Kevyt k-a Vandura ja muutama kysymys

autoharrastukseen liittyvää
Vellu

Kevyt k-a Vandura ja muutama kysymys

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Nettiautossa myynnissä olevaan kippooni tyrkytetään kovasti kevyt kuorma-auto Vanduraa vaihdossa. Tosin auto on tällä hetkellä rekisteröity matkailuautoksi, mutta muutokset kevyt kuorma-autoksi "ovat käynnissä" (mitä sitten ikinä tarkoittaakin). Vandurasta loppuisi leima 22.6 ja sen takia kyselenkin muutamaa asiaa:

Kevyt kuorma-autoissahan pitää olla tavaraverkko. Tässä vanissa ei ole seinää/verkkoa, joten semmoinen pitäisi ilmeisesti hankkia siihen. Saako näitä valmiina? Verkko vaatii myös vissiin jotain todistuksia kestävyydestä tms?

Jos tuon vien leimalle tuommoisenaan, tulee ilmeisesti ajokieltoa, koska autossa on tällä hetkellä 4 penkkiä (kaksi edessä ja kaksi takana)? Mitään matkailuauton "varusteita" ei ole enää autossa kiinni.

Himppusen epäilyttää koko vaihtokauppa, koska vastapuolen mukaan auto on ruosteeton ja täysin toimiva alle 300tkm ajettu. Auton arvo on kuulemma 3500 euroa, mikä kuulostaa minun korvaani hiukan pieneltä.

Mutta, jos rekisteriotteessa lukee kokonaispainon kohdalla mitä tahansa yli 3500kg, saa auton silloin muutoskatsastettua kevyt k-a:ksi?
Nro. 1711
Tomi

Re: Kevyt k-a Vandura ja muutama kysymys

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jos kokonaispaino on yli 3500kg ja väliseinän kestettävä 500kg kuorma.Väliseinän paikalla ei ole rajoituksia ja 1+8 penkkiä saa laittaa ainakin vanhempiin kevytkuorkkeihin,jostain vuosimallista alkaen piti olla penkeissä hyväksytyt kiinnikepaikat.

sillon kun asiaa kysyin,niin konttorilla sanottiin,ettei tartte umpikylkisessä vanissa edes ikkunaa/kattoluukkua(hätäpoistumistietä) jos ei laita penkkiä etupenkkien väliin ja väliseinän ohje oli,että metallirunko ja esim.vesivaneri seinäksi.
Ei vaadittu mitään lujuusdokumentteja,eli sai käyttää maalaisjärkeä...

Tästä on sitten varmaan yhtä monta mielipidettä kun on katsastusmiestä,että viisain varmasti kysyä konttorilta ja viedä hyväksytettäväksi sinne samalle konttorille josta on kysynytkin...
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

No eipä ole minulla ollut missään G30 Vanissa (rekisteröity kuorma-autoksi) ollut verkkoa tai väliseinää...
Jaa no tossa -94 mallisessa olin jo toiseen leimaamiseen laittanut kuskin penkin taakse 50 cm levyisen täyskorkean seinän suojaamaan akkua joka oli penkin takana...
Tomi

cheyenne kirjoitti:No eipä ole minulla ollut missään G30 Vanissa (rekisteröity kuorma-autoksi) ollut verkkoa tai väliseinää...
Jus näin,eli toisessa paikassa vaaditaan toista ja toisessa toista...
Muutokset kyllä kannattaa kysyä etukäteen ja hyväksyttää samassa paikassa.
cheyenne

Tomi kirjoitti:
cheyenne kirjoitti:No eipä ole minulla ollut missään G30 Vanissa (rekisteröity kuorma-autoksi) ollut verkkoa tai väliseinää...
Jus näin,eli toisessa paikassa vaaditaan toista ja toisessa toista...
Muutokset kyllä kannattaa kysyä etukäteen ja hyväksyttää samassa paikassa.
No oon kyllä useammalla eri konttorilla käyttänyt aina samoin tuloksin (harvoin ekalla kerralla läpi tai saanut kilpiä takaisin, mutta väliseinästä ei oo ikinä edes kyselty).
Tomi

no näin meillä jyväskylässä...Onhan niitä väliseiniä aikanaan vaadittu farmareihinkin.

onpa muuten törkeän näkönen kun Caprice-farkussa on takapenkin selkänoja kattoon asti! :D
cheyenne

No mulla on tuolla yksi sellainen STW Capricen väliseinä (ikkuna-aukolla) irrotettuna jos joku joskus tarvitsee... :wink:
Vastaa Viestiin