Kesälomareissu

autoharrastukseen liittyvää
Harddick
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Loka 2009, 11:42

Kesälomareissu

Viesti Kirjoittaja Harddick »

Kyllä vanilla näköjään pääsee kahdessa ja puolessa viikossa aika kauas ja takaisinkin ilman mainittavia kommelluksia ja varsinkin ilman teknisiä murheita! Valmisteluina öljynvaihdot koneeseen, laatikkoon ja perään, ilmastoinnin varmistustäyttö, auton pesu ja siivous lattiasta kattoon. Mukaan reissukamojen lisäksi työkaluja varoiksi sekä seikkailumieltä...
Laivalla Hki-Travemunde, eka yö Kasselissa (D) ja seuraavana päivänä harjoitus-alpit D-A, yötä Innsbruckissa (A). Alppien yli italiaan, Cortina d´ampezzo-Belluno-Peschiera Gardajärven rannalla missä pari yötä.
Sitten järvi ympäri vastapäivään 160km ja yötä Salo´ssa josta seuraavana päivänä välimeren rantaan Genovan länsipuolelle ja pääosin aivan rantatietä Monacossa ja Nizzassa käyden Ranskan meri-alpeille pikkukaupunkiin Castellaneen pariksi yöksi. Sitten pieni siirtymä isompaan kaupunkiin Gap´iin yöksi. Sieltä reissun huimin päivämatka Briancon josta pikkuteitä yli 2000metristä ensiksi italiaan Susaan josta taas pientä tietä huima nousu 2200metristä takaisin ranskaan jossa tollaselle möhkölle (-89 Baron Cruiser omapaino 3tonnia) riittävän jyrkät nousut Col de Isereen missä reissun korkein kohta 2770metriä!! Vähän lootaöljy tuoksahti muttei kummempaa..
Sieltä kiveltä alas moottorijarrua kakkosella, paljon jopa ykkösellä hyödyntäen alas Val d´Iseren kautta alas laaksoon mistä vielä hurja nousu 2200metristä taas italian puolella Mont Blanc´in nurkille Aostan lähelle mistä löyty pieni siisti leirintä-alue, isäntä tosin piti soittaa paikalle ottaa meidät sisään, äiti tuli toisella autolla perässä vahtimaan että kaikki menee hyvin... poika n. 50 ja äiti n.70v.
Seuraavana päivänä Aosta-Varese-Como milanoa vältellen kun sinne ei kannata mennä ruuhkiin seisomaan, on siitä kokemusta vuosien ajalta rekan kanssa. Comon kaupungilla pyörien pikkurajasta ulkomaille eli pois koti EUsta Sveitsiin jossa taas yli 2000m San Bernandinosta pikkukylään 1540m korkeudelle yöksi. Sieltä Heidilandin kautta Bodenseen rannalle yöksi josta aamulla saksan puolelle ja 350km ylöspäin jossa pikkukylään leirintä-alueelle maate. Seuraavana päivänä 650km Lubeckin lähelle yöksi josta seuraavana päivänä vanhoja tuttuja kotikaupungin (1994-97) paikkoja katsellen illalla Travemundeen ja Finnlinesillä Hkiin ja kotiin.

4932km Laiva menopaluu 942e 637 litraa löpöä=899e 12,9 l/100km


Auto toimi ilmastointeineen, jääkaappeineen ERITTÄIN hyvin. Mahtava reissu!
Viimeksi muokannut Harddick, 22 Kesä 2011, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei se satu eikä siinä syvää ole!
AB-811
Viestit: 99
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 12:15
Paikkakunta: Muurola

Re: Kesälomareissu

Viesti Kirjoittaja AB-811 »

Vaikuttaa aika mahtavalta reissulta ja hyvä että auto pelas koko reissun ajan :D
Taija
Viestit: 153
Liittynyt: 24 Syys 2004, 08:46
Paikkakunta: Hki

Re: Kesälomareissu

Viesti Kirjoittaja Taija »

Hieno reissu varmaan! Me tehtiin aika sama kolmessa viikossa n. 10v sitten, Garda ja Italian riviera tuli käytyä, niin ja Monaco :D
"Pätkä mikä pätkä"
Jäsen nro 99
VA-100
Vastaa Viestiin