettava tarpeellisi ikkunoin ja merkittävä rekisteriin henkilöautona.
63 § (18.6.1999/754)
Istuimet N-luokan auton tavaratilassa
1. N1- luokan ajoneuvon umpinaiseen tavaratilaan tai tavaratilan umpinaiseen osastoon saa asentaa istuimet autoverolain 24 §:n ehdoin ottaen huomioon 2 momentin b–d kohdan rajoitukset. N1-luokkaan kuuluvan kaksikäyttöauton tavaratilaan saa edellä sanotusta poiketen asentaa istuimet, jotka niiden kiinnitystä, turvavyövarustusta ja turvavöiden kiinnityspisteitä sekä pääntukia koskevien vaatimusten osalta vastaavat M1-luokan autoja koskevia vaatimuksia.
2. N2- ja N3-luokan ajoneuvon umpinaiseen tavaratilaan tai tavaratilan umpinaiseen osastoon saa asentaa istuimet seuraavin ehdoin:
a) istuimia saa asentaa ajoneuvon kantavuuden rajoissa, jolloin kuljettajan lisäksi tilaa saa olla enintään kahdeksalle henkilölle;
b) istuinten ja selkänojien paksuus saa olla enintään 50 mm;
c) istuimet on kiinnitettävä istuinosan takareunasta saranoilla pysyvästi tavaratilan ulko- tai väliseinään ja ne on voitava kääntää ja lukita pystyasentoon siten, etteivät ne tässä asennossa oleellisesti vähennä tavaran kuljetukseen tarkoitettua tilaa; ja
d) kussakin korin osastossa, jossa on istuimia, on oltava kaksi erillistä sisäpuolelta avattavaa ovea tai yksi tällainen ovi ja hätäuloskäytäväksi sopiva kattoluukku taikka helposti irrotettava tai rikottava ikkuna.
3. N2- ja N3-luokan ajoneuvon kuormalavaan tai koriin saa asentaa tukevasti kiinnitetyt penkit seuraavin ehdoin:
a) istumapaikkoja saa olla ajoneuvon kantavuuden rajoissa;
b) istuinten ja mahdollisten selkänojien paksuus saa olla enintään 50 mm;
c) kutakin henkilöä varten on varattava vähintään 400 mm x 700 mm lavatila; ja
d) jos kuormatila on avonainen, se on varustettava riittävän korkeilla ja tukevilla kaiteilla ja, jos kuormatila on umpinainen, siinä on oltava tarkoituksenmukaiset hätäuloskäytävät.
4. N-luokan ajoneuvon tavaratilaan ei saa asentaa muita eikä muunlaisia pysyviä eikä tilapäisiä istuimia tai niiden asentamiseen tarkoitettuja laitteita kuin tässä pykälässä on mainittu.
64 § (14.9.2000/790)
Turvavyöt
1. M- ja N-luokan ajoneuvon kaikilla eteen- tai taaksepäin suunnatuilla istuimilla tulee olla helposti käytettävissä olevat turvavyöt. Turvavyötä ei kuitenkaan vaadita:
a) kokoontaitettavilla istuimilla;
b) istuimilla, jotka on tarkoitettu käytettäviksi vain ajoneuvon seistessä paikallaan; eikä
c) sellaisessa M2- ja M3-luokan ajoneuvossa, joka on suunniteltu kaupunkikäyttöön ja jossa on paikkoja seisoville matkustajille.
2. Kussakin ajoneuvoluokassa ja kullakin istuimella vaadittavan turvavyötyypin tulee olla moottoriajoneuvojen turvavöitä ja turvajärjestelmiä koskevassa jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetussa neuvoston direktiivissä 77/541/ETY, sellaisena kuin se on muutettuna neuvoston direktiivillä 81/576/ETY ja komission direktiiveillä 82/319/ETY, 90/628/ETY, 96/36/EY ja 2000/3/EY, olevan liitteen XV mukainen. Ajoneuvon turvajärjestelmän tulee olla hyväksytty sanottujen direktiivien mukaisesti tai turvavyön tulee vastata mainittujen direktiivien vaatimuksia tai E-säännön n:o 16 sellaista versiota, joka vaatimustasoltaan vastaa direktiivejä.
