4L80E Temppuilee
4L80E Temppuilee
No voi perhana... aamulla lähdin töihin alko abs valopalamaan, no ei muutaku dösärille. Sammutin auton ja pistin käyntiin ei mitään vikaa. Just ennen kotia käännyin meijän tielle niin sytty abs valo palamaan, eikä enään heitä ykköstä isompaa pykälää ja nopeusmittarikin lopetti toimimisen. Osaisko joku sanoo mikä olis vikana?
Yhdistin A ja H pinnit ni anto vikakoodia 36,37 ja 12
A ja B pinnit ni anto koodia 12
Yhdistin A ja H pinnit ni anto vikakoodia 36,37 ja 12
A ja B pinnit ni anto koodia 12
Chevy van G30 6,5D
Re: 4L80E Temppuilee
36 Missing Rear Speed Signal ja 37 Erratic Rear Speed Signal, tommoset löyty panzn mulle linkittäneestä sivulta... tuo 12 koodi itteä ihimetyttää kansa...
toisin sanonhan nuo 36 ja 37 koodit tulee ku taaempi pyörintänopeus anturi (?? vss ??) laatikon hännässä ei anna tietoa abs:eille... ja samallahan tuo saattaapi vaikuttaa vaihteisiin ku tietokone ei tiä kui lujaa laatikossa pyöritään?? oma ajatus
toisin sanonhan nuo 36 ja 37 koodit tulee ku taaempi pyörintänopeus anturi (?? vss ??) laatikon hännässä ei anna tietoa abs:eille... ja samallahan tuo saattaapi vaikuttaa vaihteisiin ku tietokone ei tiä kui lujaa laatikossa pyöritään?? oma ajatus
1. luokan lippu nyt vaan maksaa enemmän.
Oon itekkin ton VSS:n puolella. ainakin mitä oon netissä pyöriny ja kattellu niin monella toi on kiukutellu.hilussi kirjoitti:36 Missing Rear Speed Signal ja 37 Erratic Rear Speed Signal, tommoset löyty panzn mulle linkittäneestä sivulta... tuo 12 koodi itteä ihimetyttää kansa...
Chevy van G30 6,5D
kokkeile ensin vaihtaa keskenään antureita... ja brake cleenerilla eka puhtaaksi
No tänään toimi vani
taitaa vani ottaa nokkiinsa pienestä kosteudesta
No täytyy se VSS putsailla kun pääsee kaverin montulle.
Chevy van G30 6,5D
Eikös se ole perussääntö näissä, että jos joku temppuilee, niin ekana kaikki liittimet CRC:n kanssa läpi..
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
Noi vss-anturit on mangneetteja... Voi sekin joskus auttaa kun ottaa irti ja pyyhkii metallijauhot pois..
Kävin eilen irrottamassa vss:n ja sen saman näköisen anturin mikä koneen puolella. Kummastakaan ei löytyny hapettumista tai paskaa. taitaa olla vss tiensä päässä, kun kosteella/märällä kenkkuilee. Irrotin muuten sen liittimen mihin tulee hirvee köntti piuhoja ja kun olin laittamas takas niin se vasta puoli painu laatikon sisään ja alko vuotaa öljyä
no onneks sain sen kalastettua sieltä takas. Kuuluuko siihen laatikon liittimen juuren missä on ne "kynnet" nin joku lukko rengas
Menee vähän sekavaks toi sepostus mut toivottavasti joku ymmärtää 
Chevy van G30 6,5D
Hyvät oli kuvat, mut nyt ei ollu oikeen kuvaa siltä puolen laatikkoa missä on se iso nippu piuhoja.
Chevy van G30 6,5D
ei ollu mut jos joskus tarvii jotain kuvaa katella/ihmetellä..Hellsten kirjoitti:
Hyvät oli kuvat, mut nyt ei ollu oikeen kuvaa siltä puolen laatikkoa missä on se iso nippu piuhoja.
Mites menikö tuolta laatikosta joku solenoidi juntturaan, kun ei mene enään OD päälle??? Vikakoodeja anto 68,82,83
DTC 68 - Transmission Component Slipping
DTC 82 - 1-2 Shift Solenoid Circuit Fault
DTC 83 - TCC PWM Solenoid Circuit Fault
Sitten kun nollaa noi vikakoodit, niin toimii vähän aikaa ja taas tulee noi samat koodit.
DTC 68 - Transmission Component Slipping
DTC 82 - 1-2 Shift Solenoid Circuit Fault
DTC 83 - TCC PWM Solenoid Circuit Fault
Sitten kun nollaa noi vikakoodit, niin toimii vähän aikaa ja taas tulee noi samat koodit.
Chevy van G30 6,5D
rikös se herjaa tota tcc mikä meinaa ilmisesti lukon solenoidia.. mulla ei tosiaan myöskään toimi, ei ole minun aikana toiminu mutta en ole saanu aikaan vaihtaa solkku öljyn vaihon yhteydessäkään. ohan siinä hirveä homma, ainakin 30sek pitempään kestäs öljunvaihto
paljonkohan vaikuttaa kulutukseen ko. solkku??
paljonkohan vaikuttaa kulutukseen ko. solkku??
tai sitten on vain käsiosunu siihen lukon solkun liittimeen öljun vaihossa ja heikko kosketus... tai sitten ihan se laatikon kylessä oleva johtonippu liitin systmi huonosti pohjilla ja kaikki pinnit ei saa kosketusta ja laatikko ei toimi... mites sitten tuo 1-2 vaihto, toimiiko normaalisti ku näköjää siitäki koodin antanu???
itte tekisin ekana crc:llä liittimet läpi ja koodien nollaus kertaalleen viel....
itte tekisin ekana crc:llä liittimet läpi ja koodien nollaus kertaalleen viel....
No niin alko laatikko rokkaa, kun putsas liittimet laatikon kylestä
mitäs muuten tommonen soleoidi kustantaa ja mikä se on nimeltään 
Chevy van G30 6,5D
eikös se ole ihan tcc solenoidi
hinnasta en kyllä osaa sanoa... viimeksi ku ko solkkua ni sanoivat vaa että on sitä hyllyssä, se vaa unoohtu taas ostaa ku öljyt tuli vaihettua