Milläs taijalla teippejä irti?
Milläs taijalla teippejä irti?
Juu u mä tässä alotin nyppii astron viivoi pois no sivuoven ensimmäisen teippirivistön nyppimiseen meni 2h. Eli aikas koettelevaa hommaa. Oiskos mitään hyviä konsteja teippien poistoon? Hulluhan tietty olen mut teipit niin paskana että hävettää ja kun auton maalaukset yms ovat niin hyvässä hapessa ei oo ruvennut lohkeilee eikä mitään. Tarkotus ois vähän paikkailla kiven iskemiä ja laittaa vähän toisenlaista ulkoasua. Jos mulla toi ekan rivistö kesti noin kauan niin auton koko nyppiminen varmaan menee 40h
Et onkos se nyt sit vaan niin että elämä on;)
Re: Milläs taijalla teippejä irti?
Tästä on ollut jo keskustelua, mutta laitetaan uudestaan:
1. kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittäen, saadaan teippi uudestaan "eloon" ja se lähtee helpommin ihan vetämällä. Tämä konsti toimii valitettavasti vain laadukkaisiin teippeihin.
Hiustenkuivaajaa voi toki käyttää (voihan jakoavaimellakin avata pyöränpultteja...), lähinnä kysymys on siitä kumpi talosta löytyy. Hiustenkuivaaja ei ole yleensä tarpeeksi lämmin -> menee aikaa ja teippi ei aivan lämpene tarpeeksi. Jos kuumailmapuhaltimella onnistuu onnistuu käristämään jenkin Termoplast (yleensä) maalipinnan, niin sitten on kyllä ihan liikaa nauttinut asennusolutta
Teippi kuplii paljon aikaisemmin kuin maalipinta, pitäs kyllä huomata......
Astron teippeihin tuo konsti ei auta, kosta raidat on yleensä katkonaisia ja pintakerros on kulunut pois.
2. Teipinpoistorulla "toffeekiekko", joita saa ainakin automaalausliikkeistä. Porakoneeseen kiinni ja sitten vaan irroittamaan. Poistaa teipit maalipintaa vahingoittamatta, paitsi jos antaa liikaa kierroksia, pinnassa on hiekkaa, tai maalipinta on heikko. Tälläkin saa kyllä valitettavasti aika helposti tehtyä naarmuja, varsinkin ekakertalainen.
3. Metalliskrapa. Löytyy tarvikeliikkeistä. Kahvan päässä on partakoneenterä, leveys riippuu mallista. Käytetään teippien poistoon ja mm. lasipintaisen hellan putsaamiseen. Suorilta pinnoilta teipin poisto on todella helppoa ja nopeaa, mutta johonkin kohtaan tekee taatusti naarmuja.
Siinäpä ne taitaa olla....
1. kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittäen, saadaan teippi uudestaan "eloon" ja se lähtee helpommin ihan vetämällä. Tämä konsti toimii valitettavasti vain laadukkaisiin teippeihin.
Hiustenkuivaajaa voi toki käyttää (voihan jakoavaimellakin avata pyöränpultteja...), lähinnä kysymys on siitä kumpi talosta löytyy. Hiustenkuivaaja ei ole yleensä tarpeeksi lämmin -> menee aikaa ja teippi ei aivan lämpene tarpeeksi. Jos kuumailmapuhaltimella onnistuu onnistuu käristämään jenkin Termoplast (yleensä) maalipinnan, niin sitten on kyllä ihan liikaa nauttinut asennusolutta
Astron teippeihin tuo konsti ei auta, kosta raidat on yleensä katkonaisia ja pintakerros on kulunut pois.
2. Teipinpoistorulla "toffeekiekko", joita saa ainakin automaalausliikkeistä. Porakoneeseen kiinni ja sitten vaan irroittamaan. Poistaa teipit maalipintaa vahingoittamatta, paitsi jos antaa liikaa kierroksia, pinnassa on hiekkaa, tai maalipinta on heikko. Tälläkin saa kyllä valitettavasti aika helposti tehtyä naarmuja, varsinkin ekakertalainen.
3. Metalliskrapa. Löytyy tarvikeliikkeistä. Kahvan päässä on partakoneenterä, leveys riippuu mallista. Käytetään teippien poistoon ja mm. lasipintaisen hellan putsaamiseen. Suorilta pinnoilta teipin poisto on todella helppoa ja nopeaa, mutta johonkin kohtaan tekee taatusti naarmuja.
Siinäpä ne taitaa olla....
Viimeksi muokannut Kapu, 31 Maalis 2008, 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Chevrolet Express "Lunavan" 1997
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Chevrolet Express "Lunavan" 1997
Eli siis kynnet koetukselle ja rutkasti aikaa niin ei tule sutta tehtyä;) Mulle jos antaa porakoneen niin tietää antaneensa=)
Jossakin tairettin neuvoo ,että mieluummin alottelijalle hiustenkuivuri kouraan ,kuin varsinainen kuumapuhallin ,ei meinaa paljon naurata ,jos lähtee maalikietale teipin mukaan .Riippuu paljon siitä kuinka maalattu.
