Astron takaseinän "ikkuna"
Astron takaseinän "ikkuna"
Joo elikkäs se kiva reikä katon rajassa sinne sikaosastolle onko pakko olla? Tai siis saahan se olla mutta tuleeko noottia esim. katsastajalta, jos mä rakennan siihe vaikka kalteri? Vaik en rakennakkaan mut jotain kalterin omasta meinasin.
Re: Astron takaseinän "ikkuna"
Ei ole pakko olla reikää... Mutta käytännössä pysyy kuivempana kun sielläkin (lämmin-)ilma käy talvella.
Jos ei ole rekisteriotteessa merkintää väliseinästä, niin ei ole väliä vaikka ei ois koko seinää.
Jos taas on merkitty otteeseen, niin riippuu inssistä miten suhtautuu...
Jos ei ole rekisteriotteessa merkintää väliseinästä, niin ei ole väliä vaikka ei ois koko seinää.
Jos taas on merkitty otteeseen, niin riippuu inssistä miten suhtautuu...
Kiitos. joo siis mulla on tommonen hauska koiraluukku vielä siellä penkkien alla=) meinasin vaan just sitä että kun siellä katon rajassa on se reikä niin et onko jotain et ei saa olla näköesteitä. Mut ehkä mä duunaan ja otetaan sitten pois jos eivät tykkää.
jos on väliseinä siinä pitää olla ikkuna/aukko tai vastaavasti peruutushälytin eli jos peruutuspeilistä ei taaksepäin ulos. eikös se ole näin
Ei minun tietääkseni tarvitse olla luukkua/ ikkunaa...
Eihän edes ne ovissa olevat ikkunat ole pakolliset (vrt. umpikoppinen kuorma-auto).
Jos on luukku/ ikkuna, niin toisaalta sen pitäisi kestää sama minimissään 500kg:n kuormitus...??
No minula ei ole väliseinää ollut missään Vanissa, mutta kyllä ne takaikkunat on aina ollut niin paksun lian peitossa, ettei niistä mitään ole ulos nähnyt... Eikä niistä kyllä muutenkaan juuri peruuttaessa mitään näkisi?
Eihän edes ne ovissa olevat ikkunat ole pakolliset (vrt. umpikoppinen kuorma-auto).
Jos on luukku/ ikkuna, niin toisaalta sen pitäisi kestää sama minimissään 500kg:n kuormitus...??
No minula ei ole väliseinää ollut missään Vanissa, mutta kyllä ne takaikkunat on aina ollut niin paksun lian peitossa, ettei niistä mitään ole ulos nähnyt... Eikä niistä kyllä muutenkaan juuri peruuttaessa mitään näkisi?
-
crashline
ANTEEKS mut tästä sai aineskii hyvät naurut............eemu kirjoitti:jos on väliseinä siinä pitää olla ikkuna/aukko tai vastaavasti peruutushälytin eli jos peruutuspeilistä ei taaksepäin ulos. eikös se ole näin
tiedä noista nauruista(erikoinen huumorintaju/ei ollenkaan)taustapeili joka on kiinni tuulilasissa tai sen yläpuolella ei ole sitä varten että siitä katsotaan onko väliseinä paikoillaan umpikorinen kuorma-auto jossa ei ole esim takaikkunaa on varustettu perutushälyttimellä(laki vaatii)
no mä en tosta tiiedä joten siksi kysyinkin. Ite vaan ihmetellyt että vittaniako mulla perutus peili työ autossa tekee kun autossa on väliseinä missä ei ole mitään aukkoja. Tällanen koppi Juppy mulla duuniautona, siinä mitään hälyjä ole. Ainot mikä huutaa armoa on mun silmät kun katon siitä peilistä 
No minulla ei ole muissa kuin noissa "leppäkyljissä" peiliä sisäpuolella... Eikä kyllä mitään peruutus-tutkaa/ kameraakaan... (Kumpikin ajettavissa oleva Vani on kuorma-auto).eemu kirjoitti:tiedä noista nauruista(erikoinen huumorintaju/ei ollenkaan)taustapeili joka on kiinni tuulilasissa tai sen yläpuolella ei ole sitä varten että siitä katsotaan onko väliseinä paikoillaan umpikorinen kuorma-auto jossa ei ole esim takaikkunaa on varustettu perutushälyttimellä(laki vaatii)
Tosin ei kyllä väliseinääkään ole muissa kuin Pocahontasissa, mutta se onkin Pic-up...
