Täällä keskustelua BENSA Vaneista merkistä riippumatta.
-
crashline
Täällä keskustelua BENSA Vaneista merkistä riippumatta.
Eli tänne vois heitellä keskustelua näistä bensa vaneista, esim.Hyvästä koneen huollosta/toimivuudesta tai ongelmista ja niitten ratkonnasta.

-
Micke
Re: Täällä keskustelua BENSA Vaneista merkistä riippumatta.
Ei tuu varmaan kovin paljon keskusteltu,kun eihän bensa koneissa oo ikinä vikoja
ne vaan pelaa mun oma on -90 5,7 tbi
-
crashline
Olen itse uusi tällä V8 bensa puolella, en edes viellä ole tietoinen minkälainen kone tuolla auton alla piileksii, öljyt ja suodattimet pitäisi vaihtaa mutta kun en tiedä mikä siellä on niin on hiukkasen hankalaa.Micke kirjoitti:Ei tuu varmaan kovin paljon keskusteltu,kun eihän bensa koneissa oo ikinä vikoja![]()
ne vaan pelaa mun oma on -90 5,7 tbi
niin no tuota bensallahan nuo autot pelaavat parhaimmin

eipä noissa liiemmin murheita ole ollut koneissa nuoresta? iästäni huolimatta mä olen ajanut enemmän ja vähemmän noilla bensavaneilla vuodesta -94. eikä mitään ylitsepääsemätöntä ole vielä tullut vastaan.
nyt on vanissa kiinni vuonna -72 valmistettu pikkulohko jonka uskon kuljettavan sitä vielä pitkään
nyt on vanissa kiinni vuonna -72 valmistettu pikkulohko jonka uskon kuljettavan sitä vielä pitkään
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
vtcf 448
-
Starcraft89
Ostin tuossa jokunen aika sitten bensavanin, eli nimimerkin mukainen kulkine 5,7 ruiskulla. Näyttäisi olevan Kanadalainen tuotos, vai liekkö nämä kaikki vankkurit tehty siellä?
Olen yleensä ajellut enemmän STW-osastolla, mutta niistä loppuu se tila kesken niin helposti... Esimakua tuli jokunen vuosi sitten 5.2 kaasari-ramista. Se meni sitten eteenpäin, kun jakoketju hyppäsi paikoiltaan...
Pitäisi tutkia tarkemmin tuota konehuoneen puolta. Mittaristossa veden lämpötilaa taitaa näyttää jostain syystä öljyn kpa-mittari. Kylmänä nollassa, ja lämpimänä keskivaiheilla, ei liiku mihinkään poljettaessa? Eikös kpa-mittari kuitenkin heittele jonkin verran, ja öljynpainetta ole kylmänäkin? Onkohan siellä vaan piuhat menneet sekaisin, vai miten lie? Vesimittarin neula ei nouse mihinkään.
Olen yleensä ajellut enemmän STW-osastolla, mutta niistä loppuu se tila kesken niin helposti... Esimakua tuli jokunen vuosi sitten 5.2 kaasari-ramista. Se meni sitten eteenpäin, kun jakoketju hyppäsi paikoiltaan...
Pitäisi tutkia tarkemmin tuota konehuoneen puolta. Mittaristossa veden lämpötilaa taitaa näyttää jostain syystä öljyn kpa-mittari. Kylmänä nollassa, ja lämpimänä keskivaiheilla, ei liiku mihinkään poljettaessa? Eikös kpa-mittari kuitenkin heittele jonkin verran, ja öljynpainetta ole kylmänäkin? Onkohan siellä vaan piuhat menneet sekaisin, vai miten lie? Vesimittarin neula ei nouse mihinkään.