Kiitoksia tuosta!
Tarvii lukee vielä tarkemmin nuo ohjeet jossain vaiheessa, ettei sit tuu ylläreitä..
Eli siis voisin purkaa väliseinen penkkeineen huitsin svidduun ja siirtää penkit kuskinpuolen seinustalle...Eagle_no1 kirjoitti:c) istuimet on kiinnitettävä istuinosan takareunasta saranoilla pysyvästi tavaratilan ulko- tai
väliseinään siten, että ne voidaan kääntää ja lukita pystyasentoon ja etteivät ne tässä asennossa
oleellisesti vähennä tavaran kuljetukseen tarkoitettua tilaa;
d) istumapaikat on järjestettävä siten, että pääsy niille on helppoa; kussakin korin osastossa
jossa on istumia, on oltava kaksi erillistä sisäpuolelta avattavaa ovea tai yksi tällainen ovi ja
hätäuloskäytäväksi soveltuva kattoluukku taikka helposti irrotettava tai rikottava ikkuna.
Tarvii lukee vielä tarkemmin nuo ohjeet jossain vaiheessa, ettei sit tuu ylläreitä..
VTCF 1325
ja homma jatkuu...onneksi lattiamaton alta ei löytyny mitään pahempaa...

Nyt lattia korjattu
http://picasaweb.google.fi/osse78/Chevy ... 1595170306
http://picasaweb.google.fi/osse78/Chevy ... 1595170306
Hyviä kuvia,lykkyä projektille

Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
iikka kirjoitti:Siis periaatteessahan väliseinä ei oo pakollinen, jos ei lue rekisteri otteessa.. esim. minä voisin purkaa omastani seinän pois(selkänojasta ylöspäin), niin olis 2+4 paikkanen väliseinätön paku, mutta saa ny nähdä mitä tolle tekee, kun penkkien paikkaa ei kuulemma saa muuttaa, kun on niin hirveen tarkaan säädetty noi ana tpp mikä-se-numero-ny-oli pykälä... Kysyin asiaa konttorilla kun ajattelin että puran seinän pois ja muutan kovat penkit pituus suuntasesti kuskin penkin taakse, mutta ei..
Mun vanissa on aikaisempi omistaja siirtäny sitä väliseinää taaksepäin. Soitin AKEen ja kysyin saako se olla siirretty niin sanottiin että saa ja saa ottaa vaikka poiskin sen. Penkistä oli semmonen asetus että se pitää olla takaosastaan saranoilla kii joko väliseinässä tai auton ulkoseinässä. En huomannu kysyä onko väliä miten päin se penkki on, että saako sen kiinnittää sivuseinään vai tartteeko takaovet hitsata kii ja kiinnittää se sinne jos väliseinän ottaa pois. Enkä olekaan sitä ottamassa pois, se on ihan hyvä noin kun se on. Ai niin, 2+4 rek.
Mites teil on ne istuimet järjetetty jos on 2+7? Miten turvavöiden kans, ku jos ite laittaa joutuu testauttaa VTT:llä...
Mul on korkki 2+3 kovilla ja ois halua muutta 2+5 ainaki ja saa vissii laittaa pehmeet penkit? Esim 2+2+3 rivit :roll:Viimeset kolme tulis takaseinään ku tarvis takapaksiakin.
(työkalupakki, perheauto, harrasteauto) Ja voishan ne tarvike vyöt pultata koristeeksikin ku pitäs saada lasten istuimet kiinni. Alkuperäsillä lanne vöillä kun ei saa kiinni kunnolla.
Mul on korkki 2+3 kovilla ja ois halua muutta 2+5 ainaki ja saa vissii laittaa pehmeet penkit? Esim 2+2+3 rivit :roll:Viimeset kolme tulis takaseinään ku tarvis takapaksiakin.
