VANIN VÄLISEINÄ
VANIN VÄLISEINÄ
saako ton väliseinän katkaista puolesta välistä niinku tossa kuvassa,
- Liitteet
-
- r_1183742675.jpg (15.02 KiB) Katsottu 5352 kertaa
-
Eagle_no1
Re: VANIN VÄLISEINÄ
Mun autossa on tolleen katkastu väliseinä eikä o kukaan katsastaja sanaakaan puhunu siitä, tosin mulla ei mainita rekisteriotteessakaan väliseinää lainkaan ainoastaan väliaikais istuinpaikkojen lukumäärä.
Toisaalta en kyllä suosita katkaisemaankaan ellei sulla ole lisälämmitys laitetta autossasi ja käytät sitä myös talviaikana tulee nimittäin lämmitettävää tilaa melkoisesti lisää ja se on vanin omalle lämppärille aikasen paljon.
Toisaalta en kyllä suosita katkaisemaankaan ellei sulla ole lisälämmitys laitetta autossasi ja käytät sitä myös talviaikana tulee nimittäin lämmitettävää tilaa melkoisesti lisää ja se on vanin omalle lämppärille aikasen paljon.
juu hekilökohtaisesti voin sanoo et ei oo kauheen lämpönen ajella yli 10asteen pakkasilla,itte juur tulin eurasta ja täälä on pakkasta tällä hetkellä -7 kyllä viälä oli ihan mukavata ajella 
west vanners
vtcf1004
KIITOS JA ANTEEKS!!!!!!!!!
putkitukka
vtcf1004
KIITOS JA ANTEEKS!!!!!!!!!
putkitukka
Ihan aiheen sivuun mutta kummiski.. mulla siinä vanhassa punaisessa korkeessa Baronissa ei ollu minkäänlaista väliseinää ja ihan hienosti siellä tarkeni ilman toppatakkia -25 asteen pakkasella vielä, ilman mitään lisälämppäriä
mutta olihan siinä vähän eristettä kyllä ja se oli GMC
mutta kuiteski
Chevy Suburban 6,5TD -97
ex kulkineet:
Chevy Van G30, 305V8 -90
GMC baron cruiser 6,2D -91
Chevy van G30 6,5D -95
ManseVans
ex kulkineet:
Chevy Van G30, 305V8 -90
GMC baron cruiser 6,2D -91
Chevy van G30 6,5D -95
ManseVans
Moi
Muistaakseni varsinkin Starkeissa on rekisteriotteessa merkintä jostain pykälästä minkä mukainen väliseinä on.
Eli silloin voi tulla ongelmia.
Mitä se pykälä sitten tarkoittaa niin ei ole tietoa...
Voisko joku pistää, että mikä pykälä siellä on...
Vois koittaa vaikka tutkailla
Mika
Muistaakseni varsinkin Starkeissa on rekisteriotteessa merkintä jostain pykälästä minkä mukainen väliseinä on.
Eli silloin voi tulla ongelmia.
Mitä se pykälä sitten tarkoittaa niin ei ole tietoa...
Voisko joku pistää, että mikä pykälä siellä on...
Vois koittaa vaikka tutkailla
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Moro
Itse katkaisisin väliseinän ja laittaisin saranat. On meinaa omakohtaisia kokemuksia katsastuksesta. Ei menny läpi kuorma-auto koska tavaratilan väliseinä pitää olla vähintään hytin korkuinen. Laki pykälää en muista mutta katsastus insi näytti sen kun riemastuin konttorilla. No nyt on välisenä korotettu 35cm ohjaamon katon korkeudelle, eli on kattokorotuksen verran vielä yläältä auki. Lämpö riittää mainiosti pakkasellakin ja nyt ei kerry kosteutta konttiin, kun ilmapääsee kiertämään
Eikä ole mitään lisälämmitintä. Jos edellinen omistaja olisi sahannut seinän suoraan
ja yläosa olisi vielä tallessa olisin laittanut osat yhteen, niin olisi tarvittaessa (lue katsastettaessa) se helppo nostaa ylös ja silloin ei inssille tarvii alkaa selittää mitään väliseinän lujuus laskelmia yms. Multa meinaa niitäkin alettiin vaatimaan.. onneksi inssi uskoi kun selitin että kyseessä on alkuperäinen seinä jossa on rautavahvikkeet paikallaan. Ja minulla ei ole rekisteriotteessa väliseinästä suoranaista mainintaa, mutta kuorma-autossa pitää olla erillinen tavaratila.. Koska autoni on kappaletavara-auto
niin kaippa rivien välistä siinä siis pitää olla väliseinä + kunnolliset tavaran kiinnityskoukut (on alkuperäiset)
Tietenkin tämäkin riippuu konttorista ja inssistä, mutta huonolla tuurilla näin
Itse katkaisisin väliseinän ja laittaisin saranat. On meinaa omakohtaisia kokemuksia katsastuksesta. Ei menny läpi kuorma-auto koska tavaratilan väliseinä pitää olla vähintään hytin korkuinen. Laki pykälää en muista mutta katsastus insi näytti sen kun riemastuin konttorilla. No nyt on välisenä korotettu 35cm ohjaamon katon korkeudelle, eli on kattokorotuksen verran vielä yläältä auki. Lämpö riittää mainiosti pakkasellakin ja nyt ei kerry kosteutta konttiin, kun ilmapääsee kiertämään
Kun tuli nämä uudet otteet käyttöön niin silloin tuli meille maininta väliseinästä. Tämä koskee ainakin virallisen maahatuoja tuomia Starcrafteja.Moi
mulla on metroauton tuoma ja siinä on merkintä väliseinän ikkunasta, katkaisin siitä ikkunan alapuolelta.jos tulee konttorilla sanomista ni teen saranamallin tilalle.Regency kirjoitti:Kun tuli nämä uudet otteet käyttöön niin silloin tuli meille maininta väliseinästä. Tämä koskee ainakin virallisen maahatuoja tuomia Starcrafteja.Moi
Montako numeroa on LTJ-koodissa? Meillä on Metron tuomassa 10 numeroa ja epävirallisen maahan tuomassa 8 numeroa.lisäosassa lukee kuitenkin LTJ-mallimerkintä: Chevy Van 20-Starcraft LX.
mitenpä tuo kuorma-auton väliseinän pitää olla hytin korkuinen ? eihän näissä -70/80 luvun 8 hengen kuormureissa ollut mitään väliseiniä ?
