Van 6.2D -88 resonoi.

Nokivasaroiden oma palsta
Odeq

Van 6.2D -88 resonoi.

Viesti Kirjoittaja Odeq »

Eli tulipa hommattua ensimmäinen vani tässä reilu viikko sitten tyytyväinen oon ollu mutta ainut mikä tässä lähinnä häirittee on tuo tyhjäkäynnillä tuleva resonanssi ääni joka kuuluu tuolta konehuoneen puolelta,, Loppuu tosin heti kun vähän painaa kaasua.
Olen yrittäny äänen lähdettä metsästää mutta kyllähän nuo osaset tuolla moottorissa tuntus kiinni olevan,, jos ei laske tuota öljytikun vartta joka on hieman irti lohkosta.
Eli pikku vinkkejä kaivattas millä saattais saada tuon häirittevän äänen pois veekasin hiljasuudesta 8)
5.7targa

Re: Van 6.2D -88 resonoi.

Viesti Kirjoittaja 5.7targa »

Olisko moottorin kumityynyt
Aina perse edellä puuhun
Odeq

Viesti Kirjoittaja Odeq »

Täytyypi huomenna tutkasta oisko niistä johtuva,, tosin epäilen että ei kyllä kumityynyistä johdu tuo ääni.
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

kato startin lämpösuojapelti,onko toinen kiinnitysrauta poikki
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
derpa

Viesti Kirjoittaja derpa »

Mulla on kahdessa vanissa resonoinu se muovinen ilmaputki joka menee ilmanputsarille. Lähtee siitä syylärin eestä. Siitä ku ottaa kiinni ni pärinä loppuu.
Zidi

Viesti Kirjoittaja Zidi »

samainen ilmaputki resonoi minullakin.. en vain ole keksinyt mitään fiksua tapaa jolla sen junttaisi paremmin kiinni, mites olette ratkaisseet :?:
mrboofygoofy

Viesti Kirjoittaja mrboofygoofy »

Zidi kirjoitti:samainen ilmaputki resonoi minullakin.. en vain ole keksinyt mitään fiksua tapaa jolla sen junttaisi paremmin kiinni, mites olette ratkaisseet :?:
Revi se irti sieltä, ota välistä se imuäänenvaimennin hitolle ja tee esim. ilmastointi putkesta uus pätkä tilalle. :lol: Käytät vaan niitä originaali muovipalasia apuna, kun kiinnität sen takasi. Ja kiinnitä se sit kunnolla kummastakin päästä...
Se imuäänenvaimenninhan vähentää sen ilmanputsarin ilmansaantia, joten periaatteessa pitäis koneen ilman saanninkin parantua. Ja kiisselihän tykkäää ilmasta. :wink: Ja ainakaan mun mielestä ei imuäänet paljoa koventunu. :roll:
Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Chevy Van G20 6.2D -89 puolikorkea.
Jampe

Viesti Kirjoittaja Jampe »

Zidi kirjoitti:samainen ilmaputki resonoi minullakin.. en vain ole keksinyt mitään fiksua tapaa jolla sen junttaisi paremmin kiinni, mites olette ratkaisseet :?:
Minä laitoin sellaista liimattavaa pehmustetta sen putken ja pellin väliin niiden ruuvien kohdille ja ainakin itsellä se ärsyttävä resonointi on pysynyt poissa sen jälkeen.
-C1500 Ext Cab 1990
-EX: G20 6.2D 1990
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

No itselläni on ylimääräisten äänien kompensointia varten alkuperäinen äänentoistolaitteisto...
Tai sitten Rakas Vaimo...
:lol: :lol:
Vastaa Viestiin