onk järkee??

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
ksjh

onk järkee??

Viesti Kirjoittaja ksjh »

Onko kukaan rakentanut vaniinsa lattia-lämmitystä 220v,miten,toimiiko????
jykä-68

Re: onk järkee??

Viesti Kirjoittaja jykä-68 »

ei vaniin mutta vanhemmilla on asuntovaunus lattialämmityselementti maton alla ja toimii,ei se yksinään riitä lämmittämään mutta ei ainakaan tule kylmää lattialta
ksjh

jospa sen sit painais uholaan. :P
pikkumiguel

Viesti Kirjoittaja pikkumiguel »

ksjh kirjoitti:jospa sen sit painais uholaan. :P
Elähän ny noi helpolla luovuta...mixei sinne vois lattiaan "jemmata" vesikiertoisen lämmityksen?Esim vanhasta asuntovaunusta sähköpatruuna+kierovesipumppu+muut osat ja sitten vaan putkee lattialle.....(sitten kun yhdistäs/liittäis joko yhteen tai erikseen moottosin vesikiertoon lämmittäs koneenkin)

Tässä kaikki kaksi vaunupurkaamoa mitkä toimii suomessa:

- Kisalo Ky, Saarelantie 10, Lapua, 06-4332733 / 0400-661242
- Tmi Rajamäki Veijo,Hiipakkalantie 6, Kylänpää (Ylistaro), 0400-619408

Ja kantsii kahtella jos ois jollain myynnissä jos innostut.....t m
Kyllä elämä repii hajalle tämän äijän...kova on repijä...vaikka kuin vastaan laitan
big t

Viesti Kirjoittaja big t »

...Ja miksi ei toimis sähköisenäkin kunhan eristää alapuolelta tarpeeksi hyvin niin ei mene lämpö hukkaan :D
Wille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wille »

onhan pikkubusseissakin vesikiertoinen lattialämmitys, sitä olen itsekkin pohtinut.
kohde vain puuttuu mihin sitä sovittaisi
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

big t kirjoitti:...Ja miksi ei toimis sähköisenäkin kunhan eristää alapuolelta tarpeeksi hyvin niin ei mene lämpö hukkaan :D
Ja tossa ois vielä erinomainen äänieristys lisänä :D
ksjh

Kuinkahan paljo lattia nuosee ylös kohtuu eristyksellä?? Ei muuten,kun olen vähän alle 196,7 sm pitkä italialais tyyppinen urheilija nuorukainen ja haluaisin kulkea vanissa ylväästi pää pystyssä uuden käyttö rangaistus maksunkin jälkeen. :?
big t

ksjh kirjoitti:Kuinkahan paljo lattia nuosee ylös kohtuu eristyksellä?? Ei muuten,kun olen vähän alle 196,7 sm pitkä italialais tyyppinen urheilija nuorukainen ja haluaisin kulkea vanissa ylväästi pää pystyssä uuden käyttö rangaistus maksunkin jälkeen. :?
en tiedä mitä kannattaisi eristeaineeksi asentaa mutta periaatteena lattia nousisi sen eristeen ja 3 kertaisen kyprokin tai vastaavan aineen paksuuden verran... tuolla on perus asennus ohjeita jos niistä löytyisi jotain tietoa: http://www.sahkolammitysfoorumi.com/suunnittelu5.html
Eagle_no1

Viesti Kirjoittaja Eagle_no1 »

Eikös sitä lattialämmitys materiaalia (sähkö) ole myytävänä sellaasena mallina joka laitetaan tavallisen lattiamaton alle. Näin olen antanut itselleni nuiden tientukkojen (asuntovaunu) hinaajien kertoa.
big t

Eagle_no1 kirjoitti:Eikös sitä lattialämmitys materiaalia (sähkö) ole myytävänä sellaasena mallina joka laitetaan tavallisen lattiamaton alle. Näin olen antanut itselleni nuiden tientukkojen (asuntovaunu) hinaajien kertoa.
On olemassa juu sellaisena "matto" versiona , mutta käsitteenä lattialämmitys vai lattianlämmitys (siis haluaako että lattia tuntuu jaloille lämpimältä vai lämmitetäänkö latialla koko koppia) on ainoa ero. Tuolla mattomallilla lämmitetään lattia lämpöiseksi jaloille ja kaapelilla voi lämmittää koko koppia
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

ksjh kirjoitti:Kuinkahan paljo lattia nuosee ylös kohtuu eristyksellä?? Ei muuten,kun olen vähän alle 196,7 sm pitkä italialais tyyppinen urheilija nuorukainen ja haluaisin kulkea vanissa ylväästi pää pystyssä uuden käyttö rangaistus maksunkin jälkeen. :?
No yhdessä minulla olleessa Vanissa oli tota eristystä pistetty lattian alle... (oli siihen kyllä peltikin ruuvattu eristeen suojaksi sinne allekkin.)
Vastaa Viestiin