Sitä ei ollut vielä silloin keksitty
Ei vaan tosiasia on se että tässä maassa autoja voi katsasastaa tuurilla, joku saa vaihtaa pellin alle vaikka minkalaista konetta, sit oon ollu mukana sellaisessa katsastuksessa missä tuli autoon muutosprosentteja koneesta, kun oli vaihdettu vm-68 kone samanlaiseen ku aluperäinen joka oli vanhuuttaan hajonnu. eli vain koneen sarjanumero ei täsmännyt
Tuo väliseinä asia on muutenkin ihan syvältä kun sen voi esim korvata verkolla, mut mites se kiinnitetään lasikuitukattoon?
Alkuperäinen ajatus siitä että väliseinä estää tavaroiden päälle tulemisen kolarissa on ihan järkevä, mutta kun kierretään veroja kuten vaneissa tulkitaan lakia arpomalla. Parasta olisi jos kaikkia diesel vaneja verotettais ka-mukaan, mutta sais rakennella yhtä vapaasti ku henkilöautoja. Tai että sais edes selville ne konttorit joissa väliseinästä ei urputeta, niin ajettaisiin aina vain niille.
Ei vaan tosiasia on se että tässä maassa autoja voi katsasastaa tuurilla, joku saa vaihtaa pellin alle vaikka minkalaista konetta, sit oon ollu mukana sellaisessa katsastuksessa missä tuli autoon muutosprosentteja koneesta, kun oli vaihdettu vm-68 kone samanlaiseen ku aluperäinen joka oli vanhuuttaan hajonnu. eli vain koneen sarjanumero ei täsmännyt
Tuo väliseinä asia on muutenkin ihan syvältä kun sen voi esim korvata verkolla, mut mites se kiinnitetään lasikuitukattoon?
Alkuperäinen ajatus siitä että väliseinä estää tavaroiden päälle tulemisen kolarissa on ihan järkevä, mutta kun kierretään veroja kuten vaneissa tulkitaan lakia arpomalla. Parasta olisi jos kaikkia diesel vaneja verotettais ka-mukaan, mutta sais rakennella yhtä vapaasti ku henkilöautoja. Tai että sais edes selville ne konttorit joissa väliseinästä ei urputeta, niin ajettaisiin aina vain niille.
Väittäisin ettei seinämuutos oo edellisen omistajan tekemä....eikä sitäkään edellisenTinke78 kirjoitti:Moro
Itse katkaisisin väliseinän ja laittaisin saranat. On meinaa omakohtaisia kokemuksia katsastuksesta. Ei menny läpi kuorma-auto koska tavaratilan väliseinä pitää olla vähintään hytin korkuinen. Laki pykälää en muista mutta katsastus insi näytti sen kun riemastuin konttorilla. No nyt on välisenä korotettu 35cm ohjaamon katon korkeudelle, eli on kattokorotuksen verran vielä yläältä auki. Lämpö riittää mainiosti pakkasellakin ja nyt ei kerry kosteutta konttiin, kun ilmapääsee kiertämäänEikä ole mitään lisälämmitintä. Jos edellinen omistaja olisi sahannut seinän suoraan
ja yläosa olisi vielä tallessa olisin laittanut osat yhteen, niin olisi tarvittaessa (lue katsastettaessa) se helppo nostaa ylös ja silloin ei inssille tarvii alkaa selittää mitään väliseinän lujuus laskelmia yms. Multa meinaa niitäkin alettiin vaatimaan.. onneksi inssi uskoi kun selitin että kyseessä on alkuperäinen seinä jossa on rautavahvikkeet paikallaan. Ja minulla ei ole rekisteriotteessa väliseinästä suoranaista mainintaa, mutta kuorma-autossa pitää olla erillinen tavaratila.. Koska autoni on kappaletavara-auto
niin kaippa rivien välistä siinä siis pitää olla väliseinä + kunnolliset tavaran kiinnityskoukut (on alkuperäiset)
miksiköhän auto on pantu kiertoon????kaikki mihin on koskettu on pilattu tai jollain saatanan patentilla laitettu.
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
mulla on g20,ei varmaan oo noin tarkkaa. laitanki sen yläosan tilalle pleksilasin joka nousee sähköllä niinku limoissa.
Mun ymmärtääkseni tarkkaa niissäkin... (joillain asemilla)jartos kirjoitti:mulla on g20,ei varmaan oo noin tarkkaa. laitanki sen yläosan tilalle pleksilasin joka nousee sähköllä niinku limoissa.
Itsellä on kaikista Vaneista ollut katsastuksessa väliseinä pois (se on eka joka lähtee kun omistajuus siirtyy minulle), eikä koskaan siitä ole katsastuksessa mitään sanottu (vaikka yleensä muuta huomautettavaa onkin löytynyt).
tänään käytin leimalla, sai katkaista väliseinän. on luvallista pakuissa.