Mutta aina ja kaikissa takalasi on niin likainen ettei siitä kyllä edes peilin kautta mitään näkisi...
Ja ei muuten ole pakollinen se "ikkunapeili" kun on kummallakin puolella kyljissä peilit....
Vaikka eilen kun kuulin ettei noi kamerat olekkaan hirveen kalliita, niin tuli taas mieleen sellaisen hankkiminen...
peruutushälytin on se laite joka pitää sellaista piip piip piip ääntä ja kuorma-autoissa joista ei näe takaikkunasta ulos/ei ole takaikkunaa se on pakollinen ja jos nyt on niin että teidän autoissa ei sellaista ole eikä katsuri sitä vaadi hyvä niin
Ilmeisesti vain uusiin vaaditaan... Eli jostain vuodesta eteenpäin.... Ei ainakaan 1994 käyttöön otetussa ole...eemu kirjoitti:peruutushälytin on se laite joka pitää sellaista piip piip piip ääntä ja kuorma-autoissa joista ei näe takaikkunasta ulos/ei ole takaikkunaa se on pakollinen ja jos nyt on niin että teidän autoissa ei sellaista ole eikä katsuri sitä vaadi hyvä niin
Näkeekö muuten kukaan tuosta Vanin takaikkunasta mitään jos peruuttaa?
-
Lötköttelijä
Eicheyenne kirjoitti:Näkeekö muuten kukaan tuosta Vanin takaikkunasta mitään jos peruuttaa?
EX:Chevrolet van 6,2d -87
Ostin muuten syksyllä peruutuskameran vaniin. Kätevä malli, ei tarvinnut kameralta vetää johtoja kun lähetti kuvan langattomana. Hinta ei päätä huimannnut, mutta ei kestänyt kamera suomen sateista talvea. Eli kannattaa ostaessa katsoa että on ainakin vuoden takuu ja laittaa takuulappu talteen.
Vaikka hyvin sitä peruuttelee ilmankin, niin on se paljon hauskempi katsoa vaikka Prisman parkkipaikalla takaruudussa olevan ilmettä kun vetää vanin ihan puskuriin kiinni....
Vaikka hyvin sitä peruuttelee ilmankin, niin on se paljon hauskempi katsoa vaikka Prisman parkkipaikalla takaruudussa olevan ilmettä kun vetää vanin ihan puskuriin kiinni....
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Chevrolet Express "Lunavan" 1997
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Chevrolet Express "Lunavan" 1997
Eikö peilit ole sitä varten että näkeeLötköttelijä kirjoitti:Eicheyenne kirjoitti:Näkeekö muuten kukaan tuosta Vanin takaikkunasta mitään jos peruuttaa?
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Tuli nyt mieleen et kannattaa joku kolo jättää matkustamon
ja takapaksin välille.
Meillä Astrosta hajos takaoven kahva niin nätisti et
sitä ei saanu ulkoapäin auki.
Onneks olin jättynyt sen koiranluukun avoimeks ku siitä hönki
subbari bassoja kuskille päin.
Subbari sivuun ja harjanvarrella toisen takaikkunan kahva auki,
sietä käsi sisään ja veivaamaan ikkuna irti.
Sen jälkeen sisustusta irti ja sen alla ollut pelti levy et pääsin käsiksi
lukitusvivustoon ku eihän siellä sisällä mitään kahvaa ollu.
ja takapaksin välille.
Meillä Astrosta hajos takaoven kahva niin nätisti et
sitä ei saanu ulkoapäin auki.
Onneks olin jättynyt sen koiranluukun avoimeks ku siitä hönki
subbari bassoja kuskille päin.
Subbari sivuun ja harjanvarrella toisen takaikkunan kahva auki,
sietä käsi sisään ja veivaamaan ikkuna irti.
Sen jälkeen sisustusta irti ja sen alla ollut pelti levy et pääsin käsiksi
lukitusvivustoon ku eihän siellä sisällä mitään kahvaa ollu.
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
Ninhän minäkin olen asian ajatellut (siksi isot peilitkin)... Ja se mitä ei näe pitää kolisevaa ääntä...BUMBA kirjoitti:Eikö peilit ole sitä varten että näkeeLötköttelijä kirjoitti:Eicheyenne kirjoitti:Näkeekö muuten kukaan tuosta Vanin takaikkunasta mitään jos peruuttaa?![]()
![]()