syöttöpumpun räjäytys kuva
syöttöpumpun räjäytys kuva
niin tarrvisin -89 vanin syöttöpumpun räjäytyskuvan,kun tuppaa vuotamaan polttoainetta vivuston juuresta.asiasta tietävälle soitin ja kerto että muutama o rengas menny ja pystyy itse vaihtamaan.-KIITOS JO ETU KÄTEEN-
Re: syöttöpumpun räjäytys kuva
Tässä kuvassa osat nro 5 on ne O-renkaat jotka sulla ilmeisesti pitäs vaihtaa: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syo ... 2918355266
Tästä selviää kohtalaisen hyvin mitä pitää purkaa edestä pois että kaasuvivusto mahtuu kunnolla pois: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syo ... 1832570786
Tässä vielä yksi kuva: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syo ... 5882027794
Itse vaihdoin yhteen pumppuun kans noi kaasuvivun O-renkaat. Ei ole paha homma, mutta kannattaa ottaa digikameralla kuva pumpun kannen alta ennenkun enemmän alkaa purkamaan...
Tästä selviää kohtalaisen hyvin mitä pitää purkaa edestä pois että kaasuvivusto mahtuu kunnolla pois: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syo ... 1832570786
Tässä vielä yksi kuva: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syo ... 5882027794
Itse vaihdoin yhteen pumppuun kans noi kaasuvivun O-renkaat. Ei ole paha homma, mutta kannattaa ottaa digikameralla kuva pumpun kannen alta ennenkun enemmän alkaa purkamaan...
- Juodaan rahat ja kävellään kotiin -
otitko liippari muuten pumpun irti vai saitko vaihdettua tiivisteet pumpun ollessa paikoillaan??
Pumppu oli paikoillaan. Mahtuu kyllä nuo O-renkaat vaihtamaan.husab kirjoitti:otitko liippari muuten pumpun irti vai saitko vaihdettua tiivisteet pumpun ollessa paikoillaan??
imusarja purettu tieltä pois.ja muuten kaikki hyvin MUTTA MUTTA millä mä saan sen tangon vedettyä pois kun se neliön mallinen rauta joka on pumpun sisä puolella niin hannaa pirusti vastaan.mikään muu sitä tappia ei pidättele kun se pieni knööli sielä sisällä.miten sinä LIIPPARI sait sen nöölin pois edestä.
TODELLA HUONOSTI SELITETTY MUTTA TOIVOTTAVASTI YMMÄRSIT MIKÄ SIINÄ HOMMASSA JUNNAA.
OLISIN PISTÄNYT KUVA
N,MUTTA KUN ON NÄIN HELVETIN AIVOTON NIIN EI OSANNU EDES SITÄ!!
TODELLA HUONOSTI SELITETTY MUTTA TOIVOTTAVASTI YMMÄRSIT MIKÄ SIINÄ HOMMASSA JUNNAA.
OLISIN PISTÄNYT KUVA
Tuota tuota. Siitä neliön mallisesta raudasta tarvii pyöritellä se ruuvi irti, sit muistaakseni mahtuu tulemaan.husab kirjoitti:imusarja purettu tieltä pois.ja muuten kaikki hyvin MUTTA MUTTA millä mä saan sen tangon vedettyä pois kun se neliön mallinen rauta joka on pumpun sisä puolella niin hannaa pirusti vastaan.mikään muu sitä tappia ei pidättele kun se pieni knööli sielä sisällä.miten sinä LIIPPARI sait sen nöölin pois edestä.
OLISIN PISTÄNYT KUVA
En kyllä tarkkaan muista mitä piti tehdä, mutta jossain vaiheessa mittailin työntömitalla jonkun ruuvin / kierteen pituutta että osaan sit kasata samanlailla mitä oli...
Pitäs selvitä noista kuvista mitä pitää purkaa: http://picasaweb.google.fi/liippari/Syottopumppu
onkos noi vivuston o-renkaat minkä kokosia, meinaan löytyykö normaali hydrauli liikkeistä.
käy ostamassa jostain diisel korjaamolta niin minä tein.henri1982 kirjoitti:onkos noi vivuston o-renkaat minkä kokosia, meinaan löytyykö normaali hydrauli liikkeistä.
Nyt pukkas toi sama vika mullekkin. Valuttaa löpöä akselin päästä kuskinpuolelta.Kuinka vakava tommonen vika on vai voiko ajella vielä, kun ei kerkee heti alkaa laittaan. Oisko kellään kuvaa siitä mitä sieltä putkahtaa esiin kun avaa sen pumpun yläkannen? Lentääkö jo sitä avatessa hilppeitä pihanurmelle? Noi räjäytyskuvat ei aina kerro sitä miten ne siellä poterossaan oikein on?
ite vika saatto olla jo pidemmän aikaa kun sen huomasin.eli kyllä ite ainakin ajelin jonkin verran,mutta ei se hyvä ole kun polttoainetta valuu tuli kuuman moottorin päälle.palovakuutus kannaattaa olla kunnossaosse78 kirjoitti:Nyt pukkas toi sama vika mullekkin. Valuttaa löpöä akselin päästä kuskinpuolelta.Kuinka vakava tommonen vika on vai voiko ajella vielä, kun ei kerkee heti alkaa laittaan. Oisko kellään kuvaa siitä mitä sieltä putkahtaa esiin kun avaa sen pumpun yläkannen? Lentääkö jo sitä avatessa hilppeitä pihanurmelle? Noi räjäytyskuvat ei aina kerro sitä miten ne siellä poterossaan oikein on?
