Terve! Tommosta Chevyä himoitsenu jo pitkään, ja muutama kysymys olisi viellä jäljellä ennenkun käyn hakemassa tommosen Vanin omaan pihaan.
- Millainen vero näissä laitoksissa on?
- Jos on 2+3 tai sitten vaan 3 eessä, niin eikö tällöin voi ajaa 100km/h ihan laillisesti? Näin ainakin päättelin nettiautoa selatessani, jos oli pehmeitä penkkejä yms. niin oli 80 lätkä.
Pehmeät penkit yleensä tarkoittaa että se on henkilöauto, ja saa ajaa 100, jos on G20. Jos on G30 se on luultavasti kuormaauto ja nopeus rajoitus on 80 km/h vaikka siinä on pehmeät penkit. Jos siiä on se kovapenkki ja rekisteröity esim. 2+3 tai 3+3, se on taas todennäköisesti pakettiauto, ja rajoitus on 80 km/h koska näissä vanhakoppaisessa ei oo ABS jarrut. Verot en muistaa tarkkaa, mutta oliko se jotain vajaa 400/ vuosi pensa pakettiauto ja noin 100€ lisää jos siinä on jäteöljynsekoittaja (dieseli)
Kuis on noin korkea se dieselvero? Taitaa jäädä kiisseli, tai oikeastaan koko Chevy hankkimatta jos kerran joutuu ns. isoa veroa maksamaan. No kiitti kumminkin auttamisesta.
Toi tiisseli-vero määräytyy painon mukaan (niinkuin toi nykyinen käyttömaksu oikeallakin polttoaineella)
Osta G30, niin tiisselissä on tiisselivero vähän korkeampi (noin 200 euroopanmarkkaa?) kuin pakettiautossa, mutta ei käyttömaksua.
Tai jos on järkimoottorilla, niin ei mee mitään muuta veroa kuin mitä bensan hinnassa on...
cheyenne kirjoitti:Toi tiisseli-vero määräytyy painon mukaan (niinkuin toi nykyinen käyttömaksu oikeallakin polttoaineella)
Osta G30, niin tiisselissä on tiisselivero vähän korkeampi (noin 200 euroopanmarkkaa?) kuin pakettiautossa, mutta ei käyttömaksua.
Tai jos on järkimoottorilla, niin ei mee mitään muuta veroa kuin mitä bensan hinnassa on...
noin 200 euroopanmarkkaa = suomen rahassa alle 80€ , ens vuoden alusta
cheyenne kirjoitti:Toi tiisseli-vero määräytyy painon mukaan (niinkuin toi nykyinen käyttömaksu oikeallakin polttoaineella)
noin 200 euroopanmarkkaa = suomen rahassa alle 80€ , ens vuoden alusta
Micke kirjoitti:Pehmeät penkit yleensä tarkoittaa että se on henkilöauto, ja saa ajaa 100, jos on G20. Jos on G30 se on luultavasti kuormaauto ja nopeus rajoitus on 80 km/h vaikka siinä on pehmeät penkit. Jos siiä on se kovapenkki ja rekisteröity esim. 2+3 tai 3+3, se on taas todennäköisesti pakettiauto, ja rajoitus on 80 km/h koska näissä vanhakoppaisessa ei oo ABS jarrut. Verot en muistaa tarkkaa, mutta oliko se jotain vajaa 400/ vuosi pensa pakettiauto ja noin 100€ lisää jos siinä on jäteöljynsekoittaja (dieseli)
MOE !!!!
Henkilö autol kyl suomes saa motaril ajaa 120 jos perse kestää
Mutta miksi panikoidaan jos vanin vuosittainen vero on jotain muutaman satasen luokkaa ?
Tähän sopii varmaan mainita että myisin dsl henkilöauto opelin jollekkin joka haluaa ajaa punaisella autolla ja nauttia eurooppalaisesta mukavuudesta siinäkin on vero 650e vuodessa ja se ei kai haittaa ketään?
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
hmm.. jos bensakoneel oleva vani niin onko kuin paljo kalliimpi henkilöautona ku pakuna? vai toisinpäin ku ei mitää hajua, kai se henkilöautona jonku satkun enemmän?
mun käsittääkseni henk.auto vs paku ei pitäs olla mittää eroa ku painon mukkaahan nuo maksut nykyjään mennee molemmisa tai näinnoo ainaki käsittäny ja eikseoo jottai 361ekee vanin massalla ja dsl:ssä vielä se satku siihen päälle löpöveroa ainut niin liekkö vakuutuksissa sitte eroa henk.auto vs paku?
Itse vasta hommasin ensimmäisen vanin, sen enenpää miettimättä maksuja ja veroja.
Ostoperusteena lähinnä käytännöllisyys käyttöäni varten. Ja silloin kun joskus pääsemme lähtemään koko porukalla, niin ei tarvitse vaihdella autoja, että kaikki mahtuu ja kamppeet myös.
Olen nyt kahdessa kuukaudessa ajanut kohta 10K km. ja ei pahaa sanaa sanottavana.
Itseasiassa laite on toiminut paremmin kuin yksikään edellisistä mersuistani, joiden loppukäyttäjänä toimin.
Ainahan vanha on vanha, mutta saat rahallesi kyllä vastinetta ja itse asiassa minullekkin on tullut normaalia enemmän kilometrejä kun tulee lähdettyä ajeleen ihan huvikseenkin. Mitä ei marsuilla viittinyt tehdäkkään.
Kirjoitan käyttö-auton näkökulmasta, mutta oli se harraste-ajoneuvo tai työkalu, niin kyllä ne säästetyt sataset tulee taivaalle poltettua.
rockraiteri kirjoitti:mun käsittääkseni henk.auto vs paku ei pitäs olla mittää eroa ku painon mukkaahan nuo maksut nykyjään mennee molemmisa tai näinnoo ainaki käsittäny ja eikseoo jottai 361ekee vanin massalla ja dsl:ssä vielä se satku siihen päälle löpöveroa ainut niin liekkö vakuutuksissa sitte eroa henk.auto vs paku?
mulla matkailumallissa vakuutus 300 euroo ilman bonuksia
Ja mulla kun on bensakoneella oleva kuorma-auto (rekisteröity 8 istumapaikkaa) ei tarvitse maksaa mitään veroa...
Ja hinnaltaan oli huomattavasti halvempi kuin mikään toimiva dieselikoneella oleva (ja varsinkaan tuoreella leimalla oleva).
Tosin itsellenihän oli pieni hankintahinta ja nopea saatavuus tärkeämpi kriteeri kuin joku veroihin liittyvä asia.