Hain päästölapun!!!

Nokivasaroiden oma palsta
VanLeuka

Hain päästölapun!!!

Viesti Kirjoittaja VanLeuka »

Kävin tänään hakeen päästöt Vaniin,ja sanoin sille mittaajalle että näistä ei kuulemma kestä läntätä lusikkaa lattiaan asti...
Se masiina ois vaatinu vähintään 4000rpm mutta tyyppi ei uskaltanu sitte kierrättää ku 3820,meni kuiten läpi,länttäs mulle paperin kouraan ja sano että jos menee läpi ni käy maksaan jos jaksat!!reilua peliä Rovaniemellä :lol:

Alkaakohan ne konttorilla tupiseen asiasta??

Edellisen omistajan mukaan viime katastuksessa oli k-arvo 0,39 ja nyt oli 1,5... Vaikuttaako jos pumpun ennakon säätö jäljessä??
Ku korjaaja teki mulle sen jakopäärempan muttei säätäny ennakkoa yhtään
"Pytyt on pystösä vaa vessasa"
Fage79

Re: Hain päästölapun!!!

Viesti Kirjoittaja Fage79 »

Mä hain Järvenpäässä Invan amikselta päästölappusen, jossa 3260rpm. Ei tarvinnut maksaa, kunhan soitan/käyn kertomassa, että kelpasiko. Kelpasi.
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
Sampo

Viesti Kirjoittaja Sampo »

No joo sehän lukee jo ohjeistuksessa että 2/3 pumpun tuottamasta täydestä kierrosluvusta riittää päästömittaukseen automaattivaihteisessa autossa.Siis AKEn "ohjeissa katsastajille" tai jossain en enää muista missä ohjeessa?
Eli esim itselläni on tällähetkellä 3860 RPM pumppu,tällöin olisi 2755 rpm riittävä päästömittaukseen.

Kävin kerran syksyllä piruuttani näyttämässä sitä Porvoon dieselissä.Oli uudenkarhea Boschin testeri ja eihän sitä saanu kalibroitua mitenkään valmiustilaan kun huippukierrokset ei vakiintuneet ajoissa(ei toiminut mikään rajoitin) ja mitä kyttäsin monitoria niin kerkes se 5000 pinnassa kävästä jokusen kerran.Sanoin sille perhanan luupäälle moneen kertaan että sitä et huudata kun on automaatti.Mutta niin oli pässi ettei uskonut,eikä myöskään kuullut? pauhun keskeltä.Nätistihän toi Oldsin kone tietysti käy esim Letukan betonimyllyyn verrattuna mutta kuitenkin..Laatikosta oli ilmeisesti puhaltanu öljytikun ylös koska työmaalle jätettyäni auton parkkiin,alkoi punaista öljyä valua pitkin mäkeä ja se oli vielä sellanen siisti kerrostalon piha-alue.Oliko vähän nolo paikka.
En nyt oo vielä viittiny mittauttaa sen shokin jälkeen missään.

Toi amiksella mittaaminenhan oli hyvä vinkki jos halvalla haluaa päästä :wink: En minäkään mitään maksanu muttei siitä ollu kuin vahinkoa.Tekisköhän ne jossain muuallakin amiksella sen,ainakin olis silloin joku joka kuuntelee ja ymmärtää ohjeet.Varmallakaan ei kaikki katsurit joko tiedä tai välitä niistä hevonpaskaa-ehkä suurin osa..
Dodge RAM Van 350Diesel
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

VanLeuka kirjoitti:Kävin tänään hakeen päästöt Vaniin,ja sanoin sille mittaajalle että näistä ei kuulemma kestä läntätä lusikkaa lattiaan asti...
Se masiina ois vaatinu vähintään 4000rpm mutta tyyppi ei uskaltanu sitte kierrättää ku 3820,meni kuiten läpi,länttäs mulle paperin kouraan ja sano että jos menee läpi ni käy maksaan jos jaksat!!reilua peliä Rovaniemellä :lol:

Alkaakohan ne konttorilla tupiseen asiasta??

Edellisen omistajan mukaan viime katastuksessa oli k-arvo 0,39 ja nyt oli 1,5... Vaikuttaako jos pumpun ennakon säätö jäljessä??
Ku korjaaja teki mulle sen jakopäärempan muttei säätäny ennakkoa yhtään
Toki vaikuttaa kait tuokin mutta pumppu on varmaan merkissään noilla päästöillä,hyvät k-arvot nuo on...toki siihen vaikuttaa moni muukin asia miten oot ennen mittausta ajanu ym..ei kannata olla huollissaan jos auto eii muuten ylen laiskalta tunnu ajaessa :wink: ja pikkasen kun muistaa sinne tankkiin lorauttaa välillä 2T öljyä pysyy pumppu ja suuttimet kunnossa,on aika kuivaa toi tän päivän diesel :Dniin ja kelpaa leimalle noilla kierroksilla toi lappu :lol:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
VanLeuka

Koulussa ainaki opettaja kertoi että jos nuita voiteluita/puhdistuksia kaataa tankkiin kaikki paska kulkeutuu lopulta suuttimille ja tukkii paikat :?: :?: Ja tosiaan meni se läpi konttorilla...vasen lohko kuulostais käyvän vähän huonosti,pitäis varmaan alkaa suutinhuoltoa tekeen
Sampo

VanLeuka kirjoitti:Koulussa ainaki opettaja kertoi että jos nuita voiteluita/puhdistuksia kaataa tankkiin kaikki paska kulkeutuu lopulta suuttimille ja tukkii paikat :?: :?: J
Sitä minäkin olen miettiny että mitäköhän öljynkäyttö tekee aikaa myöten suutinkärjelle tai mahdollisesti jollekin osalle pumpussa..muuta kuin tietysti voitelee pumpun liikkuvia osia..Ainakin huonolaatuinen öljy vois kai periaatteessa pikeentyä/hartsiintua suutinkärjen loppuosaan korkeassa lämpötilassa. Tämä nyt on vaan omaa pähkäilyä,ja siksi minusta olis tärkeää käyttää sitten parasta saatavilla olevaa öljyä kun ei se kustannuspuolella paljoa vaikuta.

Toisaalta tuosta voi olla turha ottaa stressiä,enkä minä henk.koht otakkaan.Kun aattelee että toiset ajaa samoilla koneilla rypsiöljyäkin ja ties mitä Mäkkärin rasvoja Jenkkilässä.Ja täällä meillä-kyllä se löpö varmaan ne piet sieltä liottaa pois..

Itse oon joskus lisännyt m.kelkassa käytettyä Castrol Snowprota,joka on synteettinen,lähes väritön ja hajuton,myös pakkasessa notkea öljy.

Pitäs kans avata ja tarkistaa kaikki 8 suutinta,oma hommansa vaan siinäkin kun on kynäsuuttimet ja pitäs olla kai uudet tiivisteet käsillä kasaukseen.
Dodge RAM Van 350Diesel
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

VanLeuka kirjoitti:Koulussa ainaki opettaja kertoi että jos nuita voiteluita/puhdistuksia kaataa tankkiin kaikki paska kulkeutuu lopulta suuttimille ja tukkii paikat :?: :?: Ja tosiaan meni se läpi konttorilla...vasen lohko kuulostais käyvän vähän huonosti,pitäis varmaan alkaa suutinhuoltoa tekeen
Tämän arvasinkin,amis porukkaa :lol: :lol: :lol: toi 2T-öljy on "vanhan"kansan peruja ja uskon että toimii sillä itsekin ollu vieressä missä avattu pumppu toisessa ollu aina tota öljyä ja toisessa ei koskaan,ja arvaa kumpi oli mun....vaihdettiin vaan akselin tiiviste ei muuta kaverin pumppuun 600e remppa,mutta jokainen tekee niin kuin haluaa :lol: toki mäkin jättäisin tankista noi puhdistus ym aineet mutta voitelua en....mistään hinnasta :wink:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Enpä oo minäkään huomannut haittaa 2T öljystä... Tietty jos paljon sitä pistää, niin savuttaa.
Mutta toi seos millä ite oon ajanut (noin 3 dl öljyä 100 litraa dieseliä) ei sen enempää savuta kuin puhdas dieseli silmämääräisen arvion mukaan...
Sampo

cheyenne kirjoitti:Enpä oo minäkään huomannut haittaa 2T öljystä... Tietty jos paljon sitä pistää, niin savuttaa.
Mutta toi seos millä ite oon ajanut (noin 3 dl öljyä 100 litraa dieseliä) ei sen enempää savuta kuin puhdas dieseli silmämääräisen arvion mukaan...
Nojuu ei se voi mitenkään savuttaa tuolla seoksella,ollen n. 0,3%. Esim kelkassa käytän 2,5% eikä sekään savuta vaikka on 2T kone,ei siis diesel :)
Se on paskaöljyä joka savuttaa. Eli Teboilia TaimuutaVastaavaa-hyi hittolainen :mrgreen:

Mulla alko savuttaa auto sen jälkeen kun vaihdoin kaikki suodattimet sekä moottoriöljyn.Ennen sitä huoltoo ei mitään,ei pienintäkään näkyvää savua! Jotain meni pieleen.Ilmeisesti roska tai ilma,saattoi tukkia tai rikkoa yhden suuttimen tai pahimmillaan jotain pumpusta...
Forte-shokkihoitoa en ole kokeillut kun ei sitä ollut silloin kaupassa,mutta LiquiMolyä kylläkin sekä 2T öljyjä-ilman vaikutusta.
Kun en tunne noita kynäsuuttimiakaan entuudestaan onko ne noin helvatan herkkiä "hajoomaan".
Dodge RAM Van 350Diesel
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Sampo kirjoitti:
cheyenne kirjoitti:Enpä oo minäkään huomannut haittaa 2T öljystä... Tietty jos paljon sitä pistää, niin savuttaa.
Nojuu ei se voi mitenkään savuttaa tuolla seoksella,ollen n. 0,3%. Esim kelkassa käytän 2,5% eikä sekään savuta vaikka on 2T kone,ei siis diesel :)
Se on paskaöljyä joka savuttaa. Eli Teboilia TaimuutaVastaavaa-hyi hittolainen :mrgreen:

Mulla alko savuttaa auto sen jälkeen kun vaihdoin kaikki suodattimet sekä moottoriöljyn.Ennen sitä huoltoo ei mitään,ei pienintäkään näkyvää savua! Jotain meni pieleen.Ilmeisesti roska tai ilma,saattoi tukkia tai rikkoa yhden suuttimen tai pahimmillaan jotain pumpusta...
Forte-shokkihoitoa en ole kokeillut kun ei sitä ollut silloin kaupassa,mutta LiquiMolyä kylläkin sekä 2T öljyjä-ilman vaikutusta.
Kun en tunne noita kynäsuuttimiakaan entuudestaan onko ne noin helvatan herkkiä "hajoomaan".
No ite kyllä oon juuri tota Teboilin 2T öljyä käyttänyt... Ja Nesteen...
Mutta koska en yleensä noissa rupea hifistelemään teknisten ominaisuuksien perusteella, vaan ostan halvinta mikä toimii niin on sis hyvin toiminut noilla "huonommillakin" :)
Sampo

cheyenne kirjoitti:
Sampo kirjoitti:

.
No ite kyllä oon juuri tota Teboilin 2T öljyä käyttänyt... Ja Nesteen...
Mutta koska en yleensä noissa rupea hifistelemään teknisten ominaisuuksien perusteella, vaan ostan halvinta mikä toimii niin on sis hyvin toiminut noilla "huonommillakin" :)
Miten mä arvasin :)
Mutta ei sillä väliä,pitoisuus on niin pieni tässä Roosamasterin voitelukäytössä että varmaan toimii öljy joka vaan sen voitelun hoitaa.Sitä en osaa sanoa mikä olis siinä mielessä paras/tehokkain.
Kuitenkin offtopic lähinnä meinasinkin että kaikista "rakkaimpiin" 2T koneisiin ei noita tököttejä juuri voi suositella..Kyllä mullakin tänään moottorisahassa paloi joku aivan muu blandis kuin hifi-öljy :wink: Ja kyllä se käryskin vaikka on vaan se 2-3% mutta ei vielä haittaa alle puolen tunnin keikalla.Ammattimetsurit on erikseen ja koko päivää ei kannata siellä öljynsavuissa sukellella.Kyllä niillä liksoilla onkin vara ostella kunnon öljyt ja joka kerta uudet ketjut.Köyhät ne niitä viilaa ja Robinhoodin öljyillä sahailoo :lol:
Dodge RAM Van 350Diesel
VanLeuka

Tämän arvasinkin,amis porukkaa
Aikuiskoulutuskeskus perkale... :lol: ja raskaskalusto puoli,että voi nuilla opettajilla olla vähän erilaiset mielipiteet
Vastaa Viestiin