No niin, hyvin alko homma. Pumpun kannen yks kiinnityspultti katkes sinne pumpun kanteen ja ei voi kun porata pois. Ottaa pumpusta....
No niin. Sain sen kuiteskin porattua ja nyt siinä m5 kierre. Myös paljon puhuttu neliönmallinen osa lähti irti ja akselikin pullahti pois. Elikää kasaamaan siten seuraavaksi. o-renkaat oli kulunu selvästi joten ei kumma että dieseliä valu ulos. Nyt oon pelannu tuon homman kanssa 10h, joten ei voi kyllä ihan läpihuuto hommana pitää, ja saapi nähä lähteekö enää koko mörskä käntiinkään. Sinänsä kökköä, kun ei ymmärrä yhtään siitä mitä nuo osat tekee siellä pumpussa. Ja se tosiaan vielä, että imusarja pitää ottaa pois että se akseli mahtuu tulee ulos. Ja Kakka tulee pyllystä.
Apua. Kohta varmaan tarvii jo jonkun viisaamman tallille! Kasasin paketin ja lähti se käyntiinkin, mutta huutaa kaasupohjassa nyt kok ajan, että apua. En tiiä tuliko sinne kaikki osakkaan takasin ja mitä siinä sähläyksessä tapahtu. Tämä remontti on menny joka suhteessa tupelleen. Sekin lirputin mikä oli sen akselin oikeala puolella meni kiristäessa paskaksi.
Terve,
syöttöpumppuasiassa olet minua viisaampi, mutta kysyn kuitennii: Jäikö se kaasuvaijeri pohjaan? Jos sen voisi jotenkin todeta, tai mahdollisesti löysätä ennen uutta käynnistystä?
Sinua kun seuraa, niin en yhtään ihmettele Talvisodan voitontahtoa.
Jaksamista ja onnea!
syöttöpumppuasiassa olet minua viisaampi, mutta kysyn kuitennii: Jäikö se kaasuvaijeri pohjaan? Jos sen voisi jotenkin todeta, tai mahdollisesti löysätä ennen uutta käynnistystä?
Sinua kun seuraa, niin en yhtään ihmettele Talvisodan voitontahtoa.
Jaksamista ja onnea!
Ainoastaan usko!
Kyllä palauttuu, mutta tuntuu niinkuin se itse kaasuakseli ei vaikuttas koko hommaan nyt mitenkään. Väärin päihän tota akselia ei oo voinu laittaakaan. Onneksi sentään avaimesta sammu ettei jääny huutamaan, mutta sitäkään en kyllä ymmärrä että miten se magneettiventiilli toimii, kun näyttä se siihen kanteen menevän.
Mikä ihme se saa ihmisen sekaantumaan näihin helewetin koneisiin. Pakko luovuttaa.
-
mrboofygoofy
Käy kattomassa tuo "myydään varaosia" osia. Siellä olis Tuusulan miehellä sulle syöttöpumppu myynnissä. Vieläpä "hummer"-malli. Eikä ole mun mielestä paha hinta.
Pääsisit ehkä helpoimmalla...?
Pääsisit ehkä helpoimmalla...?
Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Chevy Van G20 6.2D -89 puolikorkea.
No mullehan se on tulossakin!
-
mrboofygoofy
Hyvä homma.

Ite ku tekee, tulee just sellanen ku sattuu tulemaan.
Nyt on ajettu 20 km pitkän tauon jälkeen, mutta välillä vielä vähän kiukuttelee.Tällä kertaa remontti on mennyt niin että joka ikinen vaihe on menny väärin, ainakin ekalla kerralla. Jos tästä vielä nyt selvitään niin kannataa kysyä multa että mitä EI pidä tehdä pumppu hommissa.
joudun kans o-rengas remontin pumpulle tekemään, itelle viimeks kun pumppua availin tossa vuos sitte niin kävi samoin kun tuolla aiemmin mainittiin eli kaasu pohjassa, se ero vaan että ite en avaimestakaan saanu sammumaan, vaan ainoastaa siten et nykäsin löpö letkun irti, jäi siittä sit pikku kammo kun en sillonkaan apuja mistään saanut.. olisko nyt viisaampia immeisiä ja vois kertoa miten/mihin se pumpun kannesta tuleva "rauta" menee/on/pitäis siellä olla?
määkin tiärän milt tuntuu olla köyhä, juttelin kerran sellasen kans
tuosta kuvasta näkyy miten sen kaasuvivun pitää olla tuossa säätimen jousipakassa jotta se toimii oikein. sammutus solenoidin vivun pitää olla punaisen nuolen osoittaman läpän nuolen puolella eli se työntää sammutettaessa tuota tankoa eteenpäin kääntäen määränsäätöventtiilin(vihreä nuoli) kiinni myötäpäivään.
- Liitteet
-
- pikkukuva (Medium).JPG (73.02 KiB) Katsottu 4395 kertaa
no siitäpäs tuli hieno
ei oo nämä tietokonehommat ihan minun alaa
piti pienentää kuvaa ku oli liian iso tiedosto enkä osannu muuta ku leikata osan pois... modet varmaan osais siistiä ton?! toivottavasti tuosta on edes jtn apua 
ei oo nämä tietokonehommat ihan minun alaa
kiitos micke:lle 
Tuolla oli syöttöpumpustakin aikas paljon juttua, en tiedä sitten oliko tarvittavan nippelitietoutta...
http://www.skylab.org/~zetan/van/9-2815-237-34.pdf
http://www.skylab.org/~zetan/van/9-2815-237-34.pdf
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"