Olen muutaman auton "riisunu" teipeistä ja suosittelen
tukankuivaajaa.Hyvin sillä pärjää,vie vähän enemmän aikaa
mut ei polta maalia. Sen jälkeen paljon tinneriä ja rättiä niin
ei jää mitään jälkiä teipeistä.
tukankuivaajaa.Hyvin sillä pärjää,vie vähän enemmän aikaa
mut ei polta maalia. Sen jälkeen paljon tinneriä ja rättiä niin
ei jää mitään jälkiä teipeistä.
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
-
karaVANNARI
Tuosta omasta revin oluen kera kesällä pelkän auringon lämmön avulla
Ei ne itestään lähteny mutta oli aivan oiva tapa kuluttaa aikaa hyödyllisesti olut toisessa kätessä
Oisko menny jotn 10 tiimaa eikä ollu lähtiissä etes kaikkiteipit paikallansa
Eikä lopussa kynnet kovin nätissä lakassa
Ei ne itestään lähteny mutta oli aivan oiva tapa kuluttaa aikaa hyödyllisesti olut toisessa kätessä
Oisko menny jotn 10 tiimaa eikä ollu lähtiissä etes kaikkiteipit paikallansa
Eikä lopussa kynnet kovin nätissä lakassa
Teikköite?
Voi jestan kun oliskin kesä ja lämmintä mä voisin kokeilla ton kaljan kera 
Hyviä vinkkejä myös mulle, kiitos.
Katsuri sanoi, että joudun repimään tuulilasin yläreunan tummennusteipin pois, on kuulemma laiton. Ei siinä mitään mutta se on ollut siinä useamman vuoden ja kiinni on kovin kovasti
Toi olut ja lämpö (ja just tossa järjestyksessä
) kuulosti kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. 
Katsuri sanoi, että joudun repimään tuulilasin yläreunan tummennusteipin pois, on kuulemma laiton. Ei siinä mitään mutta se on ollut siinä useamman vuoden ja kiinni on kovin kovasti
Toi olut ja lämpö (ja just tossa järjestyksessä
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
-AMCCF-
-Mopar-
Moi
Tuommoinen "toffeekiekko" taitaa olla turvallisin.
Siihen kun rautasahalla tekee neljänneskierroksin pienen loven
niin teho kasvaa huomattavasti !
Kuumailma puhaltimella kun ensin kokeilin niin pelti venyi niin,
että kuplaa pystyi sormella pyörittelemään pitkin kylkeä.
Onneksi asettui kylmetessään.
Mika
http://www.cashmere.fi/mika/vani/Vani%2 ... 1%20sp.jpg
http://www.cashmere.fi/mika/vani/Vani%2 ... 3%20sp.jpg
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Toffee laikalla otin omastani kaikki "tsiljoona" raitaa pois. Pitää vaan malttaa olla painamatta liikaa ja porakoneessa on oltava riittävästi kierroksia eikä pelti saa olla liian kuumaa (auringon paisteessa ei hyvä), muuten laikka kuluu hetkessä.magenta kirjoitti:Moi
Mika
Terv. Toinen Mika
Hihii mä oon nypläyksen kuningatar mä mitää apuvälineitä ota näköjään käyttöön. Nyppinyt nyt kynsin ainakun voi
Katotaan sit kun menee hepo, et jos ton kiekon hommais vaikka vetoan edelleen mä ja porakone huonohomma. hih.
No tosin toisen kyljen ylärivit on jo poikkeen ja takaovesta joten tovi saattaa mennä ja tänä kesänä ajelen sit puoliskoisilla teippilöillä. Ainut mitä huomasin että ei se lämpö ollukkaan hyvä. Meinaan rupes heti teippi katkeilee kun auto siso hetken auringossa. sellanen sopiva viileys et kuitenkin on tavara joustavaa niin sain vedeltyy teippii irti pitkänkin matkaa. Ihmettelen vaan että mikäköhän nois orkis teipeissä on kun taka ovesta on ihan v:tumaisin irottaa ja sit ne missä pintakaartuu. Ihan hullun hommaa.
Katotaan sit kun menee hepo, et jos ton kiekon hommais vaikka vetoan edelleen mä ja porakone huonohomma. hih.
No tosin toisen kyljen ylärivit on jo poikkeen ja takaovesta joten tovi saattaa mennä ja tänä kesänä ajelen sit puoliskoisilla teippilöillä. Ainut mitä huomasin että ei se lämpö ollukkaan hyvä. Meinaan rupes heti teippi katkeilee kun auto siso hetken auringossa. sellanen sopiva viileys et kuitenkin on tavara joustavaa niin sain vedeltyy teippii irti pitkänkin matkaa. Ihmettelen vaan että mikäköhän nois orkis teipeissä on kun taka ovesta on ihan v:tumaisin irottaa ja sit ne missä pintakaartuu. Ihan hullun hommaa.
Kuumilmalla ja bilteman label removerilla oon tarrat poistanu.
Ekaksi kuumailmapuhaltimella teipit lämpimäksi ja sitten label removerilla loput tarrat ja liimat pois
Ekaksi kuumailmapuhaltimella teipit lämpimäksi ja sitten label removerilla loput tarrat ja liimat pois
Täytynee vissiin käydä tsiika kehä III biltemasta tuota. Mun piti viikonloppuna lähtee ottaa tuoppia ja nyppii niitä tarroja mut sit mä jäinkin pihalle talkoisiin ottaan tuoppia joten jäi sekin sitten
mut jos vapun tekis sitten....