Tähtikaappi -98 tarvii lisää voimaa...
Mulla ei ainakaan oo vanissa takana turvavöitä lainkaan. En tiedä tarttisko, en oo kysyny. Ei ainakaan leimamies ole mitään sanonu siitä ettei vöitä ole
-
yks vekkulipoju
- Viesti:
syylisen dna omistuksesta löytyy myös 3 plus 5 väli aikais kuljets penkit seinän suuntasesti.keskelle tein 50 luvun sähkö kitaran pään mallisen pöyrän 4 kalja pullo paikal. päälle punas liekkii ja mahonki lakkaa.muute hyvä mut lakkaus epä onnistu ja sen oli ekaks tarkotus tulla sen pöyrän siihe meirän ruumis auto kuriirii.vanist ei sillon ollu ku kiiltokuva mun aivoissani ja haaveissani.kilahti kuriirista kone ja pöytä sai paikan vanista.mites toi tulkitaan muute väli aikais kuljetusta varten.sitähän kaikki on ei sinne kukaan jää asumaan.mitään vöitä takana ei oo väliseinä löytyy mut isomman aukon puhkasin ja ovi talvee ajatellen pika lukitus ja kesäks pois.leimal ukko ei ees vilkassu taakse hyppäs vaa kapiinhii. ja keksi takertuu siihen runkonumeroon.kaikki muu oli yhden tekevää.no hyvä et löys iteleen jonkun pöikku jutun mitä kaivella.löyty se runko numerokin ku viikon etti.ja kävi näytää sai pari korjaus kehotuski pois samal otteesta.eikä ees kattonu korjaus kehotuksii.
teil ei sit vissii oo lapsia mitkä käyttäis istuinata... (pieniä)
kyl mä haluun lasten istuimet kii et ei tuu 100km/h niskaa...
äkki jarrutukses.
käsittääkseni parempi lapsille ja myös mulle
tai mahdollisessa kolarissa, ei tietenkään minun vika
ajanhan sentään 80tkm vuodessa 
kyl mä haluun lasten istuimet kii et ei tuu 100km/h niskaa...
tai mahdollisessa kolarissa, ei tietenkään minun vika
Joo, ei oo lapsia ja jos tulee niin ajellaan sitte niiden kans jollain toisella autolla. Ei toi meidän vani mikään perheauto ookimle kirjoitti:teil ei sit vissii oo lapsia mitkä käyttäis istuinata... (pieniä)![]()
kyl mä haluun lasten istuimet kii et ei tuu 100km/h niskaa...äkki jarrutukses.
tai mahdollisessa kolarissa, ei tietenkään minun vikaajanhan sentään 80tkm vuodessa
Minulla on 2+3+3...
Kaikille paikoille on vyöt... Kiinnitys niistä kohdista mistä penkitkin kiinni...
Ja vielä on ainakin 120 cm (voi olla enemmänkin) takana sitä tavaran kuljetustilaa...
Kaikille paikoille on vyöt... Kiinnitys niistä kohdista mistä penkitkin kiinni...
Ja vielä on ainakin 120 cm (voi olla enemmänkin) takana sitä tavaran kuljetustilaa...
Kuorma-autossa käytettävä vöitä jos on asennettu...vani-91 kirjoitti:Niin pakussa "tilapäis penkeissä" ei vyöt oo takana pakollisia, eikä niiden käyttö mutta ha:ssa on (niissä penkeissä jossa on naama menosuuntaan), kuormaautosta en tiedä. Ei munkaan vanhas vanis (3+4) ollu takana vöitä ollenkaan.
Asennus oli pakko -94 jälkeen rekisteröitävissä.
Näin on kertonut katsastusmies tienpäällä järjestetyssä pysäytys-tempauksessa joka kohdistui raskaaseen liikenteeseen.
