Perän/taka-akselin vaihto g-20:seen
Perän/taka-akselin vaihto g-20:seen
Nyt se sitten perä poiki reissulla
Onko millanen homma vaihtaa koko taka-akseli vai kannattaako vaihtaa vain perä murikka? Kyseessä vm.91 g-20:nen vani 6.2 diisseli. Pihasta löytys gmc vm.84 bensa koneella oleva käyköhän siitä akseli/murikka 20:seen? Hyvät neuvot/ kuvat olisi tervetulleita 
-
Micke
Re: Perän/taka-akselin vaihto g-20:seen
Parempi vaihtaa koko akseli, silloin ei tarvii säätää mitää. Melko helppo vaihtaa kokonaan, mutta suuri riski että U pultit katkee. Akseli sekä perä murikka on samanlainen -84 kuin -91 mutta voi olla hieman tiheempi välitys siinä pensamallissa, eli se taas nostaa kieroksia dieselissa. Dieselin normaali välitys on 3.08:1 ja monessa pensa vehkessa on 3.43:1 mutta poikkeuksia löytyy että paras laskee.
mulla olis tässä Suolahden puolella yks ylimääränen ambulanssi vanin perä irrallaan jos kiinnostais
Tarttee viikonlopun aikana katsoo gemsusta välitys olisko tuurillaan sama
ja ottaa siitä akseli sit. Eiköhän sitä jollain ilveellä saa akselin vaihettua kun onhan sitä saatu ihminen toisen sisäänkin tehtyä
.
Missä hinnoissa pyörittäis jos juodutaan kauppoja ruveta tekeenbig t kirjoitti:mulla olis tässä Suolahden puolella yks ylimääränen ambulanssi vanin perä irrallaan jos kiinnostais
Onko missään vanissa mahtanu olla jotain 3.23:1 luokkaa olevaa väliä? Tuntuu että sais olla niukasti tiuhempi välitys tuossa omassa.Micke kirjoitti:Parempi vaihtaa koko akseli, silloin ei tarvii säätää mitää. Melko helppo vaihtaa kokonaan, mutta suuri riski että U pultit katkee. Akseli sekä perä murikka on samanlainen -84 kuin -91 mutta voi olla hieman tiheempi välitys siinä pensamallissa, eli se taas nostaa kieroksia dieselissa. Dieselin normaali välitys on 3.08:1 ja monessa pensa vehkessa on 3.43:1 mutta poikkeuksia löytyy että paras laskee.
-
Micke
RPO koodilistan mukaan pitäs löytyy 3.23 mutta en osaa sanoa missä autossa. Ja se oli muuten 3.42 se mitä mun autossa löytyy.ÄRRRÄ kirjoitti:Onko missään vanissa mahtanu olla jotain 3.23:1 luokkaa olevaa väliä? Tuntuu että sais olla niukasti tiuhempi välitys tuossa omassa.Micke kirjoitti:Parempi vaihtaa koko akseli, silloin ei tarvii säätää mitää. Melko helppo vaihtaa kokonaan, mutta suuri riski että U pultit katkee. Akseli sekä perä murikka on samanlainen -84 kuin -91 mutta voi olla hieman tiheempi välitys siinä pensamallissa, eli se taas nostaa kieroksia dieselissa. Dieselin normaali välitys on 3.08:1 ja monessa pensa vehkessa on 3.43:1 mutta poikkeuksia löytyy että paras laskee.
GU4 : AXLE REAR, 3.08 RATIO
GU5 : AXLE REAR, 3.23 RATIO
GU6 : AXLE REAR, 3.42 RATIO
eiköhän tuo tuosta jouda kohtuu edullisesti (tarjouksia kuunnellaanpitsinki kirjoitti:Missä hinnoissa pyörittäis jos juodutaan kauppoja ruveta tekeenbig t kirjoitti:mulla olis tässä Suolahden puolella yks ylimääränen ambulanssi vanin perä irrallaan jos kiinnostais
-
pikkumiguel
[quote=" Hyvät neuvot/ kuvat olisi tervetulleita
[/quote]
Eipä tuo nyt paha homma ole jos vaan u-pultit aukee hyvin(kannattaa liottaa ruosteen irrotinta/antaa teräsharjaa) ja omaat hyvät työkalut/paikan missä tehdä
jarrujen kasaus/purku on mun mielestä inhottavin homma...itte oon toho nykyiseen vaniin b´vaihtanu jo 2 perää ja kohta vaihdan taas...tosin nyt joutuu temuaan jousien kans kun "räjähti" kuskin pakka ja axeli siirtyi taakseppäin...hitusen ketuttaa=kohta saa vani lähteä..... 
Eipä tuo nyt paha homma ole jos vaan u-pultit aukee hyvin(kannattaa liottaa ruosteen irrotinta/antaa teräsharjaa) ja omaat hyvät työkalut/paikan missä tehdä
Kyllä elämä repii hajalle tämän äijän...kova on repijä...vaikka kuin vastaan laitan