Eli auto on chevy van g20 6.2diesel ja mikähän se laatikko nyt olikaa, joku 700 ja vuodelta -91
Kysymys liittyy ylivaihteesee eli onko se tuo [D] laatikon sisällä ja mitä se tekee ja millon sillä kuuluu ajaa?
Laatikon kunnosta ei ole tietoa muutakun että hyvin on toiminut, mutta onko jotai kikkoja miten sitä voi testailla?
Itte olen ajellu isolla deellä aina, paitsi kun kärry ollu perässä, sillon pikku dee...toisaalta minuu ny on turha kuunnella kun sain s***ana jo toisen lootan vuoden sisällä remonttiin. Tosin eri autosta ja syytän kyllä edelleen niitä japseja kun eivät vaihtaneet öljyjä eli siinä yksi neuvo; tarkasta säännöllisesti, että lootassa on öljyä.
eli yksinkertaisesti tuo pelkkä D kytkee vaihteet vain kolmoselle asti ja sitä suositellaan käytettäväksi kaupungissa ja hiljaisessa ajossa,tuo [D] sitten kytkee sen nelosenkin.eli vähän kuin ylivaihde manuaalissakin.Lisäksi th 700 laatikossa on turbiinilukko(jos se toimii,läheskään kaikissa ei pelaa) joka kytkeytyy n.80km/h vauhdissa,eli loota ei enää luista ja auto kuluttaa vähemmän maantieajossa
Mä ainakin huomasin Ram Vanissa turbiinilukon vian, kun ei luistanu ollenkaan
Joku sielä turbiinissa helisi, kun sitä vaihdoin mutta tarkemmin ei tullut tutkittua.
Oliskos jollakin muuten kuvaa avatusta lukollisesta turbiinissa, niin näkis millanen tuo limppu on fyysisesti sisältä?
Tuntuu lähtevän paljon kevyemminkin tolla pikkudeellä liikkeelle, vaihdan vasta siinä lähempänä 80 sitten ison deen niin hyvin menee
Pikkasen vaikea ymmärtää miten se voi lähteä kevyemmin, kun se käyttää just samaa vaihde Kato Jykän vastaus, ainoa ero isolla ja pikku D:eellä on se että se jättää 4:nen pois pikku D:ellä. Itse olen aina antanut automaatti loot olla just se mitä se on, eli automaatti ja olen käyttänyt OD koko ajan Vanissa, Capricessa sekä Luminassa einkä olen saanut yhtää loota hajalla. Toki voi joskus käyttää Pikku D esim. kaupunki ajossa, mutta minä vaihtasin viimeistään 70km/h nopeudella isompaan, koska jos kaikki on kunnossa ja oikein säädetty se kuuluu vaihtaa 4:seen sekä lukitsee turbiinin vajaa 70km/h nopeudella.
Tuntuu lähtevän paljon kevyemminkin tolla pikkudeellä liikkeelle, vaihdan vasta siinä lähempänä 80 sitten ison deen niin hyvin menee
Pikkasen vaikea ymmärtää miten se voi lähteä kevyemmin, kun se käyttää just samaa vaihde Kato Jykän vastaus, ainoa ero isolla ja pikku D:eellä on se että se jättää 4:nen pois pikku D:ellä. Itse olen aina antanut automaatti loot olla just se mitä se on, eli automaatti ja olen käyttänyt OD koko ajan Vanissa, Capricessa sekä Luminassa einkä olen saanut yhtää loota hajalla. Toki voi joskus käyttää Pikku D esim. kaupunki ajossa, mutta minä vaihtasin viimeistään 70km/h nopeudella isompaan, koska jos kaikki on kunnossa ja oikein säädetty se kuuluu vaihtaa 4:seen sekä lukitsee turbiinin vajaa 70km/h nopeudella.
Kyllä on ihan sama juttu täällä, pikku d:llä kun lähtee niin se myös lähtee huomattavasti kevyeemmin.. tuntuu että isossa D:ssä on enemmän luistoa..
niin se vaan menee, öljy kiertää hiukan eri kanavia pitkin riippuen vaihdekepin asennosta ja se vaikuttaa kaikkeen. suositellaan yhä sitä että heitetään vasta maantiellä isolle Deelle
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
Wille kirjoitti:niin se vaan menee, öljy kiertää hiukan eri kanavia pitkin riippuen vaihdekepin asennosta ja se vaikuttaa kaikkeen. suositellaan yhä sitä että heitetään vasta maantiellä isolle Deelle