Mulla on ´85 vanissa 305cid ja TH350. Viime vuonna tekniikka vaihdettiin rempattuun. Samanlaiset ne vanhatkin oli, mutta rikki. Pikkarissa on 350cid ja siihenkin tulee TH350 perään
-
crashline
Oliks sulla kans 5.7L ?Tuukka kirjoitti:Mulla on ´85 vanissa 305cid ja TH350. Viime vuonna tekniikka vaihdettiin rempattuun. Samanlaiset ne vanhatkin oli, mutta rikki. Pikkarissa on 350cid ja siihenkin tulee TH350 perään
-
Micke
305 kuutiotuuma on noin 5,0 litraa ja 350 noin 5,7
riisselimiehet on sen verran yksinkertaisempia että ne puhuu pelkistä litroista.
mutta siis jos haluaa muuttaa nuo kuutiotuumat litroiksi niin esim 400cid x 16.387 = 6,554litraa
ja vastaavasti litrat ameriikan mittayksiköiksi niin ei muuta kuin jakolaskua samaisella 6554 : 16,387 = 400cid
mutta siis jos haluaa muuttaa nuo kuutiotuumat litroiksi niin esim 400cid x 16.387 = 6,554litraa
ja vastaavasti litrat ameriikan mittayksiköiksi niin ei muuta kuin jakolaskua samaisella 6554 : 16,387 = 400cid
vtcf 448
vtcf 448
-
sport truck
Jos haluaa muuttaa kuutiotuumat litroiksi,niin helpointa on jakaa kuutiotuumat suhdeluvulla 61 tai päin vastoin...onnistuu ihan päässälaskulla...toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miksi niitä pitää muutella 
Sen takii pitää osaa muuttaa kun nää "kuka vitun tuning" tyypit
puhuu tossa meidän naapurissa (Essola)vaan litroista.
Muutetaan ne kuutiotuumiks niin rupee pojusilla naama kalpenee,
ku luvut pinenee ja kylmä totuus tuleee vastaan.
Sen jälkeen voidaan haastaa kaikki väännössä kisaan,
ku ei ne hepat... jos ei potkuu riitä.
Siinä vaiheessa noi kinnerikuskit lähtee ostaa kahvia.
Tai sit ne tuntee mut liian hyvin.
(MULLE EI VITTUILLA)!!!
puhuu tossa meidän naapurissa (Essola)vaan litroista.
Muutetaan ne kuutiotuumiks niin rupee pojusilla naama kalpenee,
ku luvut pinenee ja kylmä totuus tuleee vastaan.
Sen jälkeen voidaan haastaa kaikki väännössä kisaan,
ku ei ne hepat... jos ei potkuu riitä.
Siinä vaiheessa noi kinnerikuskit lähtee ostaa kahvia.
Tai sit ne tuntee mut liian hyvin.
(MULLE EI VITTUILLA)!!!
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
saattaa muuten lippatukka teini joka kurvaa esson pihaan isolohko civikin kanssa vetää palkokasvia sieraimeen kun näkee auton takalasissa tarran
"2litraa on limsapullo ja 150hv ei ole urheiluauto"
"2litraa on limsapullo ja 150hv ei ole urheiluauto"
vtcf 448
vtcf 448
Joo tossa pikkarissa. Vanissa 5.0 ja kaasarilla molemmatcrashline kirjoitti:Oliks sulla kans 5.7L ?Tuukka kirjoitti:Mulla on ´85 vanissa 305cid ja TH350. Viime vuonna tekniikka vaihdettiin rempattuun. Samanlaiset ne vanhatkin oli, mutta rikki. Pikkarissa on 350cid ja siihenkin tulee TH350 perään
-
crashline
Mistä saa ton moottorin kopan auki? siis sieltä sisältä? ajattelin vilkaista kun en oo koskaan nähny muuta kuin sen mitä nokkapellin alla on.
'
Ongelma ratkaistu.......Helposti lähti irti.
Ongelma ratkaistu.......Helposti lähti irti.
miksikäs crashline autoansa myy.ei kait kopan alla mörköjä ollu..!!!
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
-
crashline
Kaikki on meillä aina myynnissä.....pete kirjoitti:miksikäs crashline autoansa myy.ei kait kopan alla mörköjä ollu..!!!
Jos joku haluaa ostaa niin tehdään kaupat.....Kyllä näitä saa aina lisää, en ole kiintynyt materiaaliin.
Paitsi jos oisin rakentanut itse koko laitoksen niin silloin saattaisi olla toinen ääni kellossa.
