Akuista lisää (G30 6.5 vm. -96)
Akuista lisää (G30 6.5 vm. -96)
Ostin persaukisena halvimmat mahdolliset akut kun edelliset hyytelöityi 5 vuoden harvan käytön jälkeen. Duunasin adapterit normaaleille navoille. Kylmäkäynnistysvirta ja hinta oli mun vertailukohdat. Molemmista löytyy 640 ämpäriä = 1280 A. Pitäis p***ele riittää mut ei saatanan kiimakeinu lähteny käyntiin. Just ja just pyöritti muutaman jengan. Ei niinkus ämpärit riittäneet alkuunkaan. Nyt meinaa alkaa hitsaa ton paskan laittaminen. 1 kpl sopivaa Optimaa olis maksanu 40 € enemmän kuin nämä 2 yhteensä. Tosin tuskin sekään olisi piisannut sillä siinä on varausta kuitenkin vähemmän kuin näissä. Niitä olis pitäny ostaa 2 ja se maxaa niinkuin kaikki tässä ruosteen raiskaamassa tonnittaressa! On meinaa viimeinen vani meikäläisellä!
Re: Akuista lisää (G30 6.5 vm. -96)
Missä kunnosssa itse startti on? Ainakin mulla loppuunajettu startti kuulosti lähinnä siltä ettei virta muka olisi riittänyt.
-C1500 Ext Cab 1990
-EX: G20 6.2D 1990
Sulla on vissiin 6.2 mut näissä näyttäis olevan samat startit molemmissa. Tuota mä itsekkin epäilin mutta sen testaaminen on hankalaa ilman penkkiä. Mistäs startin sais halvimmillaan?
SouthWest Trade Hämeenlinna 170 € (uusi). Saakohan jostain halvemmalla? Tehdaskunnostettua?
Us-Centeriltä ostin omani, näyttäis olevan 165€.
-C1500 Ext Cab 1990
Tere,oletkos katsonut nuo maajohdot lävitse? Taistelin entisen autoni kanssa ja kuulosti jotenkin tutulta nuo oireet
Tuohon oli yksikertainen syy,ruoste/lika! Puhdistin jo olleet maajohdot ja lisäsin vielä toiset rinnalle,siis nuo mitkä sijaitsee akku/runko ja runko/motti. Koita joskos auttaisi?
Startis on 4 kpl hiiliä. Tekee just tuota kun toinen pari on loppu. Ja aina vaihdetaan ensin ne akut 
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Mistähän sais hiilet?
US Partsista kannattaisi ainakin kysellä, luultavimmin löytyy..vergas kirjoitti:Mistähän sais hiilet?
Tein itse ja YRITIN säästää.
Moi!
Ensimmäinen viestini foorumille.
Minulla on -89 mallin 4,3L Astro ja siinä on kanssa nyt talven tullen käynnistysongelmia.
Akku on kesällä Fixuksella vaihdettu uuteen, mutta se on joku Hankookin Kalsium 55Ah.
Muutenkin aika pienitehoinen tuohon autoon.
Samalla olivat laittaneet adapterit normaaleille navoille.
Startti pyörittää laiskasti jo nollakelillä (tai oikeastaan aina) ja raja menee n. -10 asteessa, sen jälkeen ei lähde ollenkaan käyntiin muuten kuin pitkään lohkolämmitintä käyttämällä.
Olen miettinyt Optimaa, mutta onkohan vika sittenkin noissa startin hiilissä?
Uusi startti on Loimaalla 110,90 e.
Ostanko siis akun vai startin?
Ensimmäinen viestini foorumille.
Minulla on -89 mallin 4,3L Astro ja siinä on kanssa nyt talven tullen käynnistysongelmia.
Akku on kesällä Fixuksella vaihdettu uuteen, mutta se on joku Hankookin Kalsium 55Ah.
Muutenkin aika pienitehoinen tuohon autoon.
Samalla olivat laittaneet adapterit normaaleille navoille.
Startti pyörittää laiskasti jo nollakelillä (tai oikeastaan aina) ja raja menee n. -10 asteessa, sen jälkeen ei lähde ollenkaan käyntiin muuten kuin pitkään lohkolämmitintä käyttämällä.
Olen miettinyt Optimaa, mutta onkohan vika sittenkin noissa startin hiilissä?
Uusi startti on Loimaalla 110,90 e.
Ostanko siis akun vai startin?
No, startti oli varrattain helppo ottaa irti. Hiilien tarkistuskin on helppoa kun startti on pöydällä (2 min homma). Mulla oli toinen pari hiilistä lopussa kuten tuossa jo aiemmin vinkattiin. Uudet sain 20 egellä tavallisesta varaosaliikkeestä. Katso kumminkin etteivät tarjoa hiiliä joissa on kahdet kuparit jos itselläs on vain yksi per hiili. Muuten ei mekaanisesti toimi. Eikä tarvi kolvailla koska hiilten piuhat on ruuveilla kiinni. Solenoidin herätevirtaliitin menee helposti poikki irroitettaessa korroosion ja ohuuden takia. Siihenkin voi juottaa uudelleen uuden piuhan jos omaa hiukan tehokkaamman kolvin.