service engine soon-kuittaus?

Nokivasaroiden oma palsta
puutarhatonttu

service engine soon-kuittaus?

Viesti Kirjoittaja puutarhatonttu »

eli 80-luvun lopun 6.2 diesel vanissa palaa tuo "service engine soon" valo.Kuinka tapahtuu kuittaus?molemmat akut irti?Liittyykö tämä huollon muistukseen vai vakavaa.Ja onko tietoa mitkä antavat hälyn,voipi olla vanhakin mutta auto uusi tuttavuus mulle.ajossa ei huomaa mitää.
VanLeuka

Re: service engine soon-kuittaus?

Viesti Kirjoittaja VanLeuka »

Mittaristo irti ja hehku mäkeen :lol: loppuu se vilkuttelu
Käy jossakin luetuttaan mitä se herjaa,ja voi kait sen itsekin hyppylangalla testata,mitä koodia se pukkaa
En kyllä muista miten se pistoke pitää hypyyttää,joku viisaampi osaa varmaan neuvoa enemmän
"Pytyt on pystösä vaa vessasa"
vanimies

Viesti Kirjoittaja vanimies »

VanLeuka kirjoitti:Mittaristo irti ja hehku mäkeen :lol: loppuu se vilkuttelu
Käy jossakin luetuttaan mitä se herjaa,ja voi kait sen itsekin hyppylangalla testata,mitä koodia se pukkaa
En kyllä muista miten se pistoke pitää hypyyttää,joku viisaampi osaa varmaan neuvoa enemmän
Voihan sen toki noinkin asian hoitaa...:) Ikävän monessa jenkissä se on korjattu juuri hehku irroittamalla.
SES-valo on kuitenkin aika harvinaista herkkua eli kyllä se kannattaa kunnossa pitää. Itse olen saanut monet viat korjattua juuri
SES-valon herjauksesta.
Eli se nollataan irroittamalla maajohto akusta vähintään 20sekunniksi (kannattaa pitää kyllä vähän kauemmin).
Vikakoodit luetaan a-b nastat yhdistämällä ja vikakoodit esim. tuolta http://www.troublecodes.net/GM/
Sieltä myös tarkemmat ohjeet miten testi tehdään. Niin ja se kuvan mukainen testiporttihan löytyy rattiputken vasemmalta
(tai oikealta) puolelta.
puutarhatonttu

Viesti Kirjoittaja puutarhatonttu »

vanimies kirjoitti:
VanLeuka kirjoitti:Mittaristo irti ja hehku mäkeen :lol: loppuu se vilkuttelu
Voihan sen toki noinkin asian hoitaa...:) Ikävän monessa jenkissä se on korjattu juuri hehku irroittamalla.
SES-valo on kuitenkin aika harvinaista herkkua eli kyllä se kannattaa kunnossa pitää. Itse olen saanut monet viat korjattua juuri
SES-valon herjauksesta.
Eli se nollataan irroittamalla maajohto akusta vähintään 20sekunniksi (kannattaa pitää kyllä vähän kauemmin).
Vikakoodit luetaan a-b nastat yhdistämällä ja vikakoodit esim. tuolta http://www.troublecodes.net/GM/
Sieltä myös tarkemmat ohjeet miten testi tehdään. Niin ja se kuvan mukainen testiporttihan löytyy rattiputken vasemmalta
(tai oikealta) puolelta.
Kiitos vastauksesta.Otin konehuoneessa olevan akun irti-> ei auttanut,en tiedä olisiko pitänyt auton allakin oleva akku irrottaa yhtä aikaan kun on ed.omistajan mukaan kytketty kimppaan?
tarvii vissiin mennä luetuttamaan korjaamolle mitä herjaa.vikoja ainakin mitkä ei toimi on nopeusmittari,cruise...
Syttyy myös kuulemma jos huolto ajankohtaista,mene ja tiedä.
Vastaa Viestiin