liukuoven vaihto saranamalliin
liukuoven vaihto saranamalliin
elikkäs onko ihan mahoton homma vai onnistuuko? haluaisin heivata koko liukuoven pois ja pistää tilalle ne "normaalisti" aukeavat ovet. kaikista vinkeistä ja vastauksista jo tässä kohtaa kiittäen!
-noch-
-noch-
eka mä olin et ei v**u,mut sit mä olinki jo et ei s***ana!!
Eihän tuo mahdoton homma ole. vaihtaa vaan etummaisen tolpan johon tulee saranat kiinni ja saman homman kun tekee taakse niin eipä siinä ole muuta kuin ovet paikoilleen ja hyvää matkaa.
mutta jos helpolla haluat päästä niin vaihda koko auto sellaiseen jossa se ovi on jo tehtaalla asennettu paikoilleen.
mutta jos helpolla haluat päästä niin vaihda koko auto sellaiseen jossa se ovi on jo tehtaalla asennettu paikoilleen.
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
vtcf 448
Re: Liukuovi saranoille...
Mulla olisi myös tarvetta vaihtaa tuo likuovi saranalliseksi. Olisikohan kukaan dokumentoinut kuvin tuota vaihtoa?juha kirjoitti:Heleppo juttu... Ku mäki oon semmosen saanut tehtyy...
Ja sitten vaan ovia etsimään...
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
-AMCCF-
-Mopar-
-
karaVANNARI
Re: liukuoven vaihto saranamalliin
Miksettä te tee liukuovea semmoseksi lokisiipi malliksi sehä ois hieno ja ei tarviis rueta kovin koria muokkaan

Teikköite?
Parkkiksella voisi olla mukava avata sivuovi kolhimatta viereistä ajokkia...karaVANNARI kirjoitti:Miksettä te tee liukuovea semmoseksi lokisiipi malliksi sehä ois hieno ja ei tarviis rueta kovin koria muokkaan![]()
![]()
Muutenhan tuollainen olisi ihan hieno idea.
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
-AMCCF-
-Mopar-
Minulla ois tuossa vara-osa vehkeessä sarana-ovet...
Ne voisin vaihtaa liukuvaan...
Siis halutessa voisin jopa korjata nuo ovet jos niin toivotaan (ei tosin välttämättä kaikiia tyydyttävällä laadulla)...
Siis halutessa voisin jopa korjata nuo ovet jos niin toivotaan (ei tosin välttämättä kaikiia tyydyttävällä laadulla)...
-
karaVANNARI
Teikköite?
toi pexin vanin ovisysteemi olis kyllä makee.saattaa vaan jäädä itseltä tekemättä

riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
Laitoin sulle YV:tä.cheyenne kirjoitti:Minulla ois tuossa vara-osa vehkeessä sarana-ovet...
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
-AMCCF-
-Mopar-
YV. lähetetty takaisinpäin...Ninni kirjoitti:Laitoin sulle YV:tä.cheyenne kirjoitti:Minulla ois tuossa vara-osa vehkeessä sarana-ovet...
karaVANNARI kirjoitti:Itellä lähinnä tuli tuo thunder malli mieleen![]()
http://www.vannerpex.cjb.net/
Piru siisti shysteemi
Toi on kyl siisti systeemi, mut jäis ainakin meidän tallissa ovi avaamatta. Ku ton sais vielä taittumaan puolestavälistä kahteen osaan.
no niin..pian se sitten alkaa.. meinaan oven muokkaus.. vielä muutama viikko ja pääsee tositoimiin.. riippuen tietty löydänkö ne helvatan ovet jostain.. 
eka mä olin et ei v**u,mut sit mä olinki jo et ei s***ana!!
-
LauriKinnunen
Itse sovitin sarana ovet suoraan liukuovi korin palkkeihin onnistuneesti mutta oli siinä kyl kikkailua ja hitsailua että sai saranat järkevästi palkkien sisälle kiinni. Ja alempi liukuoven kisko oli ainakin minun vanissa pienemmän sarana oven alemman lukituksen ja oven alareunan tiellä joten otin rälläkällä siitä astinlaudasta jonka alla kisko on noin 2 cm siivun pois pienemmän oven kohdalta ja woila. sitten se istui paikalleen. Jos ovia alkaa vaihtelemaan niin varmaan pääsis helpoimmalla kun ottaisi vain saranamallin korista palkeista "pätkät" joissa saranat on kiinni ja vaihtaisi sitten liukuovikoriin ne "pätkät" omien palkkien väliin.. eli ei vaihtaisi koko palkkia vaan vain sen matkan jonka saranat vaatii. toki koko palkin vaihto on siistimpi ratkasu mutta kukin taaplaa tyylillään.
LauriKinnunen kirjoitti:Itse sovitin sarana ovet suoraan liukuovi korin palkkeihin onnistuneesti mutta oli siinä kyl kikkailua ja hitsailua että sai saranat järkevästi palkkien sisälle kiinni. Ja alempi liukuoven kisko oli ainakin minun vanissa pienemmän sarana oven alemman lukituksen ja oven alareunan tiellä joten otin rälläkällä siitä astinlaudasta jonka alla kisko on noin 2 cm siivun pois pienemmän oven kohdalta ja woila. sitten se istui paikalleen. Jos ovia alkaa vaihtelemaan niin varmaan pääsis helpoimmalla kun ottaisi vain saranamallin korista palkeista "pätkät" joissa saranat on kiinni ja vaihtaisi sitten liukuovikoriin ne "pätkät" omien palkkien väliin.. eli ei vaihtaisi koko palkkia vaan vain sen matkan jonka saranat vaatii. toki koko palkin vaihto on siistimpi ratkasu mutta kukin taaplaa tyylillään.
Jotta upotit vaan saranat koriin vai, keskitolppaa vaihtamatta..?
ROST WANNERS
RUMAT NE AUTOILLA KOREILEE...
On ne katsastettuja molemmat, auto sekä patti...
Tuo pexin ovi juttu on kyllä hiano, mitenköhän tuollasen sais tehtyä.
Päästövero IHANAN KALLIS
Kyntömies ei vakoa valitse
PONTIACILLA piireihin
PONTIACILLA piireihin
pari kaasujousta... jokunen suuntaisvarsi... pikkusen peltiä... rälläkkä sekä hitsikone...aikaa ja hermoja... niillä pääsee jo pitkälle... ja sitten tietenkin se tärkein eli kamera, jukihan kinuu taas kuvia tietenkin...minivani kirjoitti:Tuo pexin ovi juttu on kyllä hiano, mitenköhän tuollasen sais tehtyä.
ROST WANNERS
Kaikki muu jo löytyykin paitsi aikaa ja hermot lisäksi mulla on peukalo keskellä kämmentä mitä ei monella ookkaan

Päästövero IHANAN KALLIS
PONTIACILLA piireihin
PONTIACILLA piireihin
No kun noilla käsillä selvittää homman, niin onkin kunnioitettava suoritus...minivani kirjoitti:Kaikki muu jo löytyykin paitsi aikaa ja hermot lisäksi mulla on peukalo keskellä kämmentä mitä ei monella ookkaan![]()
Minulla kun sentään peukalot on normaalit, mutta kun on vaan kaksi vasenta kättä...