Mittari kuoli?

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
Fage79

Mittari kuoli?

Viesti Kirjoittaja Fage79 »

Vanista (6.2d 1990) nopeusmittari lakkasi toimimasta sekä rupesi brake valo vilkkumaan kahdeksan lyhyttä, yksi pitkä.

Onko vastaavia kokemuksia muilla tai tietoa mistä johtuu??
Apua vastausten muodossa kaivattaisiin...
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
cheyenne

Re: Mittari kuoli?

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Liittyneeköhän noi viat mitenkään toisiinsa...
Mittarihan varmaan toimii vaijerilla (joka on poikki tai jumissa)... (vasta uudempiin taisi tulla sähköllä "toimiva" mittari ?)
No mullakin mittari välillä tekee sitä että on ihan kuollut liikkeelle lähtiessä, mutta kun nostaa nopeuden tonne 80- 100 kmh, niin sen jälkeen mittari herää taas henkiin ja alkaa näyttää normaaleja lukemia (ja tossa ainakin on vaijerilla toimiva mittari).
Fage79

Mittaristo on kyllä sähköllä toimiva. Vaihtoi vilkkumisen viisi lyhyttä yksi pitkä -sykliin.

Tää ei ymmärrä...
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
jamppa59

Viesti Kirjoittaja jamppa59 »

Samaa vikaa ollut joskus omassa vanissa.
Silloin korjaantui kun sieltä kuskin jalkatilasta irroitin ja kuivasin johtoliitoksen. En muista mikä se oli, mutta liitin vain auki ja kuivaus ja taas toimi mittari eikä valo vilku.
Minulla se liitos oli valkoista muovia ja ihan jarrupolkimen alla lattialla josta sen sitten siirsin hieman kuivempaan paikkaan.
Kokeile ainakin tätä.
8

Viesti Kirjoittaja 8 »

veikkaisin kuitenkin että vaikka mittaristo itessän on sähköllä niin vaijerilla se sen nopeuden ottaa ja monesti vika on siellä laatikon päässä, useasti se liitin viottunu tai laatikon sisälle menevä tappi pöyristyny
on muuten hyvä auto!
-ja hyvin toimii?
on ilmoja pitäny, mites muuten..
NymiS

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Mistään mitään minä tiedä, mutta mulla on 12/89 valmistunut auto jossa on VSS(Vehicle Speed Sensor) vaihdelaatikossa.
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Joo -90 on sähkömittari ja siinä ei oo vaijeri, veikkaan että tuo vikakoodi joka tulee johtuu ABS:stä ja se taas korjaantuu kuin saat mittari toimimaan. Kannattaa varmaan käydä läpi kaikki liitimet ensinä.
NymiS

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Micke kirjoitti:Joo -90 on sähkömittari ja siinä ei oo vaijeri, veikkaan että tuo vikakoodi joka tulee johtuu ABS:stä ja se taas korjaantuu kuin saat mittari toimimaan. Kannattaa varmaan käydä läpi kaikki liitimet ensinä.
Mä taas veikkaan että vika on vaihdelaatikon nopeusanturissa koska tuon ikäisessä ABS vaikuttaa vain takapyöriin ja nopeustieto tulee vaihdelaatikosta.
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

NymiS kirjoitti:
Micke kirjoitti:Joo -90 on sähkömittari ja siinä ei oo vaijeri, veikkaan että tuo vikakoodi joka tulee johtuu ABS:stä ja se taas korjaantuu kuin saat mittari toimimaan. Kannattaa varmaan käydä läpi kaikki liitimet ensinä.
Mä taas veikkaan että vika on vaihdelaatikon nopeusanturissa koska tuon ikäisessä ABS vaikuttaa vain takapyöriin ja nopeustieto tulee vaihdelaatikosta.
No suunilleen sitä mä tarkotin myös, anteksi jos oli vähän sekava vastaus :oops: :D
jamppa59

Löytyikö vika?
Se jarrupolkimen alla oleva muovinen härpäke mitä aiemmin kuvailin sijaitsee muuten sen käsijarrupolkimen alla/vieressä kun tarkemmin muistelin.
Jos liitin irtoaa tai siellä on kosteutta niin tekee tuon villkuilmiön ja jos ajelee vaan pari päivää niin muuttaa sitä vilkkumistahtia.
Noin se mulla teki parikin kertaa.
Johtoliittimen kun ottaa irti ja mutikka pöydälle auki kuivaukseen.
Voihan siinä toki olla muukin vika.
Fage79

Jep. Toimii taas mittari, kun kävin nuo liittimet läpi CRC:n kanssa. Tosin vilkkuu edelleen..
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
jamppa59

Siihen vilkkumiseen auttaa se akkukenkien irroitus varttitunniks.
Fage79

jamppa59 kirjoitti:Siihen vilkkumiseen auttaa se akkukenkien irroitus varttitunniks.

Joo, been there done that. Aloittaa uudestaan.
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
Panze

Viesti Kirjoittaja Panze »

Joskus abs koodit on aika kinkkisiä poistettavia. Esim astrosta ei lähtenyt kuin tuolla snap-on scannerilla.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Tai jos poistais vilkkuvan polttimon... :lol:
Vastaa Viestiin