Morjens!
Tuli tänään hommattua dodge ram van 5.2 -90. Huomasin jo koeajettaessa että pienissä nopeuksissa kuului jyrinää ja oikealle käännettäessä ääni hävisi. Nyt muutaman sadan kilsan jälkeen jyrinä on hieman koventunut ja kuuluu selvästi maantienopeuksissa. Ilmeisesti pyöränlaakeri kulunut.
Minkälainen operaatio pyöränlaakerin vaihto on dodgeen? Tarvitseeko jotain erikoistyökaluja tms.?
Dodge ram van -90 jyristää! pyöränlaakeri?
Re: Dodge ram van -90 jyristää! pyöränlaakeri?
Nosta keula ylös ja pyöräytä rengasta, ota jousesta kiinni jos ei tunnu "tärinää" tai kuulu mitään ylimääräistä jousessa niin on silloin ehjäramram kirjoitti:Morjens!
Tuli tänään hommattua dodge ram van 5.2 -90. Huomasin jo koeajettaessa että pienissä nopeuksissa kuului jyrinää ja oikealle käännettäessä ääni hävisi. Nyt muutaman sadan kilsan jälkeen jyrinä on hieman koventunut ja kuuluu selvästi maantienopeuksissa. Ilmeisesti pyöränlaakeri kulunut.
Minkälainen operaatio pyöränlaakerin vaihto on dodgeen? Tarvitseeko jotain erikoistyökaluja tms.?
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
Re: Dodge ram van -90 jyristää! pyöränlaakeri?
Ei tarvii muuta kuin monumenttiavaimen napamutterin kiristykseen enkä muista laakerien tai stefojen olleen mitenkään erityisen kalliitakaan.
Itse käytin tilaisuuden hyväkseni ja vaihdoin samalla uudet levyt ja palat. Ei tarvinnut alkaa prässäilemään laakerinrunkoja ulos levystä. Ja ne oli ainakin minulla molemmat, sekä levyt että palat, ihan finaalissa. Ajettavuus parani ja hiljaisuus lisääntyi silläkin tempulla.
Itse käytin tilaisuuden hyväkseni ja vaihdoin samalla uudet levyt ja palat. Ei tarvinnut alkaa prässäilemään laakerinrunkoja ulos levystä. Ja ne oli ainakin minulla molemmat, sekä levyt että palat, ihan finaalissa. Ajettavuus parani ja hiljaisuus lisääntyi silläkin tempulla.
vtcf-1359, sekakäyttäjä
Dodge Ram Van B250 -89
Chevrolet K2500 P/U Silverado -96
Cadillac Deville 1997
Dodge Ram Van B250 -89
Chevrolet K2500 P/U Silverado -96
Cadillac Deville 1997