lämppäri puhaltaa vain tuulilasiin
lämppäri puhaltaa vain tuulilasiin
no tuossa otsikossahan se jo tuli sanottua...eli ihan sama mihen asentoon kytkimen lämppäristä laittaa niin vain tuulilasiin tulee ilmaa (ja taitaa kyl itseasias jalkatilaankin tulla jonkunverran) mut "kasvoihin" suunntatuista kojelaudan suuttimista ei tule yhtään mitään...mistä lähteä vikaa etsimään? ja kuinka paljon täytyy purkaa kojelautaa.
käyttis/harraste: Chrysler New Yorker Brougham 4DHT 7,2l (440Cid) V8 -78
Jäsen: 1365
Jäsen: 1365
-
Eagle_no1
Sulla on alipaineet kadoksissa, todennäkösesti alipainepumpun kalvo on loppu, voipihan se tietysti olla et on letkutkin vuotavia. Yleisemmin kalvo, sen saa vaihdettuakin tosin en ole itse joutunut vaihtamaan en tiedä kuinka suuri homma mahtaa olla. Jotkut kauppiaat sanoo ettei sitä muka saa vaihdettua vaan uusi pumppu, se maksaa ainakin uudessakaarpelypyyssä melkein 300 ekee.
-
karaVANNARI
Kalvo o kyllä helppo vaihtaa
Kuha saa pumpu ensin pöydälle aika ahas ainaki tossa 6.5 tiisselissä!
Osta ne ns. takaisku venttiilit (semmonen sienen näköne juttu) kertaa kaks. Jos o myytävänä!
Ite sain naapurin romusta pumpusta venttiilin
Itellä oli imassu sen takaisku jutu sisään ja hankannu kummin rikki
Kuha saa pumpu ensin pöydälle aika ahas ainaki tossa 6.5 tiisselissä!
Osta ne ns. takaisku venttiilit (semmonen sienen näköne juttu) kertaa kaks. Jos o myytävänä!
Ite sain naapurin romusta pumpusta venttiilin
Itellä oli imassu sen takaisku jutu sisään ja hankannu kummin rikki
Teikköite?
pyöreä juttu..
mulla entisessä -90 vanis oli konepellin alla sellanen pallon muotoinen juttu...alipaineen tasaaja? niin siitä oli alipaine letku irti, niin ei puhalatanu kuin lasille. Rupes toimii taas, kun tökkäs takas. Pli vaani niin lyhkänen letku, et kun avas konepellin, niin irtos pallurasta...
Että semmosta...
-
Eagle_no1
Re: pyöreä juttu..
Sulla ilmeisesti oli benziini vani, koska ei mun vm. 90 o mitään pallukoita.tumppi kirjoitti:mulla entisessä -90 vanis oli konepellin alla sellanen pallon muotoinen juttu...alipaineen tasaaja? niin siitä oli alipaine letku irti, niin ei puhalatanu kuin lasille. Rupes toimii taas, kun tökkäs takas. Pli vaani niin lyhkänen letku, et kun avas konepellin, niin irtos pallurasta...
Nuissa benziini eli korvike polttoaineella toimivissa ajokeissa on paljon muutakin omituista.
jos vaikka pumpun kalvo on vähä rikki niin ekana sekoaa lämmityslaitteen säädöt,sit rupee cruise pätkimää ja riippuen laatikosta voi tulla vaihto ongelmiaseveri kirjoitti:mihin kaikkeen tuo alipainepumppu vaikuttaa? mulla sama vika että ei puhalla ku lasille.. cruise ym toimii..
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
-
karaVANNARI
Re: lämppäri puhaltaa vain tuulilasiin
mites kun bensavanissa kans puhaltaa vaan ikkunalle ?
onks neuvoja ?
onks neuvoja ?
Ilmastoinninpaneelin Alipainesäädin rikki tai alipainevuoto?hartsa kirjoitti:mites kun bensavanissa kans puhaltaa vaan ikkunalle ?
onks neuvoja ?
Yks mahdollisuus et,apparin jalkatilassa(etupahvin)alta letkunpää irti.Aikanaan pitkään haettu vika löyty autoa imuroidessa vahingossa