mistä jäykkää vaseliinia
mistä jäykkää vaseliinia
mista ootte ostanu vaseliinia niveliin, mahdollisimman paksua että pysys sisällä.
Re: mistä jäykkää vaseliinia
teboil:ilta ainakin solid2 on loistavaa ainetta
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
-
karaVANNARI
En muista nimeä mutta PUNASTA rasvaa(jäykkä ja liisterimäinen) tarkotettu ristikoihi nuihi raskaisiin vehkeisiin
Varmasti parasta mitä rahalla saa
Käytössä ei tuu kalliiksi ku pysyy paremmin sisällä ku tavallinen rasva nivelissä ja ristikoissa
(testattu on)
Varmasti parasta mitä rahalla saa
Käytössä ei tuu kalliiksi ku pysyy paremmin sisällä ku tavallinen rasva nivelissä ja ristikoissa
Teikköite?
juuri tua teboil on tälläästä ainakin ja onhan muillakin valmistajilla vastaavaakaraVANNARI kirjoitti:En muista nimeä mutta PUNASTA rasvaa(jäykkä ja liisterimäinen) tarkotettu ristikoihi nuihi raskaisiin vehkeisiin![]()
Varmasti parasta mitä rahalla saa![]()
Käytössä ei tuu kalliiksi ku pysyy paremmin sisällä ku tavallinen rasva nivelissä ja ristikoissa(testattu on)
Chevy Van 350TBI -91 HA
Kaikista jäykin rasva on musta vasara rasva käytetään kaivinkoneiden vasaroissa ei timpurin
terveisin Rammerimies
terveisin Rammerimies
Päästövero IHANAN KALLIS
Kyntömies ei vakoa valitse
PONTIACILLA piireihin
PONTIACILLA piireihin
minivani kirjoitti:Kaikista jäykin rasva on musta vasara rasva käytetään kaivinkoneiden vasaroissa ei timpurin![]()
![]()
![]()
![]()
terveisin Rammerimies
tappirasvas on usein mukana hiekka mikä hioo pronssipuslia sitä ei kannata laittaa niveliin
Chevy Van 350TBI -91 HA
Juu unohdin mainita ettei sitä meillä muuhun käytetäkkään, suosittelen sitä punasta niveliin sen pitäs olla veden kestävää 
Päästövero IHANAN KALLIS
PONTIACILLA piireihin
PONTIACILLA piireihin
Sitä punaista olen minäkin käyttänyt (ja teboililta ostanut)...
Huomattavasti paremmin tuntuu kyllä kestävän kuin tuo väritön (ei ole niin älyttömän sottaavaa kuin musta) jota myös olen käyttänyt.
Tuo punainenkaan ei ole kovin sotkevaa tavaraa, mutta kiinni tarttuu kuin tauti...
Huomattavasti paremmin tuntuu kyllä kestävän kuin tuo väritön (ei ole niin älyttömän sottaavaa kuin musta) jota myös olen käyttänyt.
Tuo punainenkaan ei ole kovin sotkevaa tavaraa, mutta kiinni tarttuu kuin tauti...
Onko kokemusta kellään mobil:n sinisestä ?
Prässissä vois toimia hyvin mutta irtolaakereihin ja muihin kepakolla laitettaviin aika hankalaa evästä ...
Prässissä vois toimia hyvin mutta irtolaakereihin ja muihin kepakolla laitettaviin aika hankalaa evästä ...
VTCF 1304 Chevy Van G20 6.2 D Belair
Se kellä on kuollessaan eniten romua, on VOITTAJA!
Se kellä on kuollessaan eniten romua, on VOITTAJA!
Tuo punanen on siitälin hyvä ettei kovin valu, mutta huono puoli on siinä että jos laittaa ohjausniveliin niin parinkympin pakkasessa jos esim sattu ajamaan mettässä tai muuten lumihangessa niin vetää nivelet lähes umpipuuksi.
1108
Mulla on tuota Mobilin sinistä pickupissa ja hyvin on pysynyt. 8000km välein öljyä vaihtaessa olen aina lisännyt kaikkiin niveliin vähäsen. Talvellakaan ei jämähdä. Eli ei ole varmaankaan yhtä jäykkää kuin tuo punainen. Dodgen laakereihin olen käyttänyt ihan normilaakerirasvaa. Helppo tökkiä sisälle eikä pala hihat.
vtcf-1359, sekakäyttäjä
Dodge Ram Van B250 -89
Chevrolet K2500 P/U Silverado -96
Cadillac Deville 1997
Dodge Ram Van B250 -89
Chevrolet K2500 P/U Silverado -96
Cadillac Deville 1997
Terve,
olen aina käyttänyt niveliin nk. molybdeeni-rasvaa (harmaata). Ottaen huomioon laakerit ja Suomen olosuhteet talvella (+15- -40C), niin arvaisin jonkin synteettisen laakerirasvan olevan vähiten hydraulisiamekanismeja- ja hermoja kuluttavaa evästä?
Kokemusta ja tietoa ei ole TI-tietoa enempää, joten faktaa olisi kiinnostavaa lukea.
olen aina käyttänyt niveliin nk. molybdeeni-rasvaa (harmaata). Ottaen huomioon laakerit ja Suomen olosuhteet talvella (+15- -40C), niin arvaisin jonkin synteettisen laakerirasvan olevan vähiten hydraulisiamekanismeja- ja hermoja kuluttavaa evästä?
Kokemusta ja tietoa ei ole TI-tietoa enempää, joten faktaa olisi kiinnostavaa lukea.
Ainoastaan usko!
Eilen kävin prässin ja pari tuubia rasvaa ostamassa, Teboilin punasta ja mustaa.
Äsken pesin painepesurilla alustaa niin hyvin kuin sen nyt sai, etupää alustasta paksussa, melkein sentin paskakerroksessa.
Sitten pitikin arpoa että kumpaa rasvaa laittais, päädyin Teboilin punaseen.
En kaikkiin nippoihin vielä laittanu mutta ainakin suurin osa etupään nipoista käyty läpi.
Liekö sitten kuvittelua mutta tuntuis ainakin etupään kolinat hiljentyneet.
Pitää vielä käydä muut paikat läpi mitä löytyy...
Äsken pesin painepesurilla alustaa niin hyvin kuin sen nyt sai, etupää alustasta paksussa, melkein sentin paskakerroksessa.
Sitten pitikin arpoa että kumpaa rasvaa laittais, päädyin Teboilin punaseen.
En kaikkiin nippoihin vielä laittanu mutta ainakin suurin osa etupään nipoista käyty läpi.
Liekö sitten kuvittelua mutta tuntuis ainakin etupään kolinat hiljentyneet.
Pitää vielä käydä muut paikat läpi mitä löytyy...
Kipuhelvetissä vuodesta 11/2006