perä??
perä??
auto 89 6.2 vani .joo eli kun kiihdytän rivakasti niin ei perä kolahda.MUtta kun ajelen esimerkiksi kaupungilla nii perä kolahtaa ilkeesti.nostin auton ilmaan ja tutkailin niin huomasin että renkaassa ulospäin on noin 2-3mm liike toisella puolella sitä ei ole.eli onko mulla vetari kulunut vai perä??ja sitten kun olen jo tovin kuunnellut sitä ääntä niin minusta se pähenee koko ajan
.ELI KERTOKAA MIKÄ MULLA ON PASKANA.
-
Micke
Re: perä??
Jos vetarissa on päittäisväli,se johtuu joko C-klipsista joka pitää vetari kiinni tai siittä että se ura vetarin pääsä on kulunut.husab kirjoitti:auto 89 6.2 vani .joo eli kun kiihdytän rivakasti niin ei perä kolahda.MUtta kun ajelen esimerkiksi kaupungilla nii perä kolahtaa ilkeesti.nostin auton ilmaan ja tutkailin niin huomasin että renkaassa ulospäin on noin 2-3mm liike toisella puolella sitä ei ole.eli onko mulla vetari kulunut vai perä??ja sitten kun olen jo tovin kuunnellut sitä ääntä niin minusta se pähenee koko ajan![]()
.ELI KERTOKAA MIKÄ MULLA ON PASKANA.
eli oisko niin että otan vetarin irti ja tutkiskelen miltä näyttää.
Voi viisaampaa olla että itse sen hallitusti ottaa tutkimuksiin kuin se että akseli itse irtautuu reissussa....
Jos kyseessä C-klipsi perä (5 pulttiset vanteet/pakettiauto), niin toi 2-3mm välys on ihan OK.
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon kiinnityskumi runkoon. Ton tyylistä efektiä voi aiheuttaa myös sen hajoaminen. Helppo tarkistaa nostamalla lootaa persiistä. Kiisseleissä toi kumi kannattaa muutenkin tarkistaa aina silloin tällöin.
Sitten kardaanin ristikot.
Ja sen jälkeen jarrut. GM:n automaattisäätö jarrukengille kun tunnetusti ei toimi. Jos toisen puolen jarrukengät on kaukana rummusta, niin sekin voi aiheuttaa tollaisen efektin.
Jos ei vieläkään auttanut, niin sitten niitä laakereita ihmettelemään. Jos lukkoperä, niin muista sen tarvitsema lisäaine.
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon kiinnityskumi runkoon. Ton tyylistä efektiä voi aiheuttaa myös sen hajoaminen. Helppo tarkistaa nostamalla lootaa persiistä. Kiisseleissä toi kumi kannattaa muutenkin tarkistaa aina silloin tällöin.
Sitten kardaanin ristikot.
Ja sen jälkeen jarrut. GM:n automaattisäätö jarrukengille kun tunnetusti ei toimi. Jos toisen puolen jarrukengät on kaukana rummusta, niin sekin voi aiheuttaa tollaisen efektin.
Jos ei vieläkään auttanut, niin sitten niitä laakereita ihmettelemään. Jos lukkoperä, niin muista sen tarvitsema lisäaine.
Itseasiassa en oo ikinä kuullu/nähny, että toi automaattisäätö toimis yhtään missään laitteessa...redrum kirjoitti:GM:n automaattisäätö jarrukengille kun tunnetusti ei toimi.
VTCF 1325
Mun vanissa samanlaista, kiihdyttäessä ja jarruttaessa kuuluu takaa pieni muks tai semmonen, kuulin että jos sielä perämurikassa on väljä joku tappi niin se aina vaan väljistyy enemmän ja sit kun se on tarpeeks väljä niin sitä ei saa kuulemma enään pois sieltä ja vaihdettua..