vakionopeuden säätimen johtoja seuraillessani purin tuota rattiputkea laakeriin asti jonka totesin olevan kunnossa ja kasasin laitteen uudelleen ---> ratti ei suostu kiristymään vaan heiluu sivu ja pysty suunnassa noin sentin verran ja väljyys tuntuisi olevan jossain laakerin takapuolella mutta missä?
niin juu... autohan on siis tuo avatar vani 6.2 diesel -83
Jeps eli siinähän oli sitten toinen laakeri syvemmällä eli kun aikani purin niin sen löysin ja siintä oli sitten kuulat rapisseet rattiputken sisään... täytynee ruveta etsimään uusia laakereita että saisi taas kasaan.
Mistähän noita kannattais kysellä ja minkä nimisiä nuo laakerit on ihan noin virallisesti?
ratti rupesi heilumaan VIKA LÖYTYI
-
karaVANNARI
Re: ratti rupesi heilumaan VIKA LÖYTYI
Onko tuo kys laakeri kiristetty ns takaa/alta päin
Mulla semmonen muistikuva
(kuullu) että jossain välissä on 4 kpl pultteja ns takaa/alta päin jotka löystyy niin ratti putki alkaa lenuaa
Täysi huonon muisti varassa mutta ukon pikkariin oli tullu eile sama vika ja tuntu että mun pitäs ehjätä se
Mulla semmonen muistikuva
Täysi huonon muisti varassa mutta ukon pikkariin oli tullu eile sama vika ja tuntu että mun pitäs ehjätä se
Teikköite?
Täytynee tuossa iltapäivällä kun kotiutuu mennä pää edellä jalkatilaan tutkailemaan josko sieltä köytyisi kiristys ruuveja ennen kuin alkaa taas purkamaan laakereita irti
..jaa-a sade vei motivaation ja homma siirtyy lähemmäs viikonloppua
..jaa-a sade vei motivaation ja homma siirtyy lähemmäs viikonloppua
-
karaVANNARI
Jeps pikkarin ratin lenuamine loppu ku kiristin tiltin nivelen rungon (4kpl) pultteja
Oli vaan aikas homma purkaa osiks koko ratti putki
Jos ratti lenuaa niin laakeri vika
Jos tiltin nivelen kohalta lenuaa niin ne pultit löysällä
jotka ei näy ku purkamalla
Katoin vaan että aika insinööri se joka sen ratti putken o suunnitellu

Oli vaan aikas homma purkaa osiks koko ratti putki
Jos ratti lenuaa niin laakeri vika
Jos tiltin nivelen kohalta lenuaa niin ne pultit löysällä
Katoin vaan että aika insinööri se joka sen ratti putken o suunnitellu
Teikköite?
juu olihan homma... vika korjautui myös täällä kirimällä nuo neljä torks pulttia ja uusimalla yläpään laakerit