oon yrittäny ettiä haulla juttuja aiheesta mutta en löytäny apuja sieltä.
6.5 kulutuksen kasvu
6.5 kulutuksen kasvu
auto on G30 van 6.5L vapari vuosmalli 94 ja pitkä malli. nyt on kulutus pompsahtanu vähän liikaa eli mennään jossain 25L tienoilla satasta kohti sekalaisessa ajossa. ostin auton kesällä ja alkuun meni samoilla ajoilla alle 15 litraa. tässähän on mekaaninen pumppu eli mikään anturivika ei varmaan kulutusta voi nostaa vai voiko? auton oma lämpömittari ei ole toiminut minulla olo aikaan vaan on asennettu toinen mittari sille. ostin anturin jo uuden et saisin laitettua sen oman mittarin kuntoon(jos vika on siinä) mutta en oo vielä löytäny sitä anturia konehuoneesta(missä se on??). onkos tässä vehkeessä nyt ecm:mää ollenkaan? jos on niin mitä se tekee? mikä voi nostaa kulutuksen dieselissä noin korkealle. kylmäkäyntisolenoidi/hpca solenoidi eivät toimineet mutta laitoin napille ne ja nyt siis toimivat. suodatinjalka vuosi vähän mutta vaihdoin senkin toisenmalliseen joka tallista löytyi ei vaan ole vaikuttanut sekään. ei haise nafta ulkona eikä jätä lammikoita allensa. mitähän tässä nyt pitäs alkaa kattelemaan
Re: 6.5 kulutuksen kasvu
korjasin iteltä saman vian vaihtamalla lämpötila anturin mikä on siinä termarikotelon "takana"..
ilmeisesti ko. antura kertoo tietokoneelle koneenlämmön jotta tietsikka tietää palijon annetaan löpöä.
ilmeisesti ko. antura kertoo tietokoneelle koneenlämmön jotta tietsikka tietää palijon annetaan löpöä.
1. luokan lippu nyt vaan maksaa enemmän.
sehän se oli ekana mielessä mutta eikös tässä 94 mallissa pitäs olla juurikin mekaaninen pumppu eikä tietokoneen ohjaama? pitää vissiin vaihtaa kumminkin se anturi. eli se on termarin ja pumpun välissä jossain? ilmankos sitä ei näkyny ku on kaikenlaista ''rojua'' siinä tiellä.
joo joutu purkaan ilmaröörit putsareineen päivineen jotta sen sai näkymään...
jaahas. onkohan sen anturin paikka tuossa punaisen nuolen osoittamassa kohdassa? termarikotelon takaa ei löytynyt mitään muuta järkevää paikkaa anturille. eikä tuokaan tulppa suostunut aikeamaan kun meni rikki vaan tuo vääntöneliö tulpan päästä. ei mitään hajua mistä löytyy se anturi josta nykyinen mittari saa tietonsa eikä sen kummemmin löytyny 2 napaista pistokettakaan mikä tulis anturiin...
- Liitteet
-
- anturiko.JPG (53.1 KiB) Katsottu 1812 kertaa
joo kylhä se tuohon kuuluis...tai ainaki mulla se oli siinä
mulla se liitin löyty jännästi ilmastoinnin kuivaimen takaa, liekkö josaki rempan yhteydessä jääny kytkemättä... oli semmonen "sienen" mallinen urosliitin...ja sitte siinä oli vielä semmonen haitari tiivistekki. ja tosiaan 2 napanen.
ja tämä kyseinen anturihan ei vaikuta lämpömittariin mitenkään vaan tämän tehtävä on vaa jutella tietsikalle kui lämmin kone on ja kui palijo polttoainetta syötetään. tai näi mie ainaki oon jymmärtäny.
mulla se liitin löyty jännästi ilmastoinnin kuivaimen takaa, liekkö josaki rempan yhteydessä jääny kytkemättä... oli semmonen "sienen" mallinen urosliitin...ja sitte siinä oli vielä semmonen haitari tiivistekki. ja tosiaan 2 napanen.
ja tämä kyseinen anturihan ei vaikuta lämpömittariin mitenkään vaan tämän tehtävä on vaa jutella tietsikalle kui lämmin kone on ja kui palijo polttoainetta syötetään. tai näi mie ainaki oon jymmärtäny.
Siis haetko poussa lämpötilamittarin anturin paikkaa?
Se on siinä kuskinpuoleisen kannen etupäässä.
Se on siinä kuskinpuoleisen kannen etupäässä.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
kyllä nimenomaan lämpömittarin anturista on kyse minulla. tämä vehe on mekaanisella pumpulla eli tietokone ei ohjaa polttoaineen syöttöä(tai sitte oon pahasti pihalla). eikös sähköpumpun kylessä pitäs olla se ohjain yms härpäkkeitä? tässä vaan TPS,kylmäkäynti solenoidit ja sammutus solenoidi. kaasupolkimelta tulee vaijeri pumpun kaasuakselia pyörittämään ja eikös niissä sähköpumpuissa oo sähkönen kaasupoljinkin?
kiitos tiedosta. sieltähän se löyty vastaavasta paikasta missä oikean puolen kannessa on/oli lämpökatkaisija kylmäkäynti solenoideille.
nyt sitten pitää alkaa seuraavaks ettimään mikä johto sinne lämpömittarille menee et sais tiedon sinne kulkemaan. toivottavasti on jätetty edes johdon pää törröttämään jonnekin konehuoneeseen ettei tarviis mittaristoa purkaa ja laittaa koko johtoa uusiks.
mutta takas alkuperäseen ongelmaan:
mites nämä 6.5 pumput kestää noita pesuaineita? ei kai näissä enää ole sitä fiiberilätkää painokorin kiinnityksessä joka murenee jos laittaa forte tms pesuaineen? ajattelin vaan et voisko vaikka ennakonsäädin takerrella joka nostas varmasti kulutuksen korkeelle. tehossa en kyllä ole huomannut muutosta. kylmänä puskee valkosta reilusti mutta häviää koneen lämmettyä joka käsittääkseni on myös normaalia
kiitos tiedosta. sieltähän se löyty vastaavasta paikasta missä oikean puolen kannessa on/oli lämpökatkaisija kylmäkäynti solenoideille.
nyt sitten pitää alkaa seuraavaks ettimään mikä johto sinne lämpömittarille menee et sais tiedon sinne kulkemaan. toivottavasti on jätetty edes johdon pää törröttämään jonnekin konehuoneeseen ettei tarviis mittaristoa purkaa ja laittaa koko johtoa uusiks.
mutta takas alkuperäseen ongelmaan:
mites nämä 6.5 pumput kestää noita pesuaineita? ei kai näissä enää ole sitä fiiberilätkää painokorin kiinnityksessä joka murenee jos laittaa forte tms pesuaineen? ajattelin vaan et voisko vaikka ennakonsäädin takerrella joka nostas varmasti kulutuksen korkeelle. tehossa en kyllä ole huomannut muutosta. kylmänä puskee valkosta reilusti mutta häviää koneen lämmettyä joka käsittääkseni on myös normaalia