Perän ulina.
Perän ulina.
Olen ollut Vanin omistaja noin 3kk, joten hirveesti ei oo tuntemusta vielä. Ny on perästä ruvennut kuulumaan ulinaa (aika lujaa) 60-80km/h nopeudessa. Olen vaihtanut äljyt heti kun ostin auton, sekä vaihtanut ristinivelen. Onko sieltä voinut mennä laakerit vai mitkä???
Re: Perän ulina.
Todennäköisesti perän säätö on persiillään/kulunut,jos laakerit menee pitää "jurinaa" ei ulinaa
Voi toki olla mahdollisuus jotta laakerit on vain vähän väljät jonka johdosta välityksen rattaat koskettavat toisiaan väärästä kohtaa
Voi toki olla mahdollisuus jotta laakerit on vain vähän väljät jonka johdosta välityksen rattaat koskettavat toisiaan väärästä kohtaa
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
VTCF 1286
-
barrelmaker
Sama vika rahikaisella
Elikkäs perä ulisee 60:n jälkeen ja nimeen omaan veto päällä. mikähän siellä mahtaa ujeltaa ja onko minkälainen operaatio korjata kun ei noihin perämurikoihin ole vielä tarvinnut lähemmin tutustua 
on siinä hommansa,jotkut sanoo helpoksi jotkut vaikeaksi riippuen sanojasta.itse sanon vaikeahkoksi jos ei ole koskaan purkanut itse tai kenenkään kanssa joka sen on tehnyt.Puretuksi saa kaikki mutta kasaan laittaminen nippeli tietoineen on jo toinen juttu...
JA kaikilla on kokoamiseen omat niksinsä/pers tuntumat

JA kaikilla on kokoamiseen omat niksinsä/pers tuntumat
TIIKERI
VTCF 1286
VTCF 1286
-
barrelmaker
Taidampa sitten viedä naapurille remontiin jos siinä samalla oppis itekkin jotain uutta ja ihmeellistä 
-
Micke
Halvin korjaus jos perä ulisee on että ostatte paremmat stereot
koska perä ei yleensä hajoa vaikka vähän ulisee.Jos on laakerivika kannattaa korjata koska se hajoaa 
sama juttu mullakin.ei viimekesänä pitänyt mitään ääntä ja nyt kun talven seisonnan jälkeen otin ajoon niin joikaa kun kissaa vetäs hännästä.pitää vissiin kattella joku paja joka on noihin perehtyny

riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
Ei tohon ulinaan oikeen stereot enää auta
Olisko kellään tiedossa ketään Turun suunnalta joka vois tehdä tommosen perärempan?
-
karaVANNARI
Mullaki perä antaa ääntä 60-70km/h vauhisa
Vaiva ollu koko ajan n. 40 tuhatta km eikä vielä oo saundi muuttunu joten ääntäkööt
En tiä riittäskö säätö vai meneekö laakerin vaihoksi
Aatellu että jos alkaa oleen vaivaksi niin hommaa semmosen aavikko mallin (2.jotn) koko akselin
Vaiva ollu koko ajan n. 40 tuhatta km eikä vielä oo saundi muuttunu joten ääntäkööt
En tiä riittäskö säätö vai meneekö laakerin vaihoksi
Aatellu että jos alkaa oleen vaivaksi niin hommaa semmosen aavikko mallin (2.jotn) koko akselin
Teikköite?
No mulla loppu ajot vanilla toistaiseksi. Olo se perämurikka (kotelo jossa kaikki pinet rattaat sisällä) halki. Ja 2 paikkaa. Antaa sen verta klapia että huuta ku fan. Mahtaako tommosta pystyä hitsaamaan? Taitaa olla valurautaa?
mul oli kans joskus halki nuo kuoret. Perä piti ihme narinaa kun pakitti. No nostin tunkilla murikan alta, niin vetarien putkethan ei tullutkaan mukana, vaan oli irronneet prässäyksistään. Siis ei kokonaan, mutta ei ollut enään "jäykät", tai miten sen nyt kertois. No perä auki, ja kun sain sisuksen ulos kopasta niin tulikin kolmessa osassa.
Eli kannattaa kattoa, että noi vetarien suojaputket on kiinni kunnolla. Itse laitoin koko akselin vaihtoon, eihän niitä kai luotettavasti saa enää kiinni, tai ainakaan linjaan. ENkä rupeis kyllä hitsailemaan tota koteloakaan. Voihan se kestää, mutta voi olla että...
Eli kannattaa kattoa, että noi vetarien suojaputket on kiinni kunnolla. Itse laitoin koko akselin vaihtoon, eihän niitä kai luotettavasti saa enää kiinni, tai ainakaan linjaan. ENkä rupeis kyllä hitsailemaan tota koteloakaan. Voihan se kestää, mutta voi olla että...
Yksikin vika vielä, niin vaihdan hiaceen