6.2D alkoi nakuttaa öljynvaihdon jälkeen...

Nokivasaroiden oma palsta
JakeTheSnake

6.2D alkoi nakuttaa öljynvaihdon jälkeen...

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

Olen käyttänyt aiemmin 10W40 koneessa ja on toiminut hienosti, sitten vaihdoin 10w30 koneeseen ja pari päivää tämän jälkeen alkoi koneesta kuulumaan "nakuttava" ääni (venttiili?) en tiedä onko öljyllä ollut jotain tekemistä asian kanssa vai vaikuttiko siihen se kun aiemmin olen aina pitänyt autoa tolpassa, mutta kun ostin uudet akut ja starttasin pari kertaa (öljyn vaihdon jälkeen) "kylmänä" n.pari astetta pakkasta. aiemmin ei jaksanut huonoilla akuilla edes käynnistyä ilman tolppaa, mutta nyt sitten kun hieman "huolsin" autoa niin johan sitten paikat hajos! :evil: tana! mutta mistäköhän päin pitäis vikaa lähtee hakeen ja pitääkö purkaa kuinka paljon autoo, jotta saa venakopat auki? vai onko jollain parempia ehdotuksia? auto siis chevy van -83. Sitten vielä vainoharhaisuudessani menin ostamaan öljyn lisäaineen X-1R:n ja tuuppasin koneeseen, ja voi v**u ei oo auto ikinä savuttanut niin paljoo kuin tämän toimenpiteen jälkeen, onneksi savu hälveni kunhan olin jonkun matkaa autolla ajanut. :?
Chevy Van G20 1983 Nato Hummer 6.5D
kimmo
Viesti:

Re: 6.2D alkoi nakuttaa öljynvaihdon jälkeen...

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Moro ! Murehdin joskus samaa asiaa öljynvaihdon jälkeen, mutta näin kuulemma käy aina kun öljyn laatu vaihtuu. Seuraavan vaihdon jälkeen ei ollut mitään outoja nakutuksia tai muutakaan. Johtuu kuulemma siitä, että toiset öljyt ovat pesevämpiä ja saavat liat erilailla liikkeelle. Mutta, tämäkin kuuluu niihin "makuasioihin" joihin jokaisella on omansa. Itse kyllä käytän 0W40 täyssynteettisiä...
Kuva
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

kimmo kirjoitti:Itse kyllä käytän 0W40 täyssynteettisiä...
Moi
Siis käytät tuommoista öljyä 6.2:ssa ?
Ja pysyy sisällä ? Eli ei valu venttiilikopista ja joka paikasta ?
Eikä kulu ?

Alkuperäiseen kysymykseen, niin taitaa yleinen suositus olla Mineraali pohjaista 10W-30 tai 15W-40. Alkuperäisen suosituksen mukaisia SF-cc tyyppisiä öljyjäkin löytyy esim teboililta ja shelliltä.
Mulla pyörii nyt Mobil Delvac super 10W-30.
Täytyy koittaa seurailla kuinka käyttäytyy. Jouduin jo lapissa lisäämään tuota Shellin mineraalista, kun ei delvacia löytynyt.
Toisaalta kun olen soitellut Mobilille ja kysellyt, että mikäs olisi hyvää/sopivaa, niin vastaus on ollut lähinnä, että ei niin väliä kunhan on öljyä.

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
JakeTheSnake

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

Eli koneremontti ei siis välttämättä ole edessä... :o No mitenkäs jos vaihdan takaisin 10W40:n niin mitäköhän sitten tapahtuu? kyllä kone käy ja kukkuu mutta sellainen kevyt nakutus kuuluu edelleen, ja kaikki jotka ovat yrittäneet sitä kuunnella niin ovat sanoneet että tuohan on ihan "normaali" dieselin ääni, mutta kun mukavampi se oli kuunnella vaan sellaista matalaa löpinää... :lol:
Chevy Van G20 1983 Nato Hummer 6.5D
FoxNestVan

Viesti Kirjoittaja FoxNestVan »

JUU IHAN NORMIA SE ON...... :lol:

Hulluksi sitä tulis jos vanhas autos kaikkia sivuääniä kuuntelis..... :P
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi
Semmoinen juttu, että dieselin kuuluu nakuttaa terävästi.
Jos esim. jakoketju on löystynyt ja ajoitus pielessä,
niin kone on kyllä hiljainen, vähän kuin bensakone,
mutta on sitten voimatkin poissa.
Mika

korjatu =)
Viimeksi muokannut magenta, 28 Helmi 2008, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Van 4x4
Independent Vaners
jari

Viesti Kirjoittaja jari »

magenta kirjoitti:Moi
Semmoinen juttu, että dieselin kuuluu nakuttaa terävästi.
Jos esim. jakohihna on löystynyt ja ajoitus pielessä,
niin kone on kyllä hiljainen, vähän kuin bensakone,
mutta on sitten voimatkin poissa.
Mika
tota noi empäs ole koskaan kuullut tai edes nähny sellasta 6,2diisseliä vanissa missä olis hihna jakopäässä :roll: ketjulla kylläkin ja silläkin saa ajaa satojatuhansia kilometrejä ennen kun venuu niin paljon et ajotus menee poskelleen :wink:
west vanners
vtcf1004

KIITOS JA ANTEEKS!!!!!!!!!
putkitukka
kimmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmo »

magenta kirjoitti:
kimmo kirjoitti:Itse kyllä käytän 0W40 täyssynteettisiä...
Moi
Siis käytät tuommoista öljyä 6.2:ssa ?
Ja pysyy sisällä ? Eli ei valu venttiilikopista ja joka paikasta ?
Eikä kulu ?

Niinkuin kirjoitin, makuasia...Litra lisää 6 tonnin ajon jälkeen ja vaihto kymppitonnissa, ei paha kulutus. Kait...
Mikään ei estä käyttämästä parempaa öljyä kuin mitä valmistaja suosittelee ja jos öljyä valuu venakopista niin kannattaa laittaa ne kiinni tai paikata ne 8) :wink:
Kuva
-LIVE-

Viesti Kirjoittaja -LIVE- »

Enpä tiijä mutta mun orggis käyttöohjekirjassa kovasti painotetaan "älä käytä viskositettia 10W-40...mikä lie sitten kun suositellaan 40 kuumapään kestolla kuitenkin 15W-40:stä...
VTCF 1304 Chevy Van G20 6.2 D Belair
Se kellä on kuollessaan eniten romua, on VOITTAJA!
Vastaa Viestiin