Alipaine "ongelmaa"

Nokivasaroiden oma palsta
mrboofygoofy

Alipaine "ongelmaa"

Viesti Kirjoittaja mrboofygoofy »

Eli kasailen tuota 6.2 kasaan, ja kaikki muu alkaa oleen takaisin omilla paikoillaan, mutta ihmetyttää tuo alipaine-puoli. Kun oman käsitykseni mukaan sitä alipainetta ei tarvi vetää muualle, kuin cruiselle ja ilmansuuntaukseen capiiniin. Mulla vaan on siellä ollut sellainen jakotukki sille alipaineelle, jossa on kiinni 3 jotain ihmeen anturia/kytkintä ja niihin kaikkiin tulee omat sähköliittimet. :roll:
Ihmettelen vain, että mihin ihmeeseen tota tukkia tarvitaan ja vielä kun ei ole ihan tarkalleen hajua, että mihin kultakin anturilta/kytkimeltä pitäisi tuo alipaine vetää. Oli tullu otettua vähän huonot valokuvat silloin purku vaiheessa. :oops:
Mulla on siinä vehkeessä takailmastointi/lämmityslaite, joten mietiskelin, josko ne olis siihen vehkeeseen jotenkin liittyviä vipstaakkeja? Otan sen lämpö-kylmä pömpelin kuitenkin sieltä hytistä pois, joten sen takia vähän kiinnostaa, että tarviiko sitä koko jakotukkia sinne koneen perseeseen laittaa roikkumaan...
Ystävällisistä neuvoista kiittäen hän. :lol: :lol:
Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Chevy Van G20 6.2D -89 puolikorkea.
voittol

Re: Alipaine "ongelmaa"

Viesti Kirjoittaja voittol »

Tarvisko se venttiili siällä pakosarjassa kuskin puolella alipainetta?
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

juu ei se oikeen muuten toimi :D :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
mrboofygoofy

No ei varmaan ylipainettakaan se tarvi... :lol:
Siis sen verran minäkin jopa tajusin, että tarviihan se alipainetta, mutta kysymys kuuluu, että MIKSI se sitä tarvii? Eli mikä sen tehtävä on? Kun jos vetää alipaineet vaan cruiselle ja capiinin ilmansuuntaukseen, niin mun järjen mukaan sitä ei muuhun tarvi. Mutta kun tuossa jakotukissa on noita sähköjohtoja kiinni, niin ne tässä arveluttaa, että mitä tapahtuu, jos niitä ei kytke mihinkään kiinni... :?
rasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rasse »

Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
voittol

Viesti Kirjoittaja voittol »

No täällä olis varmaan kyllä tietävempiäkin tähän vastaan, se egr tms, siinä imusarjan päällä pelaa yhteen sen pakosarjan venttiilin kanssa , päästäen lämpötilasta riippuen kuskin puolen pakokaasut lämmittämään imusarjaa tms. jonkun kanavan kautta tätä hässäkkää ohjaamaan tarvitaan sähköpiuhat ko. jakotulkkiin ja imua sitten ko. ohjausten mukaan liikuttelemaan venttiilejä . Isot pojat neuvoo kyllä tulppaamaan nuo härvelit pois käytöstä , saattavat huonosti toimiessaan mm. tahria imusarjaa,
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

Kannataa tulpata ja heittää ylimääräiset alipaine hässäkät naapurin tontille :wink:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
mrboofygoofy

Kiitokset rasselle ja voittolle. Unohdin mainita, että tämän remontin yhteydessä jätin pois nuo kaikki turhat koneen nokeejat, eli pakoputkien päässä ei ole enää ylimääräisyyksiä ja imusarjakin vaihtui ilman EGR olevaan malliin. Joten ilmeisesti ei nyt tarvitse koko "tukkia" laittaa paikalleen... :?: Mutta mikäs ihme tuo "EPR" oikein on? :oops:

Pannaas muokaten: eli löytyhän tuolta "etsi"-osion kautta selitys tolle "EPR":llekin, jota mulla ei oo koko masiinassa enää paikallaan. :lol: Nyt kun vielä tietäis, että miten se solenoidi toimii tossa EPR:ssä, niin vois huijata sen luulemaan, että alipaine on ihan ok, eikä alkais service-valot palamaan... :?
BUMBA

Minkä vuotinen auto on kyseessä,jos ei aivan 97----tai uudempi?Niin eipä sillä service valolla ole käyttöä?tai näin olen sen ajatellu että mitä se valo tai koodi minkä se ilmottaa niin kaikki viat kyllä huomaa jos tietää että egr on varmasti pois niin mihin muuhun sitä valoa tarviii dieselissä :?: lataus,öljynpaine,jarrut,(brake valo)jos lakkaa käymästä niin auto on mekaanisella pumpulla,siirtopumpun huomaa jos ei toimi......mulle ei ole avautunu mihin koko service valoa tarvitaan??jos olen varma(ite laipalla varmistanut vielä ton imusarjan)että erg on pois niin olen nakannut koko service poltimon sinne naapurin pihalle!!!ajatus se tämäkin...... :mrgreen:
mrboofygoofy

Puhut Bumba asiaa...tossa just vähän mietiskelin, että ei kai näin vanhassa vehkeessä (vm-89) voi mitään ihmeellistä käydä, vaikka vähän jättääkin ylimääräisiä johtoja irti liittimistään. :lol: Meinasinkin ottaa sen polttimon irti samalla, kun vaihdan mittaripolttimotkin ledi-mallisiksi. :wink:
Mulla vaan ollu huonoja kokemuksia eri autojen "tietokone bokseista", joten tullu vähän ylivarovaiseksi näitten suhteen. :shoc :roll:
BUMBA

Ne tietokone poksin viat huomaa ilman valoakin,(auton käytöksessä/ajossa)ja toki testerillä näkee ilman poltintakin kun jos poksi menee niin joutuu melkeen kuitenkin käymään testerissä :wink: :wink: niin ei se valo muuta tee kun häikäsee :lol:
Vastaa Viestiin