Yleisohje 6.2d huoltamiseksi
-
joukkoliikenne
Yleisohje 6.2d huoltamiseksi
Moro! Ostin juuri 88v scottsdalen kyseisellä panulla ja olen aivan "käsi" jenkkiautojen kanssa. Autosta olisi tarkoitus kuitenkin tulla jonkinmoinen käyttöauto. Hyvin se kukkuu ja käy ,mutta kaipaisin teiltä ns yleisohjetta auton ylläpitämiseen. Olen kuullut että esim 2dl kakstahtiöljy huoltaa kaasaria, kun siirrtytään yli 80km/H nopeuksiin kannattaa vaihtaa pikku D:ltä isolle D:lle yms. Lisäksi auton käsijarrun valo jäi hämäävästi palamaan(ei siis vaikuta ajoon mitenkään) eikä kuittaannu yrityksistä huolimatta..
Kiitos jo etukäteen, ja sori jos kysymykset ovat itsestään selvyyksiä teille joillekin..
Maukka Keravalta.
Kiitos jo etukäteen, ja sori jos kysymykset ovat itsestään selvyyksiä teille joillekin..
Maukka Keravalta.
-
Lötköttelijä
Re: Yleisohje 6.2d huoltamiseksi
Tuosta käsijarrusta sen verran,että koititko vetää käsin itseesi päin.Häviääkö valo?
Katkaisimessa/liittimessä tuo vika mitä luultavammin.Onko skotissa muuten jalalla toimiva käsijarru

Katkaisimessa/liittimessä tuo vika mitä luultavammin.Onko skotissa muuten jalalla toimiva käsijarru
EX:Chevrolet van 6,2d -87
No ensinnäkin kyseinen diesel-moottori on niinkin kehittynyt ettei ole kaasaria...
Ja mitä itse olen ymmärtänyt, niin vain hiukan vanhemmat samankokoisella diisseli-tekniikalla varustetut jotenkin hyötyvät siitä 2T-öljystä... (sitä niihin lisätään syöttöpumpun voitelua varten).
No jos tykkää noita vaihteita vaihdella, niin voi noinkin tehdä että ajelee ekaksi d:llä ja vaihtaa D:lle kun saa nopeutta...
Itse en juuri ole pikku-d:tä käyttänyt muuta kuin jotain toista Autoa tai kärryä vetäessä.
Käsijarrun valo voisi tarkoittaa vajausta jarrunesteessä tai kuluneita jarrukenkiä...
Ja mitä itse olen ymmärtänyt, niin vain hiukan vanhemmat samankokoisella diisseli-tekniikalla varustetut jotenkin hyötyvät siitä 2T-öljystä... (sitä niihin lisätään syöttöpumpun voitelua varten).
No jos tykkää noita vaihteita vaihdella, niin voi noinkin tehdä että ajelee ekaksi d:llä ja vaihtaa D:lle kun saa nopeutta...
Itse en juuri ole pikku-d:tä käyttänyt muuta kuin jotain toista Autoa tai kärryä vetäessä.
Käsijarrun valo voisi tarkoittaa vajausta jarrunesteessä tai kuluneita jarrukenkiä...
käyttö-ohjekirjassa lukee että (d) päälle matka-ajossa ja D kylillä yms... ja D kärryä vedettäessä eikä (d)...
Chevy van 6.2 diesel
KYllä sillä (D) voi ajaa kaupungissakin ja kärri perässäJani80 kirjoitti:käyttö-ohjekirjassa lukee että (d) päälle matka-ajossa ja D kylillä yms... ja D kärryä vedettäessä eikä (d)...
Haittapuolet
-laatikko miettii n.60km kohdalla meneekö lukko vai ei(itseäni häiritsee paljon tuo vekslaaminen) laatikko rasittuu enemmän
-öljyt pitää vaihtaa useammin/suodatin/tiiviste
-jos ei muista vaihtaa usein,laatikko remontti edessä ja maksaa....
Nuo tekstit ohjekirjassa on suosituksia.....Jotka sinne ollaan lisätty,kun noita laatikoita paukkui satoja,ellei tuhansia väärän käytön takia täällä suomessa 80-luvulla,milloin usa autoja ostettiin suht paljon
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
VTCF 1286
-
joukkoliikenne
Kiitoksia paljon kaikille vastanneille. Itse olen juurikin ajanut noin että 80 jälkeen vaihdan D.lle. Mikäköhän nyt olisi se paras vaihtoehto? Tosta kässäristä vielä, ollaan tosiaan yritetty
kaikki kikat mutta siltikin valo palaa. Tosin himmeämpänä kuin jarru on päällä. Ja tosta lootasta vielä onko yleinen mielipide se että ajellaan sillä (D)? Vai toiste päin..Niin joo on jalka käsijarru. Ja yllätys pyllätys ei ole ohjekirjaa ja olen yrittänyt netistä etsiä manuaalia mutta en ole vielä löytänyt, jos vaikka joku ystävällisesti laittaisi jonkun linkin jos tietää.. Jarrut pelaa hyvin eikä lahaa yms, ja valo alkoi palaa aivan yhtä äkkiä mystisesti.
kaikki kikat mutta siltikin valo palaa. Tosin himmeämpänä kuin jarru on päällä. Ja tosta lootasta vielä onko yleinen mielipide se että ajellaan sillä (D)? Vai toiste päin..Niin joo on jalka käsijarru. Ja yllätys pyllätys ei ole ohjekirjaa ja olen yrittänyt netistä etsiä manuaalia mutta en ole vielä löytänyt, jos vaikka joku ystävällisesti laittaisi jonkun linkin jos tietää.. Jarrut pelaa hyvin eikä lahaa yms, ja valo alkoi palaa aivan yhtä äkkiä mystisesti.
Maku asia miten sen vaihteen pitää/mihin on tottunut
Ajaa D ja vaihtaa kerran vuodessa öljyt ta (D) ja pari kolme kertaa vuodessa vaihtaa öljyt
Itse ajan tuolla suosituksen mukaan menetelmällä
Olettekos katsoneet ne jarrukengät takaanta/nestetasot jarrunesteestä?
Nollauksen voi tehdä kolmella tavalla
-Akku kenkä irti 10min tai enemmän
-ECM sulake irti 10min tai enemmän
-TECH1:llä(tätä tuskin löytyy)/merkkiliike
Ajaa D ja vaihtaa kerran vuodessa öljyt ta (D) ja pari kolme kertaa vuodessa vaihtaa öljyt
Itse ajan tuolla suosituksen mukaan menetelmällä
Olettekos katsoneet ne jarrukengät takaanta/nestetasot jarrunesteestä?
Nollauksen voi tehdä kolmella tavalla
-Akku kenkä irti 10min tai enemmän
-ECM sulake irti 10min tai enemmän
-TECH1:llä(tätä tuskin löytyy)/merkkiliike
TIIKERI
VTCF 1286
VTCF 1286