Niin siitä kopan alle kattomisesta sen verran et tarkoitus oli pikkaisen tutkia minkälaisessa kunnossa se mylly oikein on? mut olin sit illalla jo liikaa kännissä ettei siitä tullut mitään, hyvä et pysyi suomi-norja pelin pystyssä(hereillä)
eihän tuota ite oo rakennettu mutta korjailtu ja huollettu ni kai se sitäkautta on muuttunu perheenjäseneks vaikka kuinka kiukuttelis
hyvin olen ollu tyytyväinen tohon mopen vaniin vaikka osat antaa periks jo 18 vuoden jälkeen
hyvin olen ollu tyytyväinen tohon mopen vaniin vaikka osat antaa periks jo 18 vuoden jälkeen
on muuten hyvä auto!
-ja hyvin toimii?
on ilmoja pitäny, mites muuten..
-ja hyvin toimii?
-
crashline
Paljon mahtuu jäähdytys nestettä 5.7L Vorteccii ja minkä merkkistä öljyä kannattais käyttää moottorissa? sekä et onko mitään väliä et minkä väristä jääjdytysnestettä käytän?

Onko kukaan huomannu käyntihäiriöitä vajaalla tankilla... ja kuinka vajaalla. Musta tuntuu että jotain hämärää välillä, varsinkin mutkissa tapahtuu. Tankissahan on tilaa 130l ja ei sen varmaan kovin vajaa tarvi olla kun jo mutkissa haukkoo ilmaa? (eli '89 Ram Van)
aika kovastikkin oon kanttaillu vajaalla ja täydellä tankilla eikä oo temppuillu.
voisko pumpussa olla vikaa? maadotus?
voisko pumpussa olla vikaa? maadotus?
on muuten hyvä auto!
-ja hyvin toimii?
-ja hyvin toimii?
Mistäs tohon pumppuun pääsee käsiksi? Onkos se tankissa vai sen ulkopuolella? Ei oo tullu vielä perehdyttyä.
taitaa olla tankissa/tankin päällä.. mietin vaan että jos se tai piuha pääsee heilumaan ni katkeeko virta?
on vaan mukava päästä kattelemaan.
saattaahan siellä tietysti olla vettäkin mutta pitäs huomata muutenkin ku kääntyessä.
onko muilla mitään ideoita?
on vaan mukava päästä kattelemaan.
saattaahan siellä tietysti olla vettäkin mutta pitäs huomata muutenkin ku kääntyessä.
onko muilla mitään ideoita?
on muuten hyvä auto!
-ja hyvin toimii?
-ja hyvin toimii?
Onko mahdollisesti ruisku jälkiasennuksena ja kaasarikoneen tankki? Joissakin autoissa tulee tuollaisia oireita että mutkissa pätkii, jos siis kaasarivehkeen tankki ruiskun kanssa. Ruiskun korkeapainepumppu kun ei ime tankista kunnolla ja imuputki pitäis olla tankin pohjassa siten että se bensa valuu sinne pumppuun. Kaasarikoneen tankissa imuputki menee tankin päältä sisään ja siinä on semmonen pumppu jossa on voimakkaampi imu
Jaa? Toi on ihan orkkis ruisku, mut musta tuntuu/näyttää että tohon on laitettu uus tankki.
Vilkaise missä bensapumppu on ja miten se imuputki on. Emmää tiedä onko ne kaikki pumput semmosia, mutta mulla on ainaki kahdessa autossa ollu tuollaisia oireita tuosta syystä. Ne oli eurooppalaisia FordejaFlea kirjoitti:Jaa? Toi on ihan orkkis ruisku, mut musta tuntuu/näyttää että tohon on laitettu uus tankki.
Tarkastappas siitä tankin etupuolelta se pensiinipumpun maadoitus
Meinaa että voipi oireilla noin, jos se tankki pääsee yhtään niiden pantojen varassa elämään ja sattuu olemaan se maakaapeli yhtä kireällä ja happamana kuin mulla oli
(nimim. lopunpeleihin olisi tultu joskus narun perässä kotia )
GMC Vandura G2500 * Geneva luxury motor van* & Chevrolet Chevy Van g20 Starcraft SL -98 & Dodge Ram Van B250 * Rat look* Ja monta eurokikotinta.
Kalustoa päivitetty, eli punaniskavankkuri vaihtui MOPARIIN! Dodge Ram Van 318cid koneella.....