6. Kuorma-auton istuimet
6.1 Istuinten lukumäärä ja sijoitus
Kuorma-autossa saa olla istuimia kuljettajan vieressä, ohjaamossa etuistuinten
takana ja tarvittaessa myös umpinaisessa tavaratilassa. Istumapaikkojen kokonaislukumäärä
kuorma-autossa saa olla enintään kuljettajan lisäksi kahdeksan.
Auton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin hyväksyttyjen matkustajien
lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 2 mom.). Omamassaa muutettaessa tulee
ottaa huomioon kappaleessa 4.1 viitatun direktiivin 97/27/EY liitteen I kohdan
7.1 määräys.
6.2 Istuinten suuntaus, rakenne ja kiinnitys
Istuinten rakennetta ja mitoitusta koskevat yleiset istuinmääräykset (A
1248/2002 21§) ja istuimilta ulos johtavia kulkuteitä omat määräyksensä (A
1248/2002 23§). Istuinten suuntausta ei ole määrätty. Istuimet voivat olla raken4
teeltaan ns. tavanomaisia (toisin sanoen istuinten ei tarvitse olla kovia). Taaksepäin
suunnattuja istuimia lukuun ottamatta katsastuksessa tarkastetaan, että
istuinten lujuus, kiinnitys ja säätölaitteet täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä
myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön
yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV).
Mikäli ajoneuvosta vähennetään istumapaikkoja, istuinten rakenteet ja niiden
kiinnityspisteet on poistettava pysyvästi käytöstä kappaleessa 5 kerrottua menettelyä
vastaavalla tavalla.
6.3 Turvavyövaatimukset
Eteenpäin suunnattujen istuinten turvavöiden tulee täyttää turvavöitä sekä niiden
kiinnitystä koskevat vaatimukset. 20.10.2007 tai sen jälkeen käyttöönotetun
kuorma-auton eteenpäin suunnatulta kokoontaitettavalta istuimelta edellytetään,
että istuimet on varustettu säädösten mukaisilla turvavöillä ja niiden kiinnityspisteillä.
1.7.1997 tai sen jälkeen käyttöönotettuun kuorma-autoon lisätyistä turvavöiden
kiinnityksistä on esitettävä testaustodistus tai E- / e-hyväksymis- tai vastaavuustodistus.
6.4 Istuimista rekisteriin tehtävät merkinnät
Katsastuksessa em. kuorma-auton istuimet sisällytetään rekisteri-tiedoissa tavanomaisiin
istumapaikkoihin
Siinä ohjeistus jonka konttori antoi chevyä koskien -00 Eli nyt istuma paikat 2+3 käyn leimaamassa 2+4 takapenkki pitää olla 160cm leveä ja kääntyvä mutta ilman vöitä. sillon saa leiman. ja mikä parasta ei enää kovaa taka penkkiä....

6.1 Istuinten lukumäärä ja sijoitus
Kuorma-autossa saa olla istuimia kuljettajan vieressä, ohjaamossa etuistuinten
takana ja tarvittaessa myös umpinaisessa tavaratilassa. Istumapaikkojen kokonaislukumäärä
kuorma-autossa saa olla enintään kuljettajan lisäksi kahdeksan.
Auton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin hyväksyttyjen matkustajien
lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 2 mom.). Omamassaa muutettaessa tulee
ottaa huomioon kappaleessa 4.1 viitatun direktiivin 97/27/EY liitteen I kohdan
7.1 määräys.
6.2 Istuinten suuntaus, rakenne ja kiinnitys
Istuinten rakennetta ja mitoitusta koskevat yleiset istuinmääräykset (A
1248/2002 21§) ja istuimilta ulos johtavia kulkuteitä omat määräyksensä (A
1248/2002 23§). Istuinten suuntausta ei ole määrätty. Istuimet voivat olla raken4
teeltaan ns. tavanomaisia (toisin sanoen istuinten ei tarvitse olla kovia). Taaksepäin
suunnattuja istuimia lukuun ottamatta katsastuksessa tarkastetaan, että
istuinten lujuus, kiinnitys ja säätölaitteet täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä
myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön
yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV).
Mikäli ajoneuvosta vähennetään istumapaikkoja, istuinten rakenteet ja niiden
kiinnityspisteet on poistettava pysyvästi käytöstä kappaleessa 5 kerrottua menettelyä
vastaavalla tavalla.
6.3 Turvavyövaatimukset
Eteenpäin suunnattujen istuinten turvavöiden tulee täyttää turvavöitä sekä niiden
kiinnitystä koskevat vaatimukset. 20.10.2007 tai sen jälkeen käyttöönotetun
kuorma-auton eteenpäin suunnatulta kokoontaitettavalta istuimelta edellytetään,
että istuimet on varustettu säädösten mukaisilla turvavöillä ja niiden kiinnityspisteillä.
1.7.1997 tai sen jälkeen käyttöönotettuun kuorma-autoon lisätyistä turvavöiden
kiinnityksistä on esitettävä testaustodistus tai E- / e-hyväksymis- tai vastaavuustodistus.
6.4 Istuimista rekisteriin tehtävät merkinnät
Katsastuksessa em. kuorma-auton istuimet sisällytetään rekisteri-tiedoissa tavanomaisiin
istumapaikkoihin
Siinä ohjeistus jonka konttori antoi chevyä koskien -00 Eli nyt istuma paikat 2+3 käyn leimaamassa 2+4 takapenkki pitää olla 160cm leveä ja kääntyvä mutta ilman vöitä. sillon saa leiman. ja mikä parasta ei enää kovaa taka penkkiä....
no berskeles mitä tekstiä...
Eli suomeksi saa olla 1+8henk ja mun -98 ei tarvi turvavöitä
paitsi koristeeksi vois pultata
suunnitelmissa tehdä 2 sohvaa kolmen ja neljän istuttavat
mahtuu koko sukukin mukaan
ja tieteski anopille arkku katolle
ja tieteski anopille arkku katolle
Sitten ku tarviit Kimle sen arkun katolle,niin multa löytyy varastolta 9 kpl saarniarkkuja, lähtee sopivasti,ku menee noin hyvään tarkoitukseen.. 
Ootkos tuolla koittanut myydä noita arkkuja?winnetou kirjoitti:Sitten ku tarviit Kimle sen arkun katolle,niin multa löytyy varastolta 9 kpl saarniarkkuja, lähtee sopivasti,ku menee noin hyvään tarkoitukseen..
http://www.ruumisauto.fi/
Monilla oisi kiinnostusta jos hinta on "sopiva" ( =halpa)...
moi
löysin muutaman vanhan kuvan, sisusta pitäis purkaa ja tehä uusiksi, sulla osse jo näköjää projekti hyvin alkanut
löysin muutaman vanhan kuvan, sisusta pitäis purkaa ja tehä uusiksi, sulla osse jo näköjää projekti hyvin alkanut
- Liitteet
-
- vanin penkit (7).jpg (19.49 KiB) Katsottu 6589 kertaa
-
- vanin penkit (6).jpg (17.69 KiB) Katsottu 6588 kertaa
Vannoutuneen Citikkamiehen ameriikanliiteriprojektissa on tapahtunut edistystä ja kuvasivua
on päivitetty...
http://picasaweb.google.fi/osse78/ChevyProjekti
on päivitetty...
http://picasaweb.google.fi/osse78/ChevyProjekti
-
kanadan vani
- Viesti:
3+4 ja väliseinä löytyy meidän vanista. Tahtoo olla vähällä käytöllä se keskimmäinen etupenkki. Maiju on vielä mahtunut mutta ei se oikeasti ole mikään aikuisten paikka 
Pohojalaanen mututiedon kuningas Kysy ihan mitä vaan niin vastaan ihan mitä vaan
Kotisivuni http://kanadanvani.fi
Kotisivuni http://kanadanvani.fi