Todellisten kilometrien luku ECM:ltä ??
Re: Todellisten kilometrien luku ECM:ltä ??
mun mielestä se onnistuu vaan näistä uudemmista missä on sähkönen nopeusmittari,mutten yhtään muista miten.
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
-
Micke
En tiedä, mahtaako tämäkin olla joku niistä "Esson baarin" juttuja myös
mulla on -90 ja ei löytyy km luku ainakaan win aldl ohjelmalla. Nopeusmittari löytyy näytöstä mutta km lukema en ole nähnyt.
-
Eagle_no1
Jos vaan saat jostaan sen ohjelman nimen selville ni melkoisella varmuudella sen pystyn hankkimaan.vani-91 kirjoitti:Joku GM:n oma huolto ohjelma se kuulemma on millä se onnistuu mut ei tuolla win aldl:llä.
-
Reuhkapelti
Pöljä kysyy: onko mun Vanissa sähköinen nopeusmittari, kun siinä lukee km/h quartz? Tää mun Starcraft on tietääkseni vm -90.
-
Micke
Kyllä sulla on sähköinen mittari jos on -90Reuhkapelti kirjoitti:Pöljä kysyy: onko mun Vanissa sähköinen nopeusmittari, kun siinä lukee km/h quartz? Tää mun Starcraft on tietääkseni vm -90.
Epäilen vahvasti mokoman ohjelmiston olemassaoloa/mahdollisuuksia lukea kilsoja. Ainakin diesel malleissa sitä ei ole.
Uudempikoriset 6.5td koneiset ainakin on vssb poksilla joka ohjaa mittaristoa. Ja sen poksin "älyyn" ei edes testerillä pääse.
ECM yksiköltä ei taas pysty lukemaan ohjelman sisältöä. Vain ohjelmoimaan. Tietty vikakoodit ja moottorindata sieltä pystytään lukemaan.
Uudempikoriset 6.5td koneiset ainakin on vssb poksilla joka ohjaa mittaristoa. Ja sen poksin "älyyn" ei edes testerillä pääse.
ECM yksiköltä ei taas pysty lukemaan ohjelman sisältöä. Vain ohjelmoimaan. Tietty vikakoodit ja moottorindata sieltä pystytään lukemaan.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
Voin toimittaa sulle memory dumpin OBD1 mallin ECM yksiköltä. Sieltä löytyy kaikki tieto mitä ecm käsittelee. Me ei olla sieltä löydetty kilometrejä / nopeusmuisteja. Eikä niitä siellä myöskään ole
Saat halutessasi itsekkin yrittää.
Toyota asentaa jenkkilässä autoihin erillisen laitteen mikä mittaa / laskee kyseisiä tietoja.
Tälläinen erillinen laskuri on mahdollista asentaa esim sinunkin vaniisi.
Joissain uudemmissa autoissa esim. volvoissa kyseinen laskuri löytyy ecm yksiköstä.
Noiden ensimmäisten ecm yksiköillä varustettujen autojen tietokoneessa ei ensinnäkään riittäisi muisti tuollaiseen tallentamiseen.
Eikä vielä 1997-2002 6.5td koneistenkaan ECM,ltä sellaista ominaisuutta löydy.
Saat halutessasi itsekkin yrittää.
Toyota asentaa jenkkilässä autoihin erillisen laitteen mikä mittaa / laskee kyseisiä tietoja.
Tälläinen erillinen laskuri on mahdollista asentaa esim sinunkin vaniisi.
Joissain uudemmissa autoissa esim. volvoissa kyseinen laskuri löytyy ecm yksiköstä.
Noiden ensimmäisten ecm yksiköillä varustettujen autojen tietokoneessa ei ensinnäkään riittäisi muisti tuollaiseen tallentamiseen.
Eikä vielä 1997-2002 6.5td koneistenkaan ECM,ltä sellaista ominaisuutta löydy.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
Jos sinne ei mene vaijeria(nopeusmittarin),niin on sähkönenReuhkapelti kirjoitti:Pöljä kysyy: onko mun Vanissa sähköinen nopeusmittari, kun siinä lukee km/h quartz? Tää mun Starcraft on tietääkseni vm -90.
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
-
Reuhkapelti
Juu tämä on selkeetä, en vaan ole kaivautunut mittariston taakse nähdäkseni onko siellä vaijeria...BUMBA kirjoitti:Jos sinne ei mene vaijeria(nopeusmittarin),niin on sähkönenReuhkapelti kirjoitti:Pöljä kysyy: onko mun Vanissa sähköinen nopeusmittari, kun siinä lukee km/h quartz? Tää mun Starcraft on tietääkseni vm -90.joku on voinu vaihtaa mittarin ja hilut siihen niin ei automaattisesti ole sähkönen
Semmonen muuten tuli huomattua, että mun nopeusmittari näyttää koko ajan 10 km/h liian vähän, eli kun päästelee 80 km/h niin mittarissa on vasta 70. Vai miten tarkka on navigaattorin nopeusnäyttö? Siihen näyttämään kun oon vertaillut, niin aina on kymppi liian vähän mittarissa. Rengaskoko mulla on tavallinen 235-75-15.
-
Micke
Kyllä -90:ssa on ainakin ollut sähkömittari, mutta niinkun Bumba kirjoitta se voi olla vaihdettu esim. jos laatikko on vaihdettu vanhempaan malliin. Se vois muuten selittää miksi mittari näytää väärin, kokska ainakin mun mittari näyttää just sama kuin navi ja mulla on myöskin alkuperäinen rengaskoko.
mulla valehtelee 7km/h näyttää liikaa ... -95 diesel vani lootana 4l80e ja 2 aikasempaa vaniakin näytti liikaa 5-10km/h
Ei tarvii mittaria repiä,avaa konepelti niin näät meneekö vaijeria vai ei
siinä tehostajan (hydroboost)vierestä menee rintapellin läpi vaijeri(kuorineen) jos sellasta on
ja tulee laatikolta päin